2017-04-08, 11:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Punktering på ett av framhjulen skulle kunna ge effekten att det blir omöjligt att kontrollera lastbilen. Jag tror snarare på det än de hinder som fanns på gatan.

Hur fan lyckades föraren ta sig ut och därifrån utan att någon filmade/fotade eller kunde berätta om det i intervjuer? Måste ju varit mängder med folk som sett honom ta sig därifrån.

Jag antar att de flesta sprang för sitt liv vid det laget...inte hängde kvar för att fota galningen.
Citera
2017-04-08, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRico
Hur VET vi att det är han som är GM?
Jag har bara hittat från Avpixlat, jag litar inte mindre på dom är våra vänsterextrema större medier:
http://avpixlat.info/2017/04/08/detta-ar-den-misstankte-terroristen/
Citera
2017-04-08, 11:32
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Fingret mot skyn:
Det är inte "IS-tecknet" men det är inte heller bara en variant av "korstecknet". Den liknelsen är för enkel att göra. Jag har rätt mycket tid spendarad på rätt många platser i mellanöstern. Jag har aldrig sett vanliga människor på stan göra detta tecken såvida de inte ironiserat eller skojjat till det med anspelning på radikalare element. (lite som då svenne banan hailar på fyllan på skojj).

De få jag sett göra det i verkligheten och mena det är de som med stor säkerhet skulle kunna kategoriseras "hard core islamister."
Citera
Medlem
Vi har sett filmerna. Vi har hört vittnena berätta om ökande fart, högre växlar mm. Så från att ha kört i kanske 80 km/h kraschar han in i en byggnad på mindre än ett ögonblick. Sen öppnar han dörren, kliver ut, och bestämmer sig för att dra. Inga konstigheter. Kanske nåt skrapsår, men en sådan våldsam krasch borde ju medföra någon form av men för föraren. Mycket märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Vi har sett filmerna. Vi har hört vittnena berätta om ökande fart, högre växlar mm. Så från att ha kört i kanske 80 km/h kraschar han in i en byggnad på mindre än ett ögonblick. Sen öppnar han dörren, kliver ut, och bestämmer sig för att dra. Inga konstigheter. Kanske nåt skrapsår, men en sådan våldsam krasch borde ju medföra någon form av men för föraren. Mycket märkligt.

Läs dig på om adrenalin och vad den mänskliga kroppen är kapabel till.
Citera
2017-04-08, 11:33
Medlem
En sak jag inte blir klok på är hur terroristen kunnat lämna lastbilen helskinnad? Den gick, vad jag förstår, i 100 knyck i timmen. Han lär knappast ha använt bilbälte heller med tanke på den korta tiden han haft från att sno lastbilen och köra iväg med den, samt att han avvek från platsen snabbt.

Dels har vi det faktum att lastbilen krashade i full fart in i Åhlens, vartpå förarhytten blivit fullständigt demolerad, och sedan dels det faktum att hela förarhytten var övertänd. Hur kan man bara lugnt strutta iväg från platsen helt helskinnad efter något sådant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Nej jag vet inte? En människokropp är lika känslig för en bil på två ton som en lastbil på 30.
Beroende på hur gatan ser ut så kan båda fordonen orsaka förödande skada. Tänk om en bil hade kommit där i 150-200 km/h istället?

En personbil hade nog bromsats upp rätt bra av alla lejon, blommor, stolpar, etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tyvärr, stenlejonen är för låga. De får komma på ett bättre sätt.

Förslag: Stora permanenta (ej flyttbara) monument/minnesskulputer för att hedra de drabbade på flera platser på Drottningatan, dvs att varje skulle vara cirka 10ggr så stora som lejonen. Leverantörer ska inte behöva köra in på gatan vid leveranser utan får använda sig av kärror. Skulle dock inte förhindra att någon dök upp på motorcykel eller moppe.

Edit: stavfel
Senast redigerad av ulvan 2017-04-08 kl. 11:40.
Citera
Medlem
Oerhört tragiskt, tankarna går till de drabbades anhöriga.

Tyvärr är det här priset vi får betala för mångkultur och "öppna" gränser.
Citera
2017-04-08, 11:34
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Kikar man på bild 18 i länken till Daily Mail så känns det obegripligt att den där hemmagjorda bomben (om den nu existerar) inte smällde. En annan fråga man kan ställa sig är hur sjutton föraren kunde överleva? Hoppade han ur innan smällen?

bild 22 , fy fan overkill... kolla hur denne polis ser ut, han skulle kunna starta III världskriget,
+ midjeväska, hehe, som turister brukar ha,

Uzbekistan... Borat i sin film hånade och föraktade uzbeker, landet styrs av en diktator från Sovjettiden, Narsultan,

Nu väntar jag på att muslimer i Sverige går man ur huse i fackeltåg och att de ber om ursäkt,

this is a game changer i den svenska politiken
Citera
2017-04-08, 11:34
Medlem
Hur många år kommer han sitta inne givet att han blir dömd?
Citera
2017-04-08, 11:35
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3

Kändes mer som minst 100km/h. Har du sett videon? Han körde ju skitfort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in