2017-04-07, 22:37
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Varför i helvete då? Alltså... just idag?

Att en stor del av de vi släpper in är terrorister som hatar västvärldens värderingar har vi vetat i bra många år nu.

Är de helt utvecklingsstörda i regeringen?

Jag håller med om att regeringen inte är mycket att hänga i granen, men däremot så måste du väl ändå förstå att dom inför gränskontroller för att dom inte vill att GM ska lämna landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror nog att det tog ett tag innan tågtrafiken stängdes av.
Eller fanns det medhjälpare med bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Några som precis hinner kasta sig in i en butik innan lastbilen dundrar förbi i rasande fart:
https://www.liveleak.com/view?i=279_1491590064

"Ta hand om era nära och kära så tar vi hand om Sverige", kommer det ur käften på
landsförrädarsvinet till statsminister under kvällens presskonferens.
Jo, vi ser nog fan hur ni har tagit hand om landet era j*vla as.

http://imgur.com/Vw6tQB2
http://imgur.com/frF8GYN

Då har du säkert otal exempel på vilka europeiska länder som hittillls lyckats med den, enligt dig enkla uppgiften, att fängsla en potentiell självmordsbombare innan hen lyckats med uppgiften. För Du sprider väl inte Fake News omkring dig?
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Så alltså stämde det inte med araben som var född 1986 som hängdes ut här? Bra jobbat flashback.....
Citera
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu har jag inte hängt med i tråden eftersom jag suttit bänkad vid TV:en större delen av dagen, så detta har säkert redan tagits upp. Men de säger att det är 4 stycken bekräftade döda, 15 skadade. Detta låter ju tyvärr extremt lågt. En lastbil i rasande fart kör 500 m på Stockholms mest använda gågata en fredagseftermiddag, kan knappast sluta vid 4 dödsfall.

Har det framkommit någon uppfattning om detta här i tråden? Tänker främst av folk som var på plats.

Tänkt samma sak. Jag hade inte blivit förvånad om den här siffran går upp.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Den person som gripits, misstänkt för terrordådet i centrala Stockholm är en 39-årig man.
Mannen har på nätet uttryckt sympatier för terrorsekten IS.

Citat:
Enligt uppgift till Aftonbladet skedde gripandet i Märsta, men mannen, som uppges vara uzbekisk medborgare är folkbokförd i en annan Stockholmsförort.
Gillat terrorbild
Hur länge mannen bott i Sverige är ännu oklart. På hans Facebooksida har han bland annat laddat upp propagandafilmer för IS. Han har också gillat en bild på blodiga människor, tagen sekunderna efter explosionen vid Boston Maraton den 15 april 2013.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/BaA97/den-gripna-har-visat-sympatier-med-is
Citera
2017-04-07, 22:38
Medlem
Citat:
Den person som gripits, misstänkt för terrordådet i centrala Stockholm är en 39-årig man.
Mannen har på nätet uttryckt sympatier för terrorsekten IS.

Citat:
Mannen greps efter att ha betett sig ”märkligt” i en butik i Märsta. Han ska ha uppvisat lindriga skador och i samband med gripandet sagt att han är skyldig till attentatet i Stockholm. Enligt källuppgifter passar mannen in på signalementet som gått ut. Mannen ska även ha haft en rånarluva och glassplitter på sina kläder.
Enligt uppgift till Aftonbladet skedde gripandet i Märsta, men mannen, som uppges vara uzbekisk medborgare är folkbokförd i en annan Stockholmsförort.

Citat:
Han har fyra barn och jobbar i byggbranschen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/BaA97/den-gripna-har-visat-sympatier-med-is
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Har läst nyheter av alla slag ett tag. Rätta mig om jag har fel.
Men en kapare har stulit en lastbil som lastar av varor till en kund?

Sedan händer Åhlenscraschen. På bilder vid Åhléns är bakluckan stängd.
Vem stängde luckan? Herr Kapare eller herr avlastare?
Eller lastades det inte av nåt?
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
En 39-årig Uzbekisk medborgare som uttryckt sympatier för IS och laddat upp propagandafilmer på bl.a sin facebook sida.

http://www.expressen.se/nyheter/live-terrorattacken-i-stockholm/

Om han var föraren verkar vara lite oklart ännu. Vi får se.
Citera
Medlem
Wheatons avatar
Har inte läst alla sidor så vet inte om det tagits upp än men slog (kartor, bor inte i Sthlm) in var lastbilen stulits och till Åhléns, det är ca 7 minuter.

Har "tillfället gjort tjuven" som man brukar säga eller kan han ha planerat det och sett att drickabilen lossar på samma ställe ungefär samma tid på fredagar och valt ut just den bilen?

För mig är det lite underligt att bara flanera runt och leta efter ett bra fordon att tillgripa.
Citera
2017-04-07, 22:39
Medlem
Aftonhoran skriver:

Citat:
Gillat terrorbild
Hur länge mannen bott i Sverige är ännu oklart. På hans Facebooksida har han bland annat laddat upp propagandafilmer för IS. Han har också gillat en bild på blodiga människor, tagen sekunderna efter explosionen vid Boston Maraton den 15 april 2013.

Vem är 39-åringen man gripit?
Citera
2017-04-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Imorgon, 8 april kl15.50, kommer ledande företrädare från åtta muslimska samfund att samlas på plattan i Sthlm city för att visa sin avsky för muslimsk terrorism och islamsk totalirism!

Nej. Det var ett skämt.
Men det visste ni.

Gm var nog "ensam" om ni frågar mig. Ensam i det avseende att han inte hade några aktiva medhjälpare på plats alltstå..
Det har pratats sida upp och sida ner om den som gripits som om han varit ensam.
Hur är det med spridda uppifter om att tre personer sågs hoppa ur bilen när den kraschat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in