2017-04-07, 19:23
Medlem
Durgas avatar
Sverige har ju tidigare varit"fredat" att detta sker nu när strålkastarna har börjat riktas emot bidrag till religiösa samfund, indragna anslag, religiösa friskolor,marginaliserade kvinnor ser onekligen ut som en tanke.
Citera
2017-04-07, 19:24
Medlem
Nemjungs avatar
Vet inte varför vi inte får mer information längre, angående skadade/döda. Antalet exakta skadade har inte framkommit ännu och vi får hoppas att inga fler dör men antar att många ligger kritiskt skadade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror vi kan hoppas på att det inte finns något dödsoffer alls?

Det verkar så, om man lyssnar på exempelvis Sveriges Radio. Först talades det om 3 döda, men nu kan inte detta bekräftas. Eftersom det gått såpass många timmar, så kan vi nog hoppas på att det inte var någon död?

Bra i så fall!

Men för i helvete trollar du ditt svin? Har du inte sett bilden på kvinnan(?) som ligger söndersliten i 4 delar? Finns video på när lastbilen kör längs med Drottninggatan och antalet gånger som den "guppar till" tyder på ett flertal avlidna tyvärr.
Citera
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Jo, jag vet. Men ingen officiell mainstream media bekräftar att detta har något med händelsen att göra. Tvärt om, så har SR betonat att man nu inte kan bekräfta några dödsoffer alls.

Jag litar på våra kära medier, så därför hoppas och tror jag att ingen blivit dödad. Kanske finns det skadade dock.

Hur dum får man vara? Så bilderna på alla döda kroppar är bara påhitt?
Citera
2017-04-07, 19:25
Medlem
Citat:
Jo, jag vet. Men ingen officiell mainstream media bekräftar att detta har något med händelsen att göra. Tvärt om, så har SR betonat att man nu inte kan bekräfta några dödsoffer alls.

Jag litar på våra kära medier, så därför hoppas och tror jag att ingen blivit dödad. Kanske finns det skadade dock.

Nä det har inget med händelsen alls att göra. Folk som låg på gatan i flera delar reste på sig direkt och gick därifrån...
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Om ngn undrar om bilder på de två männen så finns en på aftonbladet och denandra bl a här.

https://twitter.com/thevocaleurope/status/850389515038535680

Info från twitter säger att svensk militär kommenderats ut på gatorna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HagamanN
En person på Fridhemsplan ska ha bekräftat skottlossning precis utanför sin port.

Mer detaljer än så har jag inte.
Ähh, folk blir nojiga och uppfattar smällar som skott.
Citera
2017-04-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Sverige i ett jävla nötskal. såg en av "insats styrkan" sveriges "swat" var en kvinna på 170 cm som vägde max 60 kilo.
vf håller detta jävla land på? hur fan fick hon den positionen? vår elit soldat är en liten kvinna ? hahahahahahahhahahahahahaha

Det betyder väll inte att hon använder vapen sämre än vad en man på 2meter samt 100kilo skulle kunna? Eller vad är din poäng, har lite svårt för inkompetenta människor.

Hoppas även Svenska polisen får tag på gärningsmannen så att den svenska polisen kanske kan få lite komplimanger över att dom gör NÅGOT bra..
Citera
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Vet inte varför vi inte får mer information längre, angående skadade/döda. Antalet exakta skadade har inte framkommit ännu och vi får hoppas att inga fler dör men antar att många ligger kritiskt skadade

En hund blev krossad

En snubbe gick av på mitten och blev av med båda benen

En snubbe fick blev överkörd

En "tant"? blev överkörd
Citera
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagamanN
En person på Fridhemsplan ska ha bekräftat skottlossning precis utanför sin port.

Mer detaljer än så har jag inte.

Han snackar skit, polisen har redan dementerat de
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Du försöker vara rolig vi vet.
Har polisen/säpo officiellt gått ut med hur många offer det är, eller känner du att det är bra med spekulationer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Länk till en bild på person som polisen vill komma i kontakt med: https://polisen.se/Kontakta-oss/Tipsa-polisen/Hjalp-polisen/Stockholm/Polisen-vill-komma-i-kontakt-med-personen-pa-bilden-/

SVT uppger att en gråsugga fastnade framför lastbilen. Det måste ha hejdat framfarten och också orsakat så mycket ljud att folk varnats. Om det stämmer så är det oerhört lyckosamt. Kanske kan det vara en ide att sätta upp en del gråsuggor på strategiska platser på våra gågator.

För Taxi, transporter osv kan man kanske kräva att de får köra litet i zick-zack ?

Det finns sådana hinder som fälls ned/upp i gatan när det behövs. Vore lämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in