2017-04-07, 22:27
Medlem
sebastian_s avatar
Vilka är de döda? Har vi ålder,kön namn?
Citera
2017-04-07, 22:27
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vad får dig att misstänka just den parkeringen?
Den omnämns i den lokala nyhetssajten Marsta.nu.

(FB) Lastbil har kört in i folkmassa i Stockholm (2017-04-07)
Citera
2017-04-07, 22:28
Medlem
Borde det inte finnas rapporter från närvarande vid gripandet på butiken i Märsta där den misstänkta terroristen hade "betett sig underligt"? Butikens övervakningskamera? Den som ringde och tipsade polisen?
Citera
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Det är inte konstigt, men kör man i centrala stockholm så finns ju alltid risken att någon kan försöka stjäla något. Eller att någon obehörig skulle ta sig in i bilen, t.ex. ungdomar som vill busa och så råkar dem släppa på bromsen och orsaka skador/olycka.

Medhåll -man låser som ett naturligt led i sitt arbete. Låser ju t.o.m. när man är inne på terminaler et.c. som har stängsel runtomkring byggnaderna.

Kör folk stöldbegärligt gods brukar det vara rätt givet i ens arbetsinstruktion att inte lämna några blottade luckor. Hade jag anställda chaufförer så skulle jag nog vara rätt missnöjd om chaufförerna hade nonchalant attityd till en säker arbetsplats.

Undrar just vilken butik den nu gripne på ett avvikande vis lullat omkring i. Finns ju ett antal att välja på. Man kan ju också fundera på varför. Adrenalinet borde ju ha räckt för att inte känna en hastig hunger om han nu skulle visa sig vara terrorchauffören.

Gillar också att polisen använder gedigna Hanomags -nån som vet om det är NI som har tillgång till såna? Militären -har de såna?, ja den var ju militärgrön -kanske NI och MP (livgardet) har gemensam fordonsflotta till viss del.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Det är ett lagbrott att lämna nycklar tillgängliga i bilar/lastbilar/bussar Det finns anledningar till det, att någon obehörig ska köra bilen är anledningen till att den lagen finns.

Visst, lägg skulden på oss lastbilschaffisar, vi har nog mycket med knappar att trycka på, idiotjävel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Eventuellt den misstänkta gripna i Märsta:

S*lem M*ham*d B*n M*ham*d Mahm*ud

Språk: arabiska

Asylsökand
Någon källa på detta?

Jag har endast sett denna bild på ev. MGM:
https://twitter.com/Rolle68/status/850432459971932160
Citera
Medlem
Freebops avatar
Varför har polisen på sig gasmask? http://www.nydailynews.com/news/truck-plows-pedestrians-stockholm-gallery-1.3029491?pmSlide=1.3029489

Och de poliser som har grönt på sig, vad är det för slags "division" de tillhör? http://www.nydailynews.com/news/truck-plows-pedestrians-stockholm-gallery-1.3029491?pmSlide=1.3029648

är det insatsstyrkan?
Citera
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Som chaufför själv hade jag aldrig lämnat nycklar i tändningen, inte ens i Göteborg där jag kör.
Finns för mycket jävla idioter.

Ja, lastkänningsventilen fungerar inte om tändningen är av, men du klarar dig utan denna också vid lastning/lossning.
Nä lämnar man nycklar i bilen och den försvinner så är det stor risk att man får sparken.
Citera
2017-04-07, 22:29
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Ja. Fast det är ju det som är det viktiga. Att inte vika ner sig för extremism och terrorism. Vi är väl större än så?
Jag hoppas att det kommer mer fakta ikring det hela snart. Fortfarande så många rykten och felaktigheter.

Inget land har väl någonsin vikit ner sig och lämnat över nycklarna för ett terrordåd. Det viktiga är att inte fjanta runt och gödsla patetiska pk-floskler
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu har jag inte hängt med i tråden eftersom jag suttit bänkad vid TV:en större delen av dagen, så detta har säkert redan tagits upp. Men de säger att det är 4 stycken bekräftade döda, 15 skadade. Detta låter ju tyvärr extremt lågt. En lastbil i rasande fart kör 500 m på Stockholms mest använda gågata en fredagseftermiddag, kan knappast sluta vid 4 dödsfall.

Har det framkommit någon uppfattning om detta här i tråden? Tänker främst av folk som var på plats.
Håller med antagligen kommer siffran stiga. Hörde samma uppgifter som dig, fast av dem 15 så var 9 allvarligt skadade.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Det som är oroväckande här är att gm fortsatt lever. Dessa idioter vill ju inte överleva dylika dåd, de vill bli martyrer och få sina jungfruar. Således om den gripna i Märsta inte är gm lär det hända mer skit innan gm blir dödad/dör.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Ta hand om era nära och kära så tar vi hand om Sverige", kommer det ur käften på
landsförrädarsvinet till statsminister under kvällens presskonferens.

Om det är så du känner är väl hans uttalande logiskt? Deal with it yourself, while we do what we want with the Country.

Men det ligger förstås i tolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in