Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Löpare får sina ålderskrämpor sexton (16) år senare än ickelöpare och är framförallt mentalt mycket friskare. Ingen annan träningsform kommer i närheten. Dock hävdar jag att även styrketräning är viktigt för att dels kunna springa och för att bibehålla muskelmassa bättre med åren men löpning är grunden.
http://www.nyttigt.eu/lopning-ger-stora-halsoeffekter-–-som-ett-langre-och-friskare-liv-och-battre-minne/
Styrkelyftslaget jag tävlade i som vann Lag-SM på 1990 är två av sex döda innan 50. Tre tränar fortfarande styrketräning En har diabetes och jag år den enda som inte är överviktig och utan att överdriva verkar 10 år yngre.
För att gå tillbaka till topic, Jonas de Geers hälsa tror jag att den meditativa långdistanslöpningen passar hans personlighet bättre och skulle få honom på spåret.
Det är även dokumenterat bra vid eventuellt alkoholmissbruk vilket indikeras kunde vara aktuellt.
Kausalitet och korrelation, styrkelyftare som