Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 22:33
  #685
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Någon mod har helt och hållet tagit bort mitt inlägg. Det är vidrigt. Så jag slänger ut det igen.
Såklart att mod:s raderar när du skriver en ren länk-post utan något som helst argument.

Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
"Kanalen av Peekay Truth går in på många detaljer ang eventet.
https://www.youtube.com/channel/UCuQ...Jk1cWtw/videos

Jag är övertygad om att det är en konspiration och en false flag attack nu. Det hela är löjligt, helt sjukt. Dom har lyckats lura en hel värld återigen."

NOTERA ATT LEJONET VÄGER 800KG och ser i praktiken uppgrävt ut.
http://www.dn.se/sthlm/tio-nya-lejon...rottninggatan/

https://i.ytimg.com/vi/pB0VdWh33pI/hqdefault.jpg

http://www.telegraph.co.uk/content/d...bHu2jJnT8.jpeg


skrattretande

Nu fick du med ett litet mini-argument om lejonen. Bra jobbat.
Det bemöts i första meningen i din egen länk:
Citat:
men inga lejon stoppar en lastbil i full fart
och lite längre ner:
Citat:
Men räddningstjänst och varutransporter ska fortfarande kunna kryssa sig fram på gatan

Och hur var det nu.
Kan du förklara varför tanken att de bär en skadad på "fel" sätt är ett bevis för en "false flag"!?

Fortsätt meningen: "Om det är en false-flag så är det logiskt att man bär en skadad på fel sätt för att...."
Citera
2017-04-25, 08:02
  #686
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
En 5-åring med för lite kromosomer fattar att 9/11 var ett false-flag

Så kan det kanske vara.
Men för en tänkande vuxen som tittar objektivt på kända fakta så är det extremt osannolikt när det gäller 911 och fullständig galenskap när det gäller Stockholm, eller att ISS inte finns.

911, möjligen, om man menar att förloppet var precis som det beskrivs officiellt men att några få kände till planerna och lät bli att stoppa attacken (väldigt svårt att motbevisa).

I Stockholmsfallet finns det ingenting alls som talar för false flag. Bara helt osammanhängande s.k. "konstigheter" som är helt ologiska och som inte överhuvudtaget stödjer false-flag teorin.

Ett exempel. Man påstår att lejonen vägde över 800 kg och att lastbilen inte kunde ha flyttat dessa.
Jaha.
Det leder onekligen till några följdfrågor:
1. Vem flyttade lejonen?
2. Hur flyttades lejonen?
3. När flyttades lejonen?
4. Ingen såg detta, mitt på dagen på Drottninggatan?
5. Varför flyttades lejonen? (när det bevisligen gick att passera dessa med lastbil)
osv
Citera
2017-04-25, 20:27
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Då kan vi lägg ned den diskussionen här och så tar du den till politik: inrikes? För någon konspiration är det inte.

Om dom bara sätter sprätt på pengar i tron att det gynnar terrorbekämpningen och underlättar vid ev framtida katastrofer så är det lättare att överse med (men ändå oacceptabelt) mot om dom gör det medvetet för att binda och förbruka resurser som därmed inte allokeras till dit där dom gör nytta.

Återigen att hyra in amputerade från utlandet för dylika övningar är lika angeläget som att placera människor som varit med i trafikolyckor i bilar som räddningstjänsten tränar på att klippa upp.
Citera
2017-04-25, 22:33
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Återigen att hyra in amputerade från utlandet för dylika övningar är lika angeläget som att placera människor som varit med i trafikolyckor i bilar som räddningstjänsten tränar på att klippa upp.
Och det grundar du förstås på din djupa kompetens och mångåriga erfarenhet av utbildning i traumavård och first response?

Citera
2017-04-25, 22:36
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
En sak som en sjukvårdskunnig vän tryckte var märkligt var bilden på den skadade kvinnans fot. Hon tyckte den såg orealistisk ut.
Struntprat, mycket typisk trafikskada. Det kan man ta reda på inom fem minuter på valfri gore-sida om man inte orkar ge sig på den medicinska litteraturen.
Citera
2017-04-26, 11:56
  #690
Medlem
crippledmfs avatar
Vet inte om någon postat denna bilden? Har dykt upp i mitt flöde på fejjan iallafall och kanske intresserar någon https://anonimag.es/image/JT9sXkX

Tre personer med tre olika yrken; en manlig flygvärdinna, någon sorts av hjälppersonal och en svensk polis. Löfven tackar den svenska polisen för arbetet vid Stockholmsattacken och de två andra bilderna ska tydligen (ingen aning) vara från attacken i Bryssel. Den som klistrat ihop bilderna vill få oss och tro att det är samma person på alla tre bilderna, jag kan hålla med om en uppenbar likhet men jag personligen tycker det är ganska uppenbart att det inte är samma människa.

