Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Dödssiffran lär stiga. Tittar man på bilderna från olika hemsidor ser det ut som i alla fall 3-4 kroppar på olika platser som täckts över.
Jag tror tyvärr att den som gjort detta kommer undan.
Och varför i helvete ska man undanhålla precis all information in i det sista för oss medborgare? Sverigebilden är viktigare än att allmänheten får veta vad som hänt. Helt jävla sinnessjukt

Jag tror man väntar så länge som möjligt tills identifiering skett och man underrättat anhöriga i största möjliga mån. Det var liknande vid Breiviks attentat. Fast man såg att det låg dussinvis av kroppar på ön så sa media "5-8 döda" till långt in på kvällen.
Jag skulle dessvärre tro att dödssiffran kommer att stiga radikalt framåt kvällningen här.
Får se hur bra polisen jobbar. Lämpligen bör man finkamma city inkl soptunnor efter blå drickaförpacknignar av kartongtyp som den förmodade GM går och sörplar ur på bilderna. Fullt med GM-DNA på. Skulle tro dom redan är igång med det.
Faktum är att dom lyckades vincha in Anna Lindhs mördare, visserligen med lite bättre bilder, så dom kan nog få in den här också. Även om han gömmer sig mångkulturellt så kan det finnas någon i närheten som inte helt sympatiserar och som tjallar. Så var det i Paris. Grannarna ringde snuten som kom och gjorde konfetti av hela lägenheten.