2017-04-08, 00:27
Medlem
Det finns alltså ingen korrekt info eller ID på gripne i Märsta?
Har fått en konstig FB länk, med ett gäng uzbeker , men är långt ifrån övertygad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
hemskt men det finns ju ett barn som ligger död med just lila byxor och blå jacka. beklagar.
Det vore hemskt men då borde anhöriga vara underrättade.
Det är väldigt vanligt med falska eftersökningar liknande denna när något inträffat.
Ett sådant ungt barn så har föräldrarna kontaktat polisen tidigt och de troligtvis redan varit informerade länge vid tiden för uppdateringarna, vilket ökar risken för att någon som sett bilden trollar.
Citera
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det konstaterades vara fejk många sidor tillbaka
Har det verkligen det?
Citera
2017-04-08, 00:28
Medlem
Hur ser utelivet ut i Stockholms innerstad ikväll? Är folk ute och festar? Är klubbar och krogar öppna eller stängda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
notera den TOTALA frånvaron av bilder på nätet från skottlossningar....och gör en analys och tänd lampan....

Vad ska jag svara på detta? Jag jobbar inte själv på akuten och vet därför lika
lite som dig om det förekommit skottlossningar i samband med attentatet eller ej.

Hon nämner också själv att dom inte vet om det har ett samband eller om det är enskilda händelser på något annat håll i staden. Mvh
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utan att samtidigt läcka vederbörandes namn och/eller Facebook...

Avpixlat vet förmodligen identiteten på den gripne. Med tanke på övriga uppgifter de publicerar.
Läckor finns överallt i samhället.
Citera
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur korkat är det inte att skjuta någon man kan ta levande! Speciellt när man INTE VET om man tagit rätt person!

I frankrike hade inte din fråga ens ställts. De hade redan polis på gatorna.

I danielssons sverige ser vi knappt poliser. Är det svar på din fråga?

Ställ helst inte en till...
Citera
Medlem
I Uzbekisk TV sa dom nyss att en släkting till Maksim Shatskikh är bland dom gripna, vad det nu innebär.
Citera
2017-04-08, 00:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Har det verkligen det?
Enligt min uppfattning i alla fall. Kontot som efterlyste har blivit borttaget enligt någon annan användare.

Jag ser det också som orimligt att polisen inte skulle känna till offren när alla andra tycks kunna göra det. Det var ju just polisen som bekräftade de 3 som dog på plats.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-08 kl. 00:31.
Citera
Medlem
Fyfan på SVT rapporterade dom precis att det finns barn bland de skadade
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det konstiga är inte att en gärningsman till det här dådet just skulle ha fått avslag på en asylansökan, det märkliga är att någon person skulle ha läckt de uppgifterna till Avpixlat och enbart dem.

Det vet du som sagt inte än. Att det mörkas in i det sista på kvällstidningarna, känner nog dom flesta till vid det här laget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Jag hörde sirener i Märsta vid 20-tiden. Kanske lite innan. Såg även ambulans med blåljus lite efter 20-tiden. Så runt då någongång.

ok, gick tågen fortfarande så sent? Trafiken stängdes väl vid eftermiddagen nån gång så han bör ha drivit runt ett bra tag innan han blev tagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in