Varför har ingen kommit på tanken att sättaupp ett par starka stolpar vid ingångarna på dessa mass befolkade gator ? Speciellt efter alla lastbilsattacker som hänt nu runt om i europa.
Möjligt,men hade det inte dött ännu fler om han fortsatt vansinnesfärden gatan ner?
Det är helt omöjligt att köra med lastbil på Drottninggatan en fredag em och bara döda tre och skada åtta. Inte ens om man försöker undvika att köra på någon. Så siffrorna lär stiga.
Sett hemska bilder på vad som ser ut som en flicka eller kvinna med avsliten underkropp. Det är inga vackra scener som utspelade sig i Stockholm idag. Fy fan..
Man kan bara hoppas att gärningsmannen blir tagen levande då det nog är det värsta straff denne kan utsättas för.
Dödssiffran lär stiga. Tittar man på bilderna från olika hemsidor ser det ut som i alla fall 3-4 kroppar på olika platser som täckts över.
Jag tror tyvärr att den som gjort detta kommer undan.
Och varför i helvete ska man undanhålla precis all information in i det sista för oss medborgare? Sverigebilden är viktigare än att allmänheten får veta vad som hänt. Helt jävla sinnessjukt
Är det inte märkligt att man inte gått ut med antal döda/skadade än? Befarar att det kommer öka...
Beklagligt att polisen inte verkar ha koll på läget...
Jo, det är mycket märkligt, 4 timmar nu. Eliasson bara viftade bort det på PK. Var är samordningen med sjukvården. Fanss med vid PK vid bussolyckan. Något i landstingets ledning har inte funkat. PK skall ha en ansvarig och rikspolischefen har ingen roll där mer än att fördela resurser.
Sett hemska bilder på vad som ser ut som en flicka eller kvinna med avsliten underkropp. Det är inga vackra scener som utspelade sig i Stockholm idag. Fy fan..
Man kan bara hoppas att gärningsmannen blir tagen levande då det nog är det värsta straff denne kan utsättas för.
Några mer nyheter om personen som de grep?
Hur menar du att det blir ett allvarligt straff? Några decennier i mysigast tänkbara miljö, tillgång till bästa godaste mat, fritt gym, bibliotek, fri dator och internet, superskön miljö helt enkelt.
Varför köra sådan kort sträcka av Drottninggatan? För er som inte vet kördes en otroligt liten procent av gatan. Man når slottet och regeringskansliet om man fortsätter gatan fram.
Varför köra in i Åhlens istället för att fortsätta? Fick hen kalla fötter?
Helt otroligt ändå att man får ha nyckeln i tändningslåset när man lastar på/av med tanke på de attentat som skett i övriga Europa.
Att glömma nyckeln i tändningslåset kan bli en dyr historia. Det har en kvinna i Skellefteå fått erfara.
En sensommardag i Skellefteå ska den 48-åriga kvinnan springa på ett ärende i stan. Hon parkerar bilen på Stationsgatan, köper en parkeringsbiljett lägger den i bilen och går därifrån. Inga konstigheter så långt, förutom att hon glömde ta med sig bilnyckeln, den satt kvar i tändningslåset.
En polis upptäcker missen och fyra månader senare döms kvinnan för förseelse mot trafikförordningen. Tingsrätten ansåg nämligen att hon ”uppsåtligen eller av oaktsamhet lämnat fordonet utan att vidta lämpliga åtgärder för att förhindra att fordonet obehörigen kunnat brukas av annan”.
Påföljden blev 2 000 kronor i böter.
Jag som chaufför kan heller inte förstå varför man väljer att lämna nyckeln i tändningslåset. Man tjänar absolut ingen tid på det.
Förövrigt undrar jag om chauffören verkligen lämnade nyckeln i? (Har inte hunnit läsa igenom alla nyheter så jag kan ha missat det). Däremot läste jag att chauffören var chockad, vilket man antagligen inte blir utan konfrontation, alltså drar jag slutsatsen att chaffisen inte alls lämnade nyckeln i utan att någon stal den från honom.