2017-04-08, 13:52
Medlem
Ree81s avatar
mycket false flag i den här tråden. Ska vi verkligen tro random flashbackare med <10 inlägg som säger att de sett "stora skaror hucklen stå och skratta"? Eller "kaosblatten" här ovan som säger precis det motsatta?

Bevis! Bevis innan ni tror ett jota. Och nej, inte från andra länder, utan vårt, från gårdagen eller idag. Videor.
Citera
2017-04-08, 13:54
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men andra ord så ger du mig rätt. I muslimska länder föds man som muslim utan att för den sakens skull vara praktiserande muslim.

Att säga att alla muslimer är islamister är fel. Islamister vill ha religionen som lag, som sharialagar tex. Det vill inte alla muslimer. IS vill skapa ett kalifat med sharialagar. Det är deras tolkning av koranen.

Jag behöver inte se en film om det. Jag bor i ett muslimskt land men för säkerhetsskull måste jag väl poängtera att jag är en blond svensk med blå ögon och med både klingande svenska förnamn och efternamn.

Vi är lika rädda här för terror: engelsmännen, tyskarna, norrmännen, danskarna, svenskarna som de muslimer som bor här. Skillnaden är att muslimerna får vara patrioter utan att bli kallade rasister i sitt land, vilket man inte får vara i Sverige. I Sverige får man inte vara stolt över sitt land - då är man rasist. Det som nu finns kvar att vara stolt över förstås. Nu skäms man ju mest för att vara svensk förutom när det kommer till vår vackra natur.

Jag tror att det kommer ske mer sådant här i framtiden även i Sverige.
Skönt att se att polisen vidtagit lite åtgärder iaf
https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/April/Polisen-infor-granskontroll-vid-inre-grans/

Det är nog ett semantiskt missförstånd, om du inte är praktiserande muslim (och dricker alkohol, äter gris, utan slöja etc) så är du inte muslim. Och ska dö som avfälling enligt muslimerna.

"Det är deras tolkning av Koranen..." -ja det står ju så, krävs ingen tolkning.
Citera
2017-04-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Men när hade han tänkt knulla honom då? Efteråt? Är det någon slags islamsk bestraffning att knulla förövarens lik? Är inte det egentligen värre för "bödeln" än för han som ändå är död när det utförs?

Personligen skulle jag mest känna att jag förnedrade mig själv ifall jag knullade ett lik. Även ifall det var en terrorist det handlade om.
Har du autism eller något sånt? Eller är du bara helt jävla hjärndöd?
Citera
2017-04-08, 13:59
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Poängen i resonemanget är att muslimer aldrig tar avstånd från terrordåd eller annat våld mot svenskar. Hade muslimer brytt sig om svenskar så hade de tagit avstånd från terrordåden frivilligt. Som redan påpekats kommer det dock ej att ske.
Detta är ju bra då det får fler att börja hata islam och muslimer! Det gör att tiden då det blir skottpenger på musslor kommer snabbare........
Citera
2017-04-08, 14:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De som begår dessa dåd verkar dock inte vara särskilt praktiserande muslimer utan är ofta sådana som dricker alkohol och har kriminellt förflutet.

Så nej, jag ser inte kopplingen att en praktiserande muslim ska ta avstånd. Kanske ickepraktisernade muslimer borde ta avstånd.

Jag tar inte avstånd från dåd som begås av enskilda svenskar mot muslimer. Och kräver inte motsvarande från muslimer.
"Verkar inte". Ja, spriten flödar ju i terroristernas huvudnäste Raqqa. Någon enstaka terrorist kanske har supit till som exempelvis 9/11 terroristerna som ville smälta in men de var givetvis praktiserande och så pass att de ville dö och döda för sitt jihad. Dessutom kan man vara praktiserande muslim och supa, man bara hycklar lite. Det är en sidodiskussion dock och vad du tycker är skitsamma då de på bred front börjar få opinionen mot sig då färre kan skilja en galning från vanligt troende. Och svenskar som attackerar muslimer? Verkar inte vara så vanligt och definitivt inte satt i system men du kanske minns muslimerna som brände upp sin egen moské i Eskilstuna och kärleksbombades?

Själv tycker jag inte att det hos den muslimska befolkningen (med några få undantag) verkar finnas någon tillstymmelse till reflektion och självkritik. Varför är just deras religion så präglad av våld och förtryck så pass till den grad att de befinner sig i konflikt med hela sin omvärld. Varför de bygger parallella samhällen med sina egna medeltida lagar. Varför de säger en sak till det naiva svenska samhället men en annan bakom lyckta dörrar.
Senast redigerad av Thelonegunman 2017-04-08 kl. 14:16.
Citera
2017-04-08, 14:17
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Idag hade varit en perfekt dag för er att samlas i något slags manifestation och offentligt ta avstånd från terroraktioner i Islams namn. Visa oss infödda svenskar att avskyvärda handlingar av detta slag inte är något som er religion uppmanar till eller försvarar. Många svenskar är rädda för att deras land ska tas ifrån dem och den rädslan kommer att gå ut främst över er om ni inte visar att ni är på vår sida i kampen mot islamistisk terror. Visa oss att vi inte behöver vara rädda och att ni vill bygga ett samhälle tillsammans med oss grundat på västerländska värderingar. Visa att ni fördömer alla former av våld och förtryck i er religions namn.