För skojs skull så neutraliserade jag bilderna lite och försökte jämställa exponering/ljus/kvalité, jävligt svårt dock för det var redan så kass kvalité. Kanske finns någon som är mycket bra på sånt där eller som har nåt avancerat igenkänningsprogram som kan jämföra ansiktena? https://anonimag.es/image/JT9sXkL

Hittade en bättre bild på Löfven med polisen ur en annan vinkel: https://anonimag.es/image/JT9sXkf

Jag står fast vid att det garanterat rör sig om olika människor, hållning/käkparti/hudfärg skiljer sig en del enligt mig. Men jag la märke till polisens handskar och mössa. Jag har mig veterligen aldrig sett en sådan polismössa och efter att ha googlat runt en del så hittar jag ingen liknande mössa och handskarna ser enligt mig ut och vara privata, men uniformerad polis kanske får använda det ibland? Hittar ingen bra hemsida där man kan se bilder på olika sorters polisutrustning, men kom på att veckans brott gjorde ett inslag ganska nyligen om all polisutrustning men självklart finns inte veckans brott alls att se på svtplay längre och inte heller i deras arkiv eller youtube.

Jag hade gärna velat avfärda den här grejen för just nu finns det en bunt människor på FB som är helt övertygande om att Stockholm var en false-flag och detta verkar vara det bästa beviset för tillfället. Borde ju räcka med att få fram vem polisen är för att kunna dementera alltihop nästan..

"Det finns alltid en logisk förklaring, och även om du inte har funnit en logisk förklaring till ditt problem så är det mer logiskt att anta att det finns en logisk förklaring som du bara inte funnit. Att acceptera logikens avsaknad kan också vara det mest logiska alternativet".
Citera
2017-04-26, 12:34
  #691
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Vet inte om någon postat denna bilden? Har dykt upp i mitt flöde på fejjan iallafall och kanske intresserar någon https://anonimag.es/image/JT9sXkX

Så de som har planerat dessa false-flag attacker ser till att plantera en fejk-person i alla länder som dessutom poserar framför kamerorna. Ingen annan polis i Sverige reagerar på att denna person inte är svensk polis?

Jag ser inga som helst hål i den teorin. Det vore helt logiskt att göra så om man planerar för false-flag attacker!
Citera
2017-04-26, 12:57
  #692
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så de som har planerat dessa false-flag attacker ser till att plantera en fejk-person i alla länder som dessutom poserar framför kamerorna. Ingen annan polis i Sverige reagerar på att denna person inte är svensk polis?

Jag ser inga som helst hål i den teorin. Det vore helt logiskt att göra så om man planerar för false-flag attacker!


Självklart! De som planerar falseflags går ju alltid ut med att de övade på den falska attacken först, sen arrangerar de bilder och intervjuer med skådespelare och orkar inte ens ta sig tiden att ge skådespelarna korrekta uniformer

Svaret kommer bli "JA MEN DE JÄVLAS JU BARA, DE OFFENTLIGGÖR VISSA MISSTAG OSÅ MED FLIT BARA FÖR DE TYCKER DET ÄR UNDERHÅLLANDE FÖRSTÅR DU VÄL?!!?"?cS?" SLUTA VA SÅ JÄVLA LÄTTLURAD"
Citera
2017-04-26, 15:23
  #693
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Vet inte om någon postat denna bilden? Har dykt upp i mitt flöde på fejjan iallafall och kanske intresserar någon https://anonimag.es/image/JT9sXkX

Det är synd att bilderna inte har bättre upplösning. Att man använt samma skådisar vid olika terrorevent borde ju vara ett välkänt faktum vid det här laget. Finns hur mycket information som helst i ämnet för alla skeptiker. Om det är samma kille denna gång är svårt att säga, även om det finns vissa likheter. I någon mening "vill" man ju att det skall vara samma och det är viktigt att den sidan inte tar överhanden när man granskar sånt här.
Citera
2017-04-26, 15:43
  #694
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
I någon mening "vill" man ju att det skall vara samma och det är viktigt att den sidan inte tar överhanden när man granskar sånt här.

Nähä? Det måste vara dagens nyhet att foliehattar lider av konfirmeringsbias.


Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Det är synd att bilderna inte har bättre upplösning. Att man använt samma skådisar vid olika terrorevent borde ju vara ett välkänt faktum vid det här laget.

Nej det verkligen inte ett faktum.
Citera
2017-04-26, 19:00
  #695
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Det är synd att bilderna inte har bättre upplösning. Att man använt samma skådisar vid olika terrorevent borde ju vara ett välkänt faktum vid det här laget. Finns hur mycket information som helst i ämnet för alla skeptiker. Om det är samma kille denna gång är svårt att säga, även om det finns vissa likheter. I någon mening "vill" man ju att det skall vara samma och det är viktigt att den sidan inte tar överhanden när man granskar sånt här.

Det enda välkända är korkade idioter sitter och jämför bilder på personer som har vissa drag gemensamt men där avgörande anatomiska detaljer utifrån skallstrukturenni nte stämmer så som täthet mellan ögonen, hakans storlek, öronens placering.

Nej det finns inte hur mycket information som helst utan bara idioter som hänvisar till andra idioter utan anatomisk kunskap.

Bara exemplet du visar upp visar på vilken kategori du tillhör!
Citera
2017-04-26, 19:09
  #696
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker är väldigt mysko är att attacker som denna alltid sker på en fredag eller lördag. Jag tänker tillbaka på ett antal tidigare attacker som skett under samma omständigheter.

Väl noterat. Enligt Simon Parkes har det att göra med att börsen stänger på fredagar och håller stängt över helgen. De som drar i trådarna kan då anpassa sina affärer efter detta och när måndagen sedan kommer så är den värsta chocken över och saker börjar återgå till det normala igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback