2017-04-07, 18:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Dödssiffran lär stiga. Tittar man på bilderna från olika hemsidor ser det ut som i alla fall 3-4 kroppar på olika platser som täckts över.

Jag tror tyvärr att den som gjort detta kommer undan.

Och varför i helvete ska man undanhålla precis all information in i det sista för oss medborgare? Sverigebilden är viktigare än att allmänheten får veta vad som hänt. Helt jävla sinnessjukt

Jag tror man väntar så länge som möjligt tills identifiering skett och man underrättat anhöriga i största möjliga mån. Det var liknande vid Breiviks attentat. Fast man såg att det låg dussinvis av kroppar på ön så sa media "5-8 döda" till långt in på kvällen.

Jag skulle dessvärre tro att dödssiffran kommer att stiga radikalt framåt kvällningen här.

Får se hur bra polisen jobbar. Lämpligen bör man finkamma city inkl soptunnor efter blå drickaförpacknignar av kartongtyp som den förmodade GM går och sörplar ur på bilderna. Fullt med GM-DNA på. Skulle tro dom redan är igång med det.
Faktum är att dom lyckades vincha in Anna Lindhs mördare, visserligen med lite bättre bilder, så dom kan nog få in den här också. Även om han gömmer sig mångkulturellt så kan det finnas någon i närheten som inte helt sympatiserar och som tjallar. Så var det i Paris. Grannarna ringde snuten som kom och gjorde konfetti av hela lägenheten.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det jag är mest förvånad över är att det sker i Stockholm. Trodde det skulle hända i Göteborg först med tanke på andelen IS-jihadister.

Agree. Göteborg är mer högrisk. Men men, Göteborg lär få smaka på det framöver de med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det jag är mest förvånad över är att det sker i Stockholm. Trodde det skulle hända i Göteborg först med tanke på andelen IS-jihadister.

Finns säkert folk i Göteborg som går igång på detta, och kanske gör samma sak.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Två personer är hämtade till förhör bekräftar Stockholmspolisen men de vill inte lämna några uppgifter om var eller när de hämtades till förhör.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Det är såklart fint att folk öppnar sina hem för folk som inte kan ta sig hem, men var är vreden? Ilskan? Slå tillbaka.

Det här är en attack mot oss som folk och vårt levnadssätt. Det möter man inte med "öppenhet" och "tolerans". Det är dags att slå tillbaka. Annars förlorar vi allt - för alltid!

De enda som har rätt att känna sorg är de vars anhöriga är skadade eller ännu värre avlidna. Alla andra bör känna vrede, för det här kan knappast komma som en överraskning för någon!
Citera
2017-04-07, 19:00
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur många är döda?

Är det verkligen bara 3 personer som är döda?

Låter konstigt

Jag har aldrig varit med om att de första siffrorna inte stiger vid ett sådant här dåd.
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Så bilden på misstänktke GM är tagen efter dådet?
Polisen vill inte säga om det var före eller efter. Men det var i mycket nära anslutning, både i tid och rum.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Många hatiska och okunniga inlägg redan. Föga förvånande. Lövfen har redan uttalat sig om att detta sannolikt är ett terrordåd men vi vet inte om det är organiserat.
Att skylla nuvarande regering och de som röstade i detta val för detta är idiotiskt. Vi vet inte i nuläget vem gärningsmannen är.
Citera
Medlem
Kan gärningsmannen ha gömt sig bland offren och spelat skadad. Han är sannolikt skadad av glassplitter. Han borde ha smält in i den minst sagt brokiga miljön. Hur många hoodie-turkar i 30-årsåldern med skägg finns inte i centrala Stockholm en fredag eftermiddag.

SL blockerades kort efter händelsen. Hur långt kan han ha hunnit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag tror inte att de mörkar. Jag tror att det är ännu värre... Polisen och andra har helt enkelt inte resursers och det är kaos där med idioten Eliasson. Det vill säga att det inte vet något... Så usel har Sverige blivit...

Men korvkiosken är 200 från Drottninggatan (vid Åhléns). Har folk verkligen inte hunnit springa därifrån?

Eliasson visste ju på presskonferensen inte ens hur den/dom kommit över lastbilen, säpo kunde bara säga att de "övat på detta", och från veckan som gått så kunde 3 poliskärringar inte ens ta ner en arg asylsökare på 60 kg. Terroristen kan sitta på Wagamama vid centralen och käka utan någon som helst risk för att gripas, men sannolikt sitter han i en bil på E4 på väg till Örebro och lyssnas på ISIS Greatest Hits.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Så bilden på misstänktke GM är tagen efter dådet?

Poliserna ville inte riktigt svara på det. "I anslutning till dådet" sa de.
Citera
Medlem
Enligt bilder på lastbilen så har den kraschat bredvid varmkorvsståndet. Tror ni att en av de omkomna kan vara korvsäljaren? Dem är ju allmänt utsatta när de står ute på öppna gator hela dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in