2017-04-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbob
Det är en motsvarighet till vårt korstecken i kristna sfären.

Inget konstigt. Det är INGEN IS symbol. Däremot använder radikala islamister ofta symbolen för att legitimera sin politik med religion.

Se här: http://www.loonwatch.com/2017/02/the-isis-salute-demystified

Snubben gillar Al Qaida och Hizb Ut tahrir, vilket framgår av hans profil på den ryska sociala sajten.

Nu är vi lite utanför tråden, men sätter man upp pekfingret med höger hand, ger man Gud äran.
Det gör katolikerna ( alla kristna i hela världen ) särskilt.
Att man korsar sig med höger hand och tummen mot bröstet är till för skydd mot onda makter.
Citera
2017-04-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Har sett bilder på ett antal olika polisflickor på plats som har gasmask på sig. Vad kan orsaken vara till att det endast är dessa töser som bär dessa ?

Min gissning skulle vara att det snarare är journalisterna som tycker det blir bra bilder ur ett jämstäldhetsperspektiv, och visar att även kvinnliga poliser kan vara tuffa. Dvs det är en konsekvens av hur journalisterna väljer ut materialet snarare än något som har koppling till hur det såg ut på riktigt. Det är min enkrona iallafall...
Citera
2017-04-08, 11:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Om man kollar på filmen av lastbilen så ser det ut som ett stenlejon framför?
http://imgur.com/a/m8kdG

Tyvärr, stenlejonen är för låga. De får komma på ett bättre sätt.
Citera
2017-04-08, 11:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
En annhållen (föraren) på sannolika skäl. Att ingen följde efter beror på att folk sprang åt alla håll för att komma undan. I det kaoset är det relativt enkelt att ta sig därifrån.

Men han blev tydligen igenkänd av en kvinna på tåget till Märsta och senare av en man på en bensinmack i Märsta. Tack vare att polisen gick ut med bild så snabbt.
Det förvånar mig att han inte valde att fortsätta med vansinneshandlingar tills polisen sköt ihjäl honom. Kan han ha blivit svårt chockad själv?

Om detta är religiöst motiverat så bör väl syftet ha varit att han skulle dö i slutändan?
Citera
2017-04-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
(FB) Vad betyder egentligen "fingret i luften" ?

Tawheed fingeren, symbolet for én gud, Allah

https://da.wikipedia.org/wiki/Tawhid
Citera
2017-04-08, 11:28
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Konstigt att inga länder har visats Sveriges flagga på deras monument osv. som man har gjort förut vid terrorattacker.

Man kanske anser Sverige har sig själv att skylla. Vilket stämmer. Allt sånt här piss hade kunnat undvikas om vi inte valt in mångkultursvurmande politiker.
Citera
2017-04-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Här har ni flera bilder som jag sparat ner från hans VK.com profil innan den tas bort.
Bilder på han, hans familj och vänner. Några bilder är tagna i Sverige!

http://imgur.com/a/VxJlB

Vilken jäkla smörja. Nej, förbjud all religion för mänsklighetens framtids skull.

Fult finger har han också!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Att den skulle bli sekretessad i sin helhet har jag svårt att tänka mig. Under förutsättning att åtal väcks så kommer den nog, ser ingen anledning till att den inte skulle det. Att myndigheterna skulle bura in folk på hemliga grunder är nog ej troligt.

Dom släppte ju till och med FUP för skoldådet i Trollhättan trots att GM var ihjälskjuten.

Snubben som misslyckades på Drottningatan med tryckkokarbomben..där var det väl en del hemlighetsmakeri iallfall har jag för mig.
Citera
Medlem
NinjaRicos avatar
Hur VET vi att det är han som är GM?
Citera
2017-04-08, 11:30
Medlem
Har vi något namn på mgm eller länk till hans fb-profil?
Citera
Medlem
Besudlarens avatar
OM detta är MGM så undrar jag vem Proffset är? BILD

Och vem är den här tomten? BILD

mvh B
Citera
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Man kanske anser Sverige har sig själv att skylla. Vilket stämmer. Allt sånt här piss hade kunnat undvikas om vi inte valt in mångkultursvurmande politiker.
Ja eller om väst gett blanka fan i att bomba sönder hela mellanöstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in