2017-04-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danvs
Saker att tänka på/likheter med andra false flags:

Varför rapporterade media så snabbt som 5-10 min efter dådet att det var ett terrordåd och inte, låt oss säga, en olyckshändelse? Liknande händelser har skett utan att det har blivit terroriststämplingar så direkt.

Såsom jag förstod det så var vägen som trucken åkte på var avspärrad pga "byggarbete" innan dådet. Det är väldigt vanligt att vägen/gatan vid false flags var avspärrade innan dådet.

30-40 min efter dådet, och riksdagen kallas till krismöte. Varför? Varför är alla så säkra på att det är ett terrordåd som skett? Vid den här tiden har inte ens det blivit bekräftat at någon hade dött. Varför sker det inte krismötet när, säg, ett gängbråk i malmö dödar 3 stycken?

Löfven kommenterar "Sverige har blivit attackerat" cirka 30-40 min efter dådet. Fortfarande inga bevis på att det var ett terrordåd har presenterats.

Flera falska rapporter om skottlosning runt om i Stockholm i samband med detta. Skapa förrvirring? För att få människor bort från gatorna för att röja bevis?

Polisen gjorde en "terroristbekämpning övning" precis innan dådet. Precis som innan alla false flags http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2017-04-06-polismyndigheten-forsvarsmakten-och-sakerhetspolisen-ovade-terroristbekampning.html

Men vad skulle syftet med en sådan falsk manöver vara?
Citera
2017-04-07, 23:49
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danvs
Saker att tänka på/likheter med andra false flags:

Varför rapporterade media så snabbt som 5-10 min efter dådet att det var ett terrordåd och inte, låt oss säga, en olyckshändelse? Liknande händelser har skett utan att det har blivit terroriststämplingar så direkt.

Såsom jag förstod det så var vägen som trucken åkte på var avspärrad pga "byggarbete" innan dådet. Det är väldigt vanligt att vägen/gatan vid false flags var avspärrade innan dådet.

30-40 min efter dådet, och riksdagen kallas till krismöte. Varför? Varför är alla så säkra på att det är ett terrordåd som skett? Vid den här tiden har inte ens det blivit bekräftat at någon hade dött. Varför sker det inte krismötet när, säg, ett gängbråk i malmö dödar 3 stycken?

Löfven kommenterar "Sverige har blivit attackerat" cirka 30-40 min efter dådet. Fortfarande inga bevis på att det var ett terrordåd har presenterats.

Flera falska rapporter om skottlosning runt om i Stockholm i samband med detta. Skapa förrvirring? För att få människor bort från gatorna för att röja bevis?

Polisen gjorde en "terroristbekämpning övning" precis innan dådet. Precis som innan alla false flags http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2017-04-06-polismyndigheten-forsvarsmakten-och-sakerhetspolisen-ovade-terroristbekampning.html
Kanske för det har skett många andra lastbilsattacker runt om i Europa på sistone och det bara var en tidsfråga innan det skedde i Sverige? Han hade rånarluva på sig, hade kapat lastbilen och körde full fart in i folkmassor. Antar att såna uppgifter kommer till polisen ganska snabbt och då blir det rätt självklart att det inte rör sig om en olycka.

Har du nån källa på att gatan varit avspärrad precis innan andra attentat?

Det sista är lite skumt, har du källor på att det skett dagen/dagarna innan andra attentat? Kan vara en slump, kan vara så att polisen hade info om att något skulle ske och förberedde sig, kan vara en false flag.
Senast redigerad av Sheen999 2017-04-07 kl. 23:52.
Citera
2017-04-07, 23:54
Medlem
vik_tors avatar
Vad skulle syftet vara med en ev false flag?
Senast redigerad av vik_tor 2017-04-08 kl. 00:26.
Citera
2017-04-07, 23:57
Medlem
stukads avatar
Det går inte att utesluta att det är en falsk attack än eller? Jag hörde det på vägen hem.

