2017-04-07, 23:50
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tvekar på att klicka på länken, vet inte om jag vågar. Kommer förmodlingen fastna på näthinnan. Kan du beskriva?

Bilden är verkligen vidrig. Man glömmer inte. Frågan är även om det är rätt mot de avlidna och deras anhöriga att lägga ut sådana bilder. För oss som inte var med om händelsen är den förfärlig och har ett nyhetsvärde, men för dem som var med eller har anhöriga där så är den en katastrof. Lite självcensur kanske vore bra...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Är detta ett vidrigt skämt eller har anhöriga inte blivit underrättade? Den avlidna personen som blev delad i tre delar matchar nämligen in på beskrivningen. Lila (bordeaux, skulle jag säga) byxor, marinblå jacka och ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern. Svårt att säga.

Här är bild (varning); https://i.gyazo.com/4b45391b6c8c768fbda8a0472c893ed4.png

Tweeten är ju borttagen nu, så något har ju kommit fram..
Citera
Medlem
JayGatsbys avatar
När förväntas offrens identitet komma ut?
Citera
2017-04-07, 23:51
Medlem
Alla som är oroliga för Ebba - originalposten om efterlysningen på FB är borttagen och det var mest troligt bara ett troll som såklart sett bilden och sen beskrivit en påhittad Ebba utifrån det.
Citera
2017-04-07, 23:51
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tvekar på att klicka på länken, vet inte om jag vågar. Kommer förmodlingen fastna på näthinnan. Kan du beskriva?
...en avliden personen som blev delad i tre delar som matchar in på beskrivningen. Lila (bordeaux, skulle jag säga) byxor, marinblå jacka och ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern.
Citera
2017-04-07, 23:52
Medlem
Dubbel identitet o avslag på asylansökan?
http://avpixlat.info/2017/04/07/avpixlat-avslojar-den-gripne-hade-dubbla-identiteter-fick-avslag-pa-asylansokan-i-januari/

IED låter tveksamt dock
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Han kunde lika gärna kört med en bil. Korkat inlägg.

Nice-terroristen hyrde den största lastbilen som han kunde få tag på.
Du tror m.a.o. att det är en ren slump att terroristerna siktar in sig på så stora lastbilar som möjligt?

Läs på om tröghetslagarna min makalöst obildade vän!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Han skriver i vart fall på uzbekiska (konsekvent stavat med kyrillisk text, inte med den modernare latinska) och ryska, och delar en massa uzbekiska texter, men jag har inte sett någon text på riksturkiska.
Man borde nog vara lite försiktig när man försöker bestämma ursprung för människor i detta geografiska bälte, det ser man också på det urval språk och skriftspråk du radar upp här.
Under årens lopp har regimer och lojaliteter flutit runt och med det har olika grupper flytt hitan och ditan. Därför blir frågan om nationalitet lika dimmig som när man här hemma käftar om en invandrare kan vara svensk.
Denna person identifierar sig som uzbek och då må man väl kalla honom uzbek?
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Insatsstyrkan gjorde just en husis i Hjulsta enligt TV4.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanssnok
Utifrån vittnesmål (väg in vittnen i chock).

Polis har skjutit mot lastbilen vid Åhléns, vilket fått föraren att krascha i byggnaden istället för att fortsätta rutten på Drottninggatan. Tre personer har slängt sig ur bilen (oklart innan/efter kraschen). De har varit beväpnade med kniv och flytt platsen, en av dessa gripna i Märsta, osäkert om det är föraren, en eller flera fortfarande på fri fot.

Låter som skitsnack.
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bilden är verkligen vidrig. Man glömmer inte. Frågan är även om det är rätt mot de avlidna och deras anhöriga att lägga ut sådana bilder. För oss som inte var med om händelsen är den förfärlig och har ett nyhetsvärde, men för dem som var med eller har anhöriga där så är den en katastrof. Lite självcensur kanske vore bra...

Tyvär är det så i dagens uppkopplade samhälle, Vid varje terrordåd/stor olycka är det alltid folk som fotar och dokumenterar händelsen som sprids på nätet. Visst det är sjukt och vidrigt och jag tycker synd om familj som kanske råkar se sina nära och kära på det viset men det är inget som går att stoppa tyvär.
Citera
2017-04-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Alla som är oroliga för Ebba - originalposten om efterlysningen på FB är borttagen och det var mest troligt bara ett troll som såklart sett bilden och sen beskrivit en påhittad Ebba utifrån det.

Inget troll, hon är efterlyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in