2017-04-07, 14:30
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, det kan vara så.

Det som gör mig misstänksam att Assad nästan inte hade något att tjäna på att använda kemvapen. Problemet är att han bevisligen använt det förut.

Obama sa ju att all kemiskt vapen var borta från Syrien. Det som fanns kvar var i händerna av terroristerna.
Citera
2017-04-07, 14:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha du förstår fortfarande inte vad jag menar. Jag säger inte att attacken för några dagar sedan var iscensatt. Jag säger att i framtiden blir det lätt för rebellerna att attackera civila med kemvapen och skylla på syriska militären nu när dom vet hur USA kommer svara på kemattacker. Förstår du nu?
Om jag förstår dig rätt så menar du att rebellerna tänker lura USA, en nation med världens största underättelsetjänst, om att Assad använde kemvapen och inte dom? Jahapp.

Nej, men av effekterna av att döma kan inte rimligen vara enbart kloringas.
Citera
2017-04-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vad har min analys med att Assads är den enda motkraften mot klanvälde att göra.

Jag motsäger inte att Syrien kan bli en klananarki utan en stark ledare. Araber ser ju ut att behöva diktatorer för de inte kan hålla sams. Ingen arab primitiv eller inte, har uppenbarligen förstått att de själva förstör sitt land.

Det jag avhandlade är förhållandet mellan Trumpadministrationen och Assadadministrationen. Den senare uppträde korkat. De borde förstått att USA;s prestige var satt i pant när de uttalade ett vagt erkännande av att Assad kunde sitta kvar. Nu har de förstört den möjligheten USA måste ta tillbaks det erkännandet. En idiot som gasar invånare i eget land kan aldrig få styra landet.

Men hela den där föreställningen att erkännandet av honom på något sätt skulle ha gjort honom så kaxig att han beslutade sig för att gasa ihjäl några barn är bara så dum att jag att det är svårt att ta det seriöst. Det är inte den onda i någon James Bond-film vi pratar om här. Han hade alltså här chansen att knyta ihop säcken och vinna över terroristerna och undkomma risken att bli ställd inför rätta men han gör då i princip det enda som skulle kunna grusa denna plan. Detta är så mycket false flag från terroristerna att det bara skriker om det.
Citera
2017-04-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om jag förstår dig rätt så menar du att rebellerna tänker lura USA, en nation med världens största underättelsetjänst, om att Assad använde kemvapen och inte dom?
Nej, såklart, men "rebellarna" och världens största underrättelsetjänst lurar det massmediakonsumerande folket, om att Assad använde kemvapen och inte dom.
Citera
2017-04-07, 14:36
Medlem
Citat:
Om jag förstår dig rätt så menar du att rebellerna tänker lura USA, en nation med världens största underättelsetjänst, om att Assad använde kemvapen och inte dom? Jahapp.

Nej, men av effekterna av att döma kan inte rimligen vara enbart kloringas.

Ibland behöver man dock inte anstränga sig så mycket för att "lura" denna underrättelsetjänst.
Citera
2017-04-07, 14:38
Medlem
Ryssarna ger en update på det hela.

https://www.youtube.com/watch?v=yfsZyV9eVcs
Citera
Medlem
Och Ryssland av alla länder säger att ”attackerna är en aggression mot en suverän FN-stat och strider mot internationell rätt”. Ryssland borde skämmas för sådana uttalanden. Verkar som Trump inrättat sig i det politiska ledet och verkligheten och att hans populistiska vallöften därmed är historia. USA har trots allt EU:s stöd för aktionen. Är väl bara Ryssland som piper lite skrämt.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad menar du med detta? Förklara lite närmare, var det en attack dagar innan denna aktuella eller gick regimen ut och förklarade något?
Detta var 30:e mars.

https://www.middleeastmonitor.com/20170331-syrian-regime-launches-new-chlorine-gas-attack-in-hama/
Citera
2017-04-07, 14:39
Avslutad
USA håller på att starta 3e världskriget just nu. Kan dom inte ta det utanför Mellanöstern? Vill inte ha deras skit i Mellanöstern.

Iran hotar med att man kommer se över vad man kan göra för att svara på USAs handling. Bra väst
Citera
2017-04-07, 14:46
Medlem
Stones avatar
Citat:
Detta var 30:e mars.

https://www.middleeastmonitor.com/20170331-syrian-regime-launches-new-chlorine-gas-attack-in-hama/

Har inte hört ett ljud om det, som du skrev. Känns lite obehagligt att man inte vet om det är sant.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, såklart, men "rebellarna" och världens största underrättelsetjänst lurar det massmediakonsumerande folket, om att Assad använde kemvapen och inte dom.
Ponera att det är så, varför motbevisar Ryssland och Assad denna "förfalskningen" genom att släppa bevis som pekar på att man attackerade en kemvapendepå? Varför är folk endast ute efter bevis när jänkarna påstår något, men inte när ryssarna eller Assad gör det? Dubbelstandard.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
De 87% av befolkning som inte är en del av Assads sekt.
Så du vill bara sprida ut avancerade luftvärnsmissiler så där lite slumpvis bland befolkningen i Syrien och hoppas att inga kommer i händerna på terrorister som tycker det är roligare att skjuta ned civilflygplan, eller kanske amerikanska eller israeliska plan? För den delen vore turkiska eller ryska plan nedskjutna med amerikanska missiler något av en diplomatisk mardröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in