2017-04-07, 23:38
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
Det står att hans modersmål är arabiska i den svenska id-bild som las upp på honom här. Knappast någon uzbekier. Eller finns det flera gärningsmän?

Jo tänkte också så först, men jag menar har ju typ 15 stationer att hoppa av på innan. Jag menar vad fan ska man till Märsta till utan anledning och göra, han måste ju förstått att tågtrafiken skulle stängas ner och man skulle gå igenom allt sådant. Kanske var tågen som endast går till Märsta också, tågen som går 09 och 39 varje timma går väl hela vägen till Uppsala?
Citera
2017-04-07, 23:38
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Någon som sitter på bild på den döda hunden?

http://i.4cdn.org/pol/1491572788806.jpg
http://imgur.com/a/w7eo7
Senast redigerad av urkinha 2017-04-07 kl. 23:42.
Citera
2017-04-07, 23:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
enligt google ligger Osmaniye i Turiket. han kan ju dock ändå vara uzbekistanskt medborgarskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
Det står att hans modersmål är arabiska i den svenska id-bild som las upp på honom här. Knappast någon uzbekier. Eller finns det flera gärningsmän?
Han skriver i vart fall på uzbekiska (konsekvent stavat med kyrillisk text, inte med den modernare latinska) och ryska, och delar en massa uzbekiska texter, men jag har inte sett någon text på riksturkiska och heller ingen på arabiska.
Senast redigerad av Hamilkar 2017-04-07 kl. 23:59.
Citera
Medlem
Finns det någon kvar i tråden som var på plats eller som kan berätta några detaljer ?
Själv satt jag på jobb söder om sthlm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Få har du säkert missat bilden på den stackars mosade personen
Nej har sett alla bilder men jag tycker det är värre med hunden. Såklart fruktansvärt med de andra men hunden
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Mannen i troians länk har dock profilbilder på Al-Assad, känns inte som en IS-sympatisör borde ha det.

Han har ju bilder på Obama med. Känns inte som en Assad-sympatisör borde ha det, med samma resonemang. Beror väl lite på vad det står för text, en bild på Assad och texten "MÖRDARE" är ju något annat än en bild på Assad och texten "VÅR BEFRIARE". Typ.

Men sannolikt är det väl inte han, men de som är intresserade av vem det är borde ge sig ut och söka lite...
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är tjejen verkligen 19 år på bilden? Ser ut som ett barn, 12-13 år max.

Synd på en så söt tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
En sak som gör mig konfunderad är alla intervjuobjekt som säger att när de gått in i en byggnad så har de blivit inlåsta. Man skulle kunna tro att de rör sig om ett gigantiskt centrallås som opererar alla butiker och portar i city och stänger ner samtidigt.

Detta undrar jag också. Tyder detta på att dådet var ett insiderdåd? Vem trycker på en sådan centralknapp?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det verkar vara en 11-årig flicka försvunnen: https://twitter.com/nathbrgstrm/status/850452321595256837/photo/1

Hoppas for fan att hon hittas i gott skick!!! Har Dottrar pa 7 och 14 sjalv.
Citera
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Tidigare idag så pratades det om skottlossningar vid Fridhemsplan vill jag minnas. Finns det någon sanning alls i det eller var det bara struntprat?

Jag har arbetat hela kvällen och har inte kunnat följa nyheterna.

Ingen vet väl riktigt exakt vad som har hänt än, men det var rapporter om skottlossning från två vittnen vid Fridhemsplan som sedan blev bekräftade. Men Polisen dementerade efter att ha varit på plats.

Mail Online rapporterade dock att det ska ha varit skottlossning någonstans, men allt är väldigt osäkert.
Citera
Medlem
ArgusStarks avatar
Jag slutade jobbet 15:20. Tog bussen till Älvsjö och satt strandad där från 15:35-17:00. Det enda tåg som gick under hela väntetiden, var just ett tåg mot Märsta. Troligtvis hade väl gärningsmannen sprungit till tuben efter attacken, för att sedan ta pendeln mot Märsta innan polisen hann spärra av trafiken.

Om jag vore polisen, skulle jag nog övervaka pendeltågsstationen i TC och Märsta...Men det gör dem säkert redan.
Citera
2017-04-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chimichanga
Så här slutade dramat i Nice för Mohamed_Lahouaiej-Bouhlel

Det är en alltför lätt väg ut. När den "svenska" galningen grips, så ska vi tömma honom på all information och sen får han ruttna bort inlåst resten av livet.

Jo, men jag finner en viss tröst i vad snutarna som gripit terroristen gör på vägen till häktet med aset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in