2017-04-07, 18:38
Medlem
karlsoons avatar
Är det någon som vet hur det är med dom som blev skadade? var det allvarligt så dödssiffran kan stiga? tänkte ifall någon jobbar på sjukhus eller så.

Nu är det bara erkänna att Trump är ruggigt kunnig.
Medans andra käftar emot visar det sig att han har rätt gång på gång.

Här är en viedo där TRump hånas: https://www.youtube.com/watch?v=fmXv7aGrVUI&ab_channel=news672

Han förtjänar enorm respekt och upprättelse.
Citera
2017-04-07, 18:38
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag funderar över hur planerat detta egentligen är, kapningen av lastbilen känns mer spontan än planerad. lite som att man "passat på när tillfället givits".
Denna person kan ju göra om samma sak om en vecka eller två. Att han flydde så pass fort från platsen är ju oroande när de gäller muslimer.
Citera
2017-04-07, 18:39
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Ser så gott som aldrig lastbilschaufförer som låser hytten när de går ut för att lasta av.

Det blir nog ändring på det i det nya Sverige. Lastbilar måste from. nu säkras som om det handlade om skarpladdade vapen. Tack till våra ryggradslösa politiker som skapat detta otrygga samhället.
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VnKMp/bara-en-tidsfraga-innan-sverige-skulle-drabbas

Citat:
Det känns hemskt att skriva det.

Men det var bara en tidsfråga innan Sverige skulle drabbas av den nya terrorismen.

I dag kan turen ha tagit slut.

Hotbilden mot Sverige är densamma som i övriga Europa. Terroristerna gör ingen skillnad på Berlin, Stockholm eller Paris. Det är hela västvärlden som står under attack av jihadistisk terror.

Nya terrorismen? Vad skall det betyda? Är det en muslim, ISIS eller vad är det dom pratar om?

Det verkar som att medier vet något men undanhåller allmänheten på information?
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Kommer Eliasson lyckas haffa de skyldiga?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Nu verkar de hända grejer i göteborg? tungt beväpnad polis vid centralstationen

Polisen i syd och väst har stabsläge, behöver inte ha hänt något, det är bevakning förmodligen.
Citera
Medlem
TERROR IN SWEDEN: At least five people dead after hijacked truck rams pedestrians in Stockholm shopping centre and 'three gunmen' open fire before police bundle a suspect to the ground

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4390436/Truck-rammed-group-pedestrians-Stockholm.html
Citera
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Uppenbart att hans kompisar endast tänker på tusenlapparna han får än att hjälpa polisen.

I hjärnan på ett WT!

Genom att undanhålla informationen skyddar han terroristerna, och är därmed medhjälplig till terrordåd, alternativt gör sig skyldig till skyddande av brottslig.
Citera
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Ingen lyssnade på kloke GW

Jag tror inte att någon i långa landet lagom är förvånad, inte jag i alla fall. Du kanske var det?
Jag hade satt hela min förmögenhet på att det skulle ske, jag hade till och med kunnat begränsa det till 10 år framåt i tiden. Förra "terrorattacken" dödade endast en person, alltså bombaren himself så att någon civil skulle få sätta livet till var bara en fråga om när, inte om..
Citera
2017-04-07, 18:40
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ett möjligt scenario varför han valde köra in i Åhlens kanske var därför att det var lättare komma undan bland allt folk?
Han kanske till och med är kvar i området? låter som det är mycket folk kvar inom det avspärrade området.

Om jag varit gärninsmannen har jag valt Åhléns för att det rör sig mycket folk däromkring chans till fler skadade och dödsoffer.

Är det bekräftat att brandlarmet gick igång innan. Är det enbart rykten?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Taktiken från Sveriges sida är väl att försöka hävda "2 döda" så länge som helst, för att undvika internationell massmedial uppmärksamhet.

Lite glatt skratt i SR's livesändning just nu, huvudreportern utbrast glatt: "Tjaha, det verkar ju som det blir långpromenad hem för många Stockholmare ikväll, haha".

Jag skojar inte, så lät det nu precis.
Citera
Medlem
Det har ju framkommit en film som filmats ganska långt bakifrån där man ser lastbilen köra upp för Drottninggatan. Där ser man tydligt hur lastbilen "guppar" hela tiden vilket innebär att den kör över folk regelbundet så jag skulle bli mycket förvånad om dödstalet landar på mindre än 15-20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in