2017-04-07, 19:02
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pexdex
Jag förstår inte med bakgrund av vad som hände i Nice och Berlin att det inte går ett "Terrorlarm " direkt när lastbilen kapades. Hur många lastbilar kapas per dag?

Var kapades lastbilen? Jag har fått intrycket av att dådet skedde i anslutning till kapningen. Så tror det handlar om minuter från att lastbilen kapades tills att den stod parkerad i Åhléns. Gick nog många larm men troligen försent.
Citera
Medlem
Är i Rinkeby nu och polisen är här. Jag pratade med dom nyss och de sa att de är rädda att nazister och andra högergrupper ska komma ut och bråka. De ska öka skyddet på moskéer sa polismannen. Hörde på hans radio att den sökte mannen ska tala franska och arabiska
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Många hatiska och okunniga inlägg redan. Föga förvånande. Lövfen har redan uttalat sig om att detta sannolikt är ett terrordåd men vi vet inte om det är organiserat.
Att skylla nuvarande regering och de som röstade i detta val för detta är idiotiskt. Vi vet inte i nuläget vem gärningsmannen är.

Jo,vi vet att det är en muslim.
All sådan här terror har tidigare utförts av islamister.
Man får vara helt verklighetsfrånvänd(infantil sjuklöverröstare kanske?)för att tro att det är Herr Lundström som helt plötsligt fått en IS knäpp just denna svenska gång.
Citera
2017-04-07, 19:03
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vad tycker du folk ska göra? Beväpna sig och knacka ner varenda person man ser som ser ut att kunna härstamma från muslimska länder?

Självklart inte. Nej, jag vill se att folket inte accepterar denna samhällsutveckling. Att man känner ilska och inte sorg, när det här var så väntat.
Citera
Medlem
Lostworlds avatar
Sanslöst att Anna Hedenmo sitter och pratar om "chockerande händelser i Stockholm".
Det finns ingenting chockerande med det här! Allt har bara varit en tidsfråga.
Släpper man in en massa giftormar i sitt hus så är det inte konstigt om man blir biten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Spendrups chaufför måste vid denna tidpunkt ha fått se bilder på den eftersökte och bedöma om det var han som snodde lastbilen.

Han var maskerad dvs inte chauffören
Citera
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Måtte Sveriges rättsväsende lösa det här fort så att inte övriga länder får skratta och peka finger på oss länge framöver.

Men med Ygeman, Eliasson och Svetsaridioten som främsta språkrör så kommer nog detta barka åt helvete precis som hela Sverige.

Hur FAN kan man be "MANNEN PÅ BILDEN" att själv ringa in till polisen. Vilken jävla PARODI!!!

Han kan faktiskt vara helt oskyldig, då är det ju bra att han kontaktar polisen så snabbt som möjligt.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SR antyder nu att det är färre än 3 döda.

"Det talades då om 3 döda, men på senare tid har vi inte fått denna uppgift bekräftat"

Så samhället vill få oss att tro att det antagligen kanske inte är några offer alls? Mycket bra om så är fallet, jag hoppas!

Jag fattade det som att menade att det nog kan vara fler döda.
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Måtte Sveriges rättsväsende lösa det här fort så att inte övriga länder får skratta och peka finger på oss länge framöver.

Men med Ygeman, Eliasson och Svetsaridioten som främsta språkrör så kommer nog detta barka åt helvete precis som hela Sverige.

Hur FAN kan man be "MANNEN PÅ BILDEN" att själv ringa in till polisen. Vilken jävla PARODI!!!
Varför är det "parodi"? Tycker du att det är fel agerat?

Vad borde man göra istället?
Citera
Medlem
Mannen på bilden har utlöst brandlarmet och hade en överenskommelse med föraren att mosa in i entren när folk var på väg ut, det är min teori.
Citera
2017-04-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SR antyder nu att det är färre än 3 döda.

"Det talades då om 3 döda, men på senare tid har vi inte fått denna uppgift bekräftat"

Så samhället vill få oss att tro att det antagligen kanske inte är några offer alls? Mycket bra om så är fallet, jag hoppas!

Det är nog snarare så att uppgiften om 3 döda aldrig varit bekräftad.

Vänta så kommer nog den officiella bekräftade uppgiften om hur många som dött.
Citera
2017-04-07, 19:04
Medlem
Drapåtrissors avatar
Dags att utrusta alla tunga fordon med fingeravtrycksläsare eller dylikt. Och göra det obeglatoriskt att stänga av motorerna vid ur eller ilastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in