Ett jättebra förslag! Jag deltar gärna i en sådan aktion. I tider som dessa är det viktigt att visa att vi står enade mot terrorismen. Alla som inte tänker spränga sig samlas på närmaste torg!
Citera
2017-04-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaisarCaesarion
Vill höra era observationer efter terrordådet idag, hittade inget ämne likt detta.

Jag var hos frisören i Västerort när en kund som väntade på sin tur chockartat började prata om att en lastbil kört in i folkmassorna vid Drottningatan. Min frisör är från Syrien (från muslimsk familj men han är ej troende) och hans första reaktion var på dålig svenska "Varför gör dom detta i Sverige?" "Jag vill kn*lla* dom, dom förstör bara"

När jag sedan satte mig i bilen för att åka hemåt (bor på Östermalm), så checkar jag, likt många andra in till familj och anhöriga samtidigt som man försöker smälta informationen. När jag kommer över Tranebergsbron börjar jag se de första gående folkmassorna eftersom lokaltraffiken stängts av. I bilkön ser jag svenskar som gråter och ser allmänt chockade/upprörda ut.

När jag kommer in mot Fridhemsplan börjar jag se fler muslimer (extremt många kvinnor i slöja), deras reaktioner är helt det motsatta, högljudda, skrattandes och skränandes som att de vunnit högsta vinsten på lotto. Jag anmärkte på detta samtidigt som jag sicksackade mig fram genom poliskontroller och chockade svenskar. Hela vägen upp genom Odenplan fram till Valhallavägen (där det inte rör sig så mycket muslimer) så var det samma visa, de i slöja/manskjolar låg glatt och njöt av sin dag medans chockade svenskar rörde sig bredvid. Såg 3 somaliska kvinnor i Niqab och gympaskor som skrattade högt medans man såg hur besvärad en svensk man bakom var.

Mina frågeställningar är om någon annan noterade detta efter dagens attentat, vart ni var, hur muslimernas reaktioner var jämfört med annat folk (både svenska och invandrare) eller om jag var den enda som noterade detta.
Samma var , i en motsats riktning , när hände terrorattack i Trollhättans skola där två muslimska barn mördades och en invandrare offrade sitt liv för att skydda de andra . Oj , jag gjorde fel , det var inte terrorattack , det var incidenten . Anton lekte med svärd och barnen råkade snubbla i korridoren . Då kommer snälle Anton att hjälpa de . Samma dag i Trollhättan gick man förbi svenskarna , de skrattade och , jag tror att många av de var glada , två blattar mindre hörde jag också. Men inte alla som hyllade Anton . Det är fel från båda sidor . Men många visste inte vad som hänt innan kvällen . På fredag många tittar inte på TV , liksom jag , läser inte mobilerna och de invandrare kanske viste inte vad som hänt . Det är många galningar liksom han som körde på folkmassa för många år sedan i Stockholm . Var han terrorist
Citera
2017-04-08, 14:33
Medlem
weegministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Kan det faktum att han dog 2011 ha något lite med det att göra?

När jag säger att någons röst skall göra sig hörd behöver såklart inte personen i fråga vara levande eftersom det arv han lämnat för världen att ta del av finns tillgängliga genom böcker och videos.
Genom att lyfta fram en sådan inflytelserik och utbildad person inom ämnet så kommer debatten att tvingas till en högre nivå, och det gynnar det svenska debattklimatet ganska rejält.
Finns väldigt många som inte har aning om vad dom pratar om när det kommer till religion.
Citera
2017-04-08, 14:34
Medlem
KamratBruns avatar
Dags att sammanfatta tråden.
Nedan följer en punktlista över de muslimska länder, organisationer och framträdande personer som starkt tagit avstånd från denna radikala muslimska terror:

-
-
-

Slut på listan.
Citera
2017-04-08, 14:34
Medlem
Jag var i området när det hände,jag blir så stolt som stockholmare när jag såg hur frivilliga hjälpte dom skadade, och till alla rasister där ute.
Majoriteten Av dom som stod och hjälpte till var folk med invandrarbakgrund .
Dessutom, har massa muslim vänner ingen av dom är glad.
Ingen Tycker att det är ok att oskyldiga människor som blir påkörda förtjänar det.
Slut häll bensin på elden och håll ihop mot terrorn.
Citera
2017-04-08, 14:43
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234
Jag var i området när det hände,jag blir så stolt som stockholmare när jag såg hur frivilliga hjälpte dom skadade, och till alla rasister där ute.
Ingen Tycker att det är ok att oskyldiga människor som blir påkörda förtjänar det.

Det gör mig glad att invandrare hjälpte till, även om det är oklart om dessa själva var muslimer.

Det jag vill se är ett kraftigt fördömande från imamerna men det sker nästan aldrig. Senast efter terrordådet i London var det en imam i Londons moské som på ett svepande sätt sa att det var fel att döda de som inte var muslimer - det var allt.

För att stoppa terrorismen behövs ett kraftfullare fördömanden från muslimska ledare, men det sker som sagt aldrig, och man kan ju undra varför.
Citera
2017-04-08, 14:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234

Finns det bara två ståndpunkter?

Man måste kunna hålla isär saker.
Koranen uppmanar till våld mot otrogna det är fakta. Vissa kulturer är mer primitiva än andra, det är två olika saker, men när dessa två sammanfaller blir det inte bra.

Man kan inte vara så rädd att kränka en muslim att man helt blundar för orsakerna till detta. Det är sådana som du som häller bensin på brasan när ni agerar gatekeepers och gör diskussionen svart/vit.

Det är verkligen dags att vi tar itu med terrorismen i Sverige och slutar att gulla med de som förespråkar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in