2017-04-08, 11:28
Medlem
Jag tycker det är skumt att nyheterna hela tiden upprepar "misstänkt" terroristbrott. Om det inte landar i att det var ett terroristbrott (när en maskerad man kapar en lastbil och gör det han gör), vad kan det då klassificeras som?
Citera
2017-04-08, 11:37
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag tycker det är skumt att nyheterna hela tiden upprepar "misstänkt" terroristbrott. Om det inte landar i att det var ett terroristbrott (när en maskerad man kapar en lastbil och gör det han gör), vad kan det då klassificeras som?

Mord, dråp och allmänfarlig ödeläggelse.

Polisen och rättsväsendet betraktar alltid brott som misstänkt under förundersökning. Man måste säkerställa att det inte är en svartsjuk stolle som mejat ner folk exempelvis.

Här gör medierna helt rätt och återger rättsväsendets nomenklatura, fram till förundersökningens slut.
Citera
2017-04-08, 11:47
Medlem
alibjorns avatar
Vilka tjänar på en sådant här dåd? Det är vad bör fråga sig om man vill leta konspirationer

• vapenindustrin
• säkerhetsindustrin
• Extremister som IS
• Partier/folk som gillar dela upp folk i "vi och dom", typ SD
Citera
2017-04-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Mord, dråp och allmänfarlig ödeläggelse.

Polisen och rättsväsendet betraktar alltid brott som misstänkt under förundersökning. Man måste säkerställa att det inte är en svartsjuk stolle som mejat ner folk exempelvis.

Här gör medierna helt rätt och återger rättsväsendets nomenklatura, fram till förundersökningens slut.

Så om förövaren i detta fall med hjälp av advokat lyckas få det till att han var typ svartsjuk/deprimerad så kan han slippa undan terrorkopplingen? Jag tycker det är terror att urskiljningslöst döda och lemlästa oskyldiga människor.
Senast redigerad av Externalist 2017-04-08 kl. 11:53.
Citera
2017-04-08, 11:52
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Vilka tjänar på en sådant här dåd? Det är vad bör fråga sig om man vill leta konspirationer

• vapenindustrin
• säkerhetsindustrin
• Extremister som IS
• Partier/folk som gillar dela upp folk i "vi och dom", typ SD

dådet kommer troligtvis skyllas på Asad
Citera
2017-04-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Fortfarande väldigt lite snack om han som greps på Olof Palmes gata tätt inpå händelsen. Finns ju bild och film på detta?

Länka gärna

Om en av de av de drabbade hade personskydd så är det 100 % säkerhet att de har förföljt gärningsmän och har de gripit någon lär de inte överlämna honom till svensk polis och svenskt rättsväsende. Snabb transport till utlandet. Därav polisens desperata försök att stänga gränserna. Detta kommer att lösas.

Stämmer väl överens med rykten om skottlossning som inte bekräftas av polis.
Senast redigerad av Utredaren 2017-04-08 kl. 12:07.
Citera
2017-04-08, 12:00
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Så om förövaren i detta fall med hjälp av advokat lyckas få det till att han var typ svartsjuk/deprimerad så kan han slippa undan terrorkopplingen? Jag tycker det är terror att urskiljningslöst döda och lemlästa oskyldiga människor.

Är du dum i huvudet riktigt??? Åklagarmyndigheten ska sätta en brottsrubricering, det skall göras när förundersökningen är klar, advokaterna sätter inte brottsrubricering. Dessutom kan detnsättas flera brottsrubriceringar!
Citera
2017-04-08, 12:10
Medlem
dullabos avatar
Citat:
jaha nu går alla som i sin mammas källare porrsurfar medan de läser varandras korkade..konspirationer i spinn. Ja då vet vi att ni inte drabbades.

Efterrationaliseringar, felslut och ren dumhet präglar dessa trådar. Jo det hände igår, nej det är ingen false flag med skådespelare. Men vi kommer nog snart få länkar på påstådda männikor i olika bilder vid händelser som är samma person. Tur att dessa puckon inte är plastkirurger för då hade patienterna sett ut som Picasso målningar med deras usla anatomiska kunskaper.

Människor dog igår, något som konspirationsnollorna inte reflekterar över, de tror istället att alla vi som fanns i närheten av händelsen är involverad eller lurad, för de projecierar sin egna dumhet på oss spom tänker och reflekterar. Men åk till området då och bilda er en uppfattning. Ja en lastbild mejade ner folk och krashade in i Åhlens vid drottninggatan.

Sedan ska de påpekas att ja men de säger olika saker..oj nu plockades detta bort.vojne vojne. För helvete era puckon det görs varje dag för information blir fel, och den blir mer när det händer något som gör människor rädda och lätt uppstår viskningsleken. Är man källkritisk tar man det lugnt och analyserar det som sägs, skrivs. Men just förvirring vid stora händelser är ett av konspirationssollarnas halmstrå.

Men nej ni sitter säkert och fegar istället för att bidraga konstruktivt!

Det är väl precis vad vi gör här. Medans du avfärdar alla alternativa teorier utan att vara källkritisk. Det är mycket som är skumt med händelsen, det går inte att avfärda hur mycket man än vill. Vi får se hur det utvecklar sig de kommande dagarna.
Citera
2017-04-08, 12:10
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet riktigt??? Åklagarmyndigheten ska sätta en brottsrubricering, det skall göras när förundersökningen är klar, advokaterna sätter inte brottsrubricering. Dessutom kan detnsättas flera brottsrubriceringar!
Jag tycker fortfarande att det är ett klarlagt terrorbrott, oavsett juridiska finurligheter och krumbukter (svartsjukekoppling etc). Att advokaterna inte sätter brottsrubriceringen vet jag, deras uppgift är ju att få klienten helt frikänd alt med lägsta möjliga straff.
Citera
2017-04-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Länka gärna

Om en av de av de drabbade hade personskydd så är det 100 % säkerhet att de har förföljt gärningsmän och har de gripit någon lär de inte överlämna honom till svensk polis och svenskt rättsväsende. Snabb transport till utlandet. Därav polisens desperata försök att stänga gränserna. Detta kommer att lösas.

Stämmer väl överens med rykten om skottlossning som inte bekräftas av polis.

Ditt fetade tror jag inte alls på, hade varit ett ganska fragant avikande från uppdraget, att skydda sitt objekt. Det aviker du aldrig ifrån.

I sitationen igår blir personskydds fokuset till 100% att sätta sitt objekt i säkerhet, inget annat.
Citera
2017-04-08, 12:15
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Det är väl precis vad vi gör här. Medans du avfärdar alla alternativa teorier utan att vara källkritisk. Det är mycket som är skumt med händelsen, det går inte att avfärda hur mycket man än vill. Vi får se hur det utvecklar sig de kommande dagarna.

Ta då och läs tråden, de som tror på konspiration har inget källkristiska inlägg utan läser vad skit som helst utan vett och sans. Hur det kommer utvecklas sig, jag förhoppningsvis kan man åtala rövhålet som gjorde det och inga puckade konspirationsteorier med false flag kommer visa sig!
Citera
2017-04-08, 12:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag tycker fortfarande att det är ett klarlagt terrorbrott, oavsett juridiska finurligheter och krumbukter (svartsjukekoppling etc). Att advokaterna inte sätter brottsrubriceringen vet jag, deras uppgift är ju att få klienten helt frikänd alt med lägsta möjliga straff.

Vad du tycker ifrågan är irrelevant, det är korrekt framställt av medierna att det är misstänkt, att du hakar upp dig på mitt exempel på svartsjuka visar på dumhet i denna tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in