2017-04-08, 02:56
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det ska bli intressant att veta hur mycket bidrag dessa personer har lyckats casha ut under sin vistelse i Sverige. Någon glad hatpredikant som uppmuntrat dem lär också dyka upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det här kommer tyvärr vara bortglömt nästa vecka.

Det blev inte tillräckligt stort helt enkelt. 4 döda. Det hade tyvärr krävts minst 20 offer för att Svenne Svensson skulle bry sig på riktigt.

Haha minns du Lisa Holm? Hela Sverige pratade om henne i månader!!! Flashback tråden om Lisa Holm är på över 11 000 sidor, det måste vara rekord?

Kan du förklara logiken varför Svenne Svensson och hela landet skulle bry sig så mycket om Lisa Holm men inte gårdagens attentat och de 4 omkomna?
Citera
Medlem
För att åsikter, som tur är, inte är olagliga, man måste göra nåt olagligt innan det är blir brottsligt!
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Nja, det är nog samma person.
Tror inte det. Ena saknar ansiktshår och den andre har skägg/mustasch. Ena verkar dessutom ha ett skärp och vara lite tjockare än den andre. Titta noggrant..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
För mig är det viktigare att få reda på vem offren är så man kan sörja dem.. Svårt att sörja eller visa känslor när allt man vet hittills är ett dödstal..Man har inget namn, bild ingenting att relatera till..Lika svårt är det att sörja de tusentals barn som dör varenda dag av hunger av samma anledning. Man vet inget om dem.

Det var inte ens jag som började det hela kring Teresa 19, någon annan länkande bilden och då är det väl klart att man vill få det bekräftat.

Mjo. Visst är det så.
Du tycker inte att det är mer passande att vänta tills media går ut med vilka de avlidna är? Kanske offrens familj inte vill ha deras namn och bild på nätet?
Citera
2017-04-08, 02:57
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Man har ju vetat att det kommer att ske och platsen var precis den man trodde. Åhléns, t-c tunnelbana och på en fredagseftermiddag.
Nu borde ju media läggga upp pixlade bilder på den tredelade flcikan/kvinnan om de kan lägga upp drunknande barn från syrien och andra länder så visa vad som skett HÄR i vårt sverige fega media.

Men en undran, kommer Mästersamuelsgatan att vara körbar på måndag?
Måste in då och kör den biten jämt.
De sade just på SVT Play att polisen sagt att de ännu inte vet hur länge det kommer att vara avspärrat. Du får hålla tummar och tår, så kanske det går.
Citera
Medlem
dainsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Bilden kunde inte hittas
Större bild, det står något på tröjan...
https://anonimage.net/image/pwxFwGstqQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfu
Stämmer säkert. Undrar hur många liknande terrortips i månaden de får? Det här var ju inte ens rätt plats.

Fast T-banan ligger ju bara en pissestråle bort.
Citera
2017-04-08, 02:58
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeth
Fast hur ska det skötas tycker du? Att förhindra dessa attacker är svårt, behövs en lastbil sen är det klart.. Är desto svårare att hålla sig undan radarna om bomber och annat skit ska användas.

Vi vet ju inte ens hur SÄPO sköter det där nu, de påstår en massa saker, men har inte haft på koll på detta. Terrorhotnivå 3 är "förhöjd", hade de haft koll borde den legat på 5.
Citera
2017-04-08, 02:58
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker
Jag har for mig att jag sett sadana pa drottninggatan nar jag besokt Stockholm. Jag hittade den har bilden pa tripadvisor. Visserligen ar den tagen pa andra anden av gatan men jag vill minnas att jag sett sadana mot sergels torg ocksa.

https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/0d/cf/e4/28/drottninggatan.jpg

Ja där ser man, observant av dig! Lite konstigt dock att dessa inte monterats även på andra ställen utom vid Riksdagshuset. Typ Drottninggatan i centrum vid Åhlens hade vart en bra idé...
Citera
2017-04-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Mjo. Visst är det så.
Du tycker inte att det är mer passande att vänta tills media går ut med vilka de avlidna är? Kanske offrens familj inte vill ha deras namn och bild på nätet?

Well bilden är ju redan uppe på FB och delad av tillåtelse från föräldrarna. 100 tal personer kanske mer har redan sett bilden.

Om det verkligen är den flickan som omkommit på bilden och inte någon idiot som sprider desinformation, så är detta obeskrivligt sorgligt. Hunden i famnen som också omkom(?) Herregud, har inga ord.....
Senast redigerad av Eruannon 2017-04-08 kl. 03:02.
Citera
2017-04-08, 02:59
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Haha minns du Lisa Holm? Hela Sverige pratade om henne i månader!!! Flashback tråden om Lisa Holm är på över 11 000 sidor, det måste vara rekord?

Kan du förklara logiken varför Svenne Svensson och hela landet skulle bry sig så mycket om Lisa Holm men inte gårdagens attentat och de 4 omkomna?
Finns en del forskning på det området https://en.m.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in