2017-04-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Tror ni detta har med Trumps agerande mot syrien häromdagen att göra? Tänkte på de missiler han skickat ner.

Eller diskussionerna om att förbjuda religiösa friskolor i Sverige?
Citera
2017-04-07, 23:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Det är väldigt osannolikt att han kommer från Uzbekistan (kollade bilden samt namnet). Känns mer som propaganda för att leda bort eventuell negativ uppmärksamhet från våra flyktingar...

För det första ser han inte ut som en person från Uzbekistan. Folk från Uzbekistan ser mer ut som asiater medans GM uppenbarligen är från mellanöstern. Namnet "Muhammed" är för det andra inte ett poppulärt namn i Uzbekistan (dom har en annan variant). Det är ett 100% arabiskt namn.

Låt er inte luras...
Muhammed, vart får du det ifrån?
Citera
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Tror ni detta har med Trumps agerande mot syrien häromdagen att göra? Tänkte på de missiler han skickat ner.

De var ju för fan riktade mot Assad, IS fiende
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Är du dum eller? Dem har gärningsmannen och vad gynnar det att stänga ner Arlanda? Det är ju det horungen vill, få systemet att kollapsa, då har han ju lyckats...
Det är nog du som är dum. Alla gärningsmannen är inte alls med säkerhet hittade. Det finns risk att föraren är på fri fot. Läs nyheterna eller tråden, ditt dumma fanskap.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-07 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Nu finns det förvisso en hel del uzbeker med arabiska som modersmål, men den där id-bilden ska man inte, än så länge, fästa någon vikt till.

Personen på ID-bilden är väl född 1986. MGM ska enligt Expressen och Aftonbladet vara 39 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Tidigare idag så pratades det om skottlossningar vid Fridhemsplan vill jag minnas. Finns det någon sanning alls i det eller var det bara struntprat?

Jag har arbetat hela kvällen och har inte kunnat följa nyheterna.

det ska vara struntprat. iaf enligt SVT och AB
Citera
2017-04-07, 23:38
Medlem
cybergrodans avatar
Här är en film på när MGM (?) grips: http://www.gd.se/blaljus/julia-fran-gavle-filmade-misstankt-gripande-poliserna-skrek-backa-och-att-det-ar-farligt-har
Citera
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Tidigare idag så pratades det om skottlossningar vid Fridhemsplan vill jag minnas. Finns det någon sanning alls i det eller var det bara struntprat?

Jag har arbetat hela kvällen och har inte kunnat följa nyheterna.

Jag undrar jag med, rykten om skottlossning på Stureplan, Globen, Mall of Scandinavia? Var allt bara påhitt?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Sök information om Nato operation Gladio B, så kommer du förstå varför det är Uzbeker just nu som utför dessa saker.

sverige är inte Nato eller Ryssvänner.
så delge mig din vishet.

Vad är det som skulle ha triggat?
Citera
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Personen på ID-bilden är väl född 1986. MGM ska enligt Expressen och Aftonbladet vara 39 år.

Ok, då kan vi bortse från den.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBohman
Statsministern kanske?

Han valde statschefen istället. Är det något att gnälla över?
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Jag ifrågasätter att ingen lägger någon skuld på lastbilschauffören.

En absolut förutsättning för att massmördaren skulle kunna utföra sitt vidriga brott var att han hade tillgång till mordvapnet, dvs lastbilen.
För att massmördaren skall kunna få tillgång till denna krävs att han haft tillgång till bilnycklarna.
Lastbilschauffören lät m.a.o. bilnycklarna sitta kvar i bilen.
Detta borde rimligtvis få konsekvenser.

Med tanke på det aktuella vapendirektivet och de hysteriska inskränkningar som råder för legalt vapeninnehav, inbillar jag mig att det skulle avsevärda återverkningar på den vapenägare som lät vapen/slutstycke/ammunition ligga öppet på en gågata.

4 personer hade levt och 15 personer hade inte varit allvarligt skadade om denna lastbilschaufför hade vett nog att ta med sig bilnycklarna.

Då jag själv sommarjobbat som lastbilschaufför under mina universitetsstudier där jag vet jag med säkerhet att man alltid skall ta med sig nycklarna och låsa hytten när man levererar varor till kund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in