2017-04-08, 00:33
Medlem
ymfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
I frankrike hade inte din fråga ens ställts. De hade redan polis på gatorna.

I danielssons sverige ser vi knappt poliser. Är det svar på din fråga?

Ställ helst inte en till...

I Frankrike så sköt dom terroristen när han satt i lastbilen. Väldigt säkra bevis på att han begick dådet. Nu griper dom en man i Märsta. Blir svårt att vara 100 % säker på att det är rätt gärningsman.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Avpixlat vet förmodligen identiteten på den gripne. Med tanke på övriga uppgifter de publicerar.
Läckor finns överallt i samhället.

Det tror jag inte att de vet. I så fall hade de publicerat uppgiften.

Hade inte förvånats om AB eller Expressen också hade publicerat.
Citera
Medlem
Pfalzgrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
I Uzbekisk TV sa dom nyss att en släkting till Maksim Shatskikh är bland dom gripna, vad det nu innebär.

Maksim Shatskikh är Uzbekistans mest kända fotbollsspelare, men han är etniskt ryss, inte uzbek och troligtvis inte muslim så vitt jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
Källa?

Dubbelkollat hos polis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Hej! Är relativt ny på flashback så förstår att det kan verka som det.
Här kommer en lite från vår konversation - hoppas det ökar min trovärdighet lite.
Försöker inte lämna felaktig information utan bara berätta vad jag hört från min syster.

http://imgur.com/a/LNaSM

Hon skulle slutat jobbet kl 16 men ingen personal fick gå innan klockan var 21 pga att det var för mycket att göra.
Vi

Mvh

De va en skjutning i rotebro centrum vid 17. Där skadades nån däremot.
Citera
2017-04-08, 00:34
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det konstiga är inte att en gärningsman till det här dådet just skulle ha fått avslag på en asylansökan, det märkliga är att någon person skulle ha läckt de uppgifterna till Avpixlat och enbart dem.

Om vi utgår ifrån att det är sant, hur många av Dom Stora Tidningarna skulle publicera sådana uppgifter om dom fick in det? Inga. Det passar jävligt dåligt i deras agenda. Men passar bättre i avpixlats.
Citera
2017-04-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ymfar
I Frankrike så sköt dom terroristen när han satt i lastbilen. Väldigt säkra bevis på att han begick dådet. Nu griper dom en man i Märsta. Blir svårt att vara 100 % säker på att det är rätt gärningsman.

DNA bubbis.
Citera
2017-04-08, 00:35
Medlem
Nationella Insatsstyrkan kom i 10 bilar till Hjulsta. Snacka om att slå på stort.
Citera
Medlem
Det har alltid varit en tidsfråga, det var oundvikligt. Släpper man in terrorister så får man terrorism, är det så svårt att fatta?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Fyfan på SVT rapporterade dom precis att det finns barn bland de skadade
Ja, det finns uppgifter om två skadade barn, ett som är svårt skadat och ett som ska vara lättare skadat.
Citera
2017-04-08, 00:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Om vi utgår ifrån att det är sant, hur många av Dom Stora Tidningarna skulle publicera sådana uppgifter om dom fick in det? Inga. Det passar jävligt dåligt i deras agenda. Men passar bättre i avpixlats.

Det här är en speciell händelse. Nu har de ju uppenbarligen inte publicerat, men det hade inte förvånat mig.
Citera
2017-04-08, 00:36
Medlem
ZNUTENs avatar
Tror inte att någon, utom ett fåtal ytterst naiva individer, är särskilt förvånade över detta.
Jag har tidigare vid ett flertal tillfällen påpekat just risken för terrordåd under 2017.
Betänk att av de ca 2 100 IS resenärerna från Europa, så kommer var 7:de d.v.s ca 300 enbart från Sverige.!
Nu återvänder dessa "hem" till Sverige igen efter att ha begått fruktansvärda handlingar i Syrien.
Dessa är så förhärdade att de utan problem kan genomföra terrordåd i vårt land.
Ett skrämmande men tyvärr fullt realistiskt scenario.
Att som myndigheterna uttrycker det att Säpo har koll på alla dessa individer är bara nys för att hålla oss lugna.
Det lär tveklöst komma fler och mer storskaliga terrorattacker i Sverige framöver.
Jag är mycket pessimistisk över vår framtid.
Stockholm kommer precis likt Bryssel och andra städer som blivit utsatta för terrordåd aldrig mer att bli sig likt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in