Såg flera pålitliga källor föraren i bilen eller när han gick ut ur bilen? Jag tror det är en terrorattack men jag litar inte på allting längre, speciellt inte med dagens teknik.
Citera
2017-04-08, 00:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Nån av fjantarna i tråden som har lust att berätta vad som vem skulle ha att vinna på denna påstådda falseflag?

Behöver Löfvén folkets stöd för att invadera Syrien?
Är det miljöpartiet som vill öka hatet mot muslimer?
Har FI tröttnat på att vi inte stöder Trump tillräckligt?
Har polisen problem med att vi svenskar tycker de är för många på gatorna?

Eller är det illuminati nu igen???

Ni borde ju skämmas men ni är väl för jävla korkade för det...
Citera
2017-04-08, 00:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ingen information om BO:s identiteter. Om det inte kommer imorgon i tidningar med reportage om sorgen etc. är det säkerligen false flag och en del av den övning som samma myndigheter hade som leder denna utredning, nu i dagarna. Men det vore ju ett horribelt aprilskämt, minst sagt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-04-08 kl. 00:35.
Citera
2017-04-08, 00:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ingen information om BO:s identiteter. Om det inte kommer imorgon i tidningar med reportage om sorgen etc. är det säkerligen false flag och en del av den övning som samma myndigheter hade, som leder denna utredning, i dagarna. Men det vore ju ett horribelt aprilskämt, minst sagt.

Vad bygger du den idiotslutsatsen på? Är det viktigt att du får veta namnet på offren innan de anhöriga har underrättats? Hade det inte varit en false flag om polisen gått ut ned offrens namn?
Om myndigheterna hade "övat" och detta var en false flag så borde väl offren varit något av det första de hittade på - eller tror du de glömde det tills du började rota i fallet?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-08 kl. 00:38.
Citera
2017-04-08, 01:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ingen information om BO:s identiteter. Om det inte kommer imorgon i tidningar med reportage om sorgen etc. är det säkerligen false flag och en del av den övning som samma myndigheter hade som leder denna utredning, nu i dagarna. Men det vore ju ett horribelt aprilskämt, minst sagt.
Alla är då införstådda, Löfven, polisledning, säpo, försvarsmakten (med sina hemliga kanaler), vissa terrorexperter samt nyckelpersoner inom media. Att en svt-medarbetare påstått sig sett en person död på gatan, är enbart en order uppifrån.

Att kungen avbryter sin semester i Brasilien, och skyndsamt tar sig hem till Sverige, hedrar honom. Oavsett om han är med i konspirationen eller ej ...
De Bonnierstyrda medie
Citera
2017-04-08, 01:29
Medlem
Det här är mina synpunkter/uppfattning/vinkel på det hela, allting får tolkas som det vill.

Först och främst har jag setts att det har delats en bild (snapchat bild) på överkörda människor, jag hoppas bara att du läser det här. Ta bort bilden för helvete och sluta sprid den, hur fan tänker du människa som inte har bättre för sig än att stå och snapchatta till folk och sedan sprida bilden, tänk på dom anhöriga och visa lite jävla respekt. Det hade lika gärna kunnat vara en familjemedlem till dig, eller kanske den du älskar mest på denna jord, riktigt jävla respektlöst.

Tillbaka till tråden så varför det snackades om terrordåd var för att en reporter var "urtjänst" på plats då det hände och folket runt omkring samt polis nämnde det. Media verkar inte ha fått tag i polisen som sa det. Jag har sett, spelat in och streamat expressens live sändning där hon nämner det.
Varför Löfven nämner att det riktar sig mot ett terrordåd vet jag inte.

Läste också en tidigare kommentar här i flashback tråden hur media kunde vara så snabbt på plats.
Svaret är ovanför.

Angående skottlossningen som var en bit bort, en nära vän känner en som jobbar där (trovärdigt att lyssna på nja, men kanske ska uppmärksammas)

Samt en bekant till MIG själv, sa att det hade skjutits där, om det var polisen, utlänningen? Vem vet, det har iallafall tystats ner och försvunnit ut i tomma intet och polisen står och säger att inget skott har avlossats.

Läste också en fråga varför det rök från lastbilen
Vägdamm.

Gripandet av en av dom
https://myfile.org/i8q40ab9b1/17760089_1631577440188965_7661379321627548695_n.jp g

Såg att dom hade gripit den andra dom sökte.

Någon som sitter på mer info? Var det någon bomb inblandad?
Citera
2017-04-08, 02:11
Medlem
Reko45s avatar
nu bor inte jag i sthlm, men, går det inte lite väl smidigt i hanteringen av "attacken" i sthlm?

polisen var tidigt ute med bild på tänkbar gärningsperson, man har redan gripit personer, man har tagit reda på händelseförloppet som publicerats med ganska hög detaljrikedom samt att man nästan omgående ansåg att detta var terror.

polisen är ute tidigt med stöd kring resurser etc. detta gäller även övriga diverse katastrof myndigheter m.m.

information går fort ut till allmänheten och man stänger av förbindelser till och från stockholm samtidigt som en omfattande evakuering av centrala sthlm äger rum.

Löven med övriga politiker hanterar situationen på snabbt maner med krismöten och man vill än en gång understryka, att detta är en terrorattack.

våra nyhetskällor, svt,expressen,aftonbladet och internationella källor som bbc och fox news följer händelsen med stort pådrag. livesändningar, hela löpsedlar/sidor åt händelsen m.m

går det inte lite väl smidigt för den till annars kritiserade polismyndigheter med övriga myndigheter samtidigt som pådraget från massmedia är nästan upphöjt till gigantiska proportioner?
Citera
2017-04-08, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nån av fjantarna i tråden som har lust att berätta vad som vem skulle ha att vinna på denna påstådda falseflag?

Behöver Löfvén folkets stöd för att invadera Syrien?
Är det miljöpartiet som vill öka hatet mot muslimer?
Har FI tröttnat på att vi inte stöder Trump tillräckligt?
Har polisen problem med att vi svenskar tycker de är för många på gatorna?

Eller är det illuminati nu igen???

Ni borde ju skämmas men ni är väl för jävla korkade för det...
Som sagt, jag tror inte att det var en false flag. Däremot så finns det ingen anledning att utgå ifrån att det var just svenska aktörer, som i så fall ska ha genomfört en false flag enkom för att det sker i Sverige. Ej heller är det särkilt konstruktivt att a priori utgå ifrån att false flag inte förekommer och att varje tanke på att sådana förekommer är löjeväckande.

Här talar Historien sitt tydliga språk.

Edit: Vem som skulle vinna på en false flag? Tja, vad sägs om alla de som tjänar storkovan på ett fortsatt instabilt Mellersta östern? Att i det läget försöka manipulera opinionen i Västeuropa är då bara business as usual. Sedan har vi islamofobin och inte minst sionismen i både sin judiska som kristna tappning.

Cui bono?!
Senast redigerad av onopono 2017-04-08 kl. 02:26.
Citera
2017-04-08, 03:56
Avslutad

För att det fanns en slående likhet med tidigare dåd.

Nej!

Som någon nämner, mord är en attack mot en enskild person. Ett terrorbrott som detta är en attack mot vårt samhälle och värderingar.

Som sagt, man råkar inte köra in på Drottningatan och medvetet plöja igenom en massa folk.

I paniksituationer kommer alltid rykten att spridas.

Polisen gjorde en "terroristbekämpning övning" precis innan dådet. Precis som innan alla false flags http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2017-04-06-polismyndigheten-forsvarsmakten-och-sakerhetspolisen-ovade-terroristbekampning.html[/quote]

Ja, ren och skär slump.

Ta av er foliehattarna och sluta slösa på syret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in