2017-04-08, 08:57
Medlem
KamratBruns avatar
Du kan vara lugn. Det kommer inte hända. Om en sådan manifestation utlyses med det budskap du skriver vågar endast ett femtiotal dyka upp. På sin höjd.
Om det däremot görs en manifestation om att humanismen nu ska segra och att vi ska öppna våra gränser ännu mer för att visa vår kärlek i denna tuffa tid så kommer alla tidningar, TV och hela den samlade kändiseliten vara på plats.

Även om miljoner Svenskar sympatiserar med det du säger är alla passiviserade får som inte kommer lyfta ett finger utanför Flashback.
Det gäller förmodligen även dig. Eller?
Citera
2017-04-08, 08:58
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
De gjorde faktiskt det 2010 när en muslim sprängde sig själv och skadade 2.
Tror det var 20 stycken på Sergels Torg.
Fanns en roligbild på 10000 som protesterade mot att SD kommit in i Riksdagen och 20 muslimer som protesterade mot muslimsk terrorism.

Istället så kommer det bli så här:
The Two Faces of Islam: Why All Muslims Benefit from Terrorism (David Wood)
https://www.youtube.com/watch?v=ObIThAi07Tg

de kommer försöka få fler människor med i pedofila dödskulten och massmedia kommer
hjälpa till. Fast de har dåligt med folk att få tag i som inte har feta terrorkopplingar så nu letar man febrilt.
Citera
2017-04-08, 08:59
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Även om miljoner Svenskar sympatiserar med det du säger är alla passiviserade får som inte kommer lyfta ett finger utanför Flashback.
Det gäller förmodligen även dig. Eller?
Jag är inte muslim. Uppmaningen var riktad till muslimer.
Citera
2017-04-08, 08:59
Medlem
Bara för att man är muslim ska man intr behöva ta offentlig avstånd från varje galning som gör dåd i islams namn, eller i vilket annat namn som helst. Jag har inte frågat min muslimska vänner, men om du har några kan du ju avkräva dem att ta avstånd, om du tycker det känns bra.
Citera
2017-04-08, 09:02
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Bara för att man är muslim ska man intr behöva ta offentlig avstånd från varje galning som gör dåd i islams namn, eller i vilket annat namn som helst. Jag har inte frågat min muslimska vänner, men om du har några kan du ju avkräva dem att ta avstånd, om du tycker det känns bra.
Nej, i en perfekt värld ska inte detta behövas. Men det är ju svårt att inte se det förakt mot muslimer som i en rasande takt växer fram i Västvärlden p.g.a. sådana här händelser. Det kan väl knappast undgått muslimerna själva heller.
Citera
2017-04-08, 09:05
Medlem
Citat:
Varför inte? Och du skall veta att det är många fler än du tror som har sympatier med terrorister.
Citera
2017-04-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Nej, i en perfekt värld ska inte detta behövas. Men det är ju svårt att inte se det förakt mot muslimer som i en rasande takt växer fram i Västvärlden p.g.a. sådana här händelser. Det kan väl knappast undgått muslimerna själva heller.

Ska vi begära att t ex Tino Sanandaji, Gina Darawi och Özz Nujen ska gå ut och ta avstånd från dåden? De är muslimer.
Citera
2017-04-08, 09:11
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:

Jo, ordern att utföra terror kommer direkt från koranen.
ALLA muslimer som är fysiskt kapabla är beordrade att begå terror eller finansiera terrorn.
Det är du som är grymt okunnig om islam eller så är du en apologet för islam.
Läs på:
http://prophetofdoom.net/
Citera
2017-04-08, 09:12
Medlem
Är inte muslimer oftare måltavlor?

Ufff, jag själv är svensk och var trött på cirkusen en kvart in i alla inlägg överallt. Min sympati för offren och deras anhöriga men jag vaknade svensk och somnade som sådan utan att ändra min flagga på Facebook. Tycker folk i allmänhet inte för tillfället är riktigt kloka och jag uttalar mig inte direkt. Det här inlägget är faktiskt en extrem reaktion för att komma från mig jämfört med innan.

Jag hörde att det var ett terrordåd, jag varnade en anhörig med barn som är särskilt känslig inför oroliga situationer och grubbleri, sedan fortsatte min fredag som vanligt utan minsta förskjutning.

Om meningen var att sprida rädsla och oro, så funkade det inte på mig iallafall. Förhoppningsvis är jag inte den enda som kan ta det lugnt i landet.
Senast redigerad av makullerad 2017-04-08 kl. 09:14.
Citera
2017-04-08, 09:13
Medlem
http://muslimerforfred.org/?q=node/1290
Citera
2017-04-08, 09:15
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ska vi begära att t ex Tino Sanandaji, Gina Darawi och Özz Nujen ska gå ut och ta avstånd från dåden? De är muslimer.
Nej, men det finns högt uppsatta imamer och muslimska förbund i Sverige med stort inflytande. Det borde ligga i dessa organstationers intresse att visa oss svenskar att vi har fel när vi dömer dem efter deras religion p.g.a. händelser såsom den igår.
Senast redigerad av Gautama 2017-04-08 kl. 09:17.
Citera
2017-04-08, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
http://muslimerforfred.org/?q=node/1290
Tror att jag också såg något ställningstagande i flödet i går från Unga muslimer mot antisemitism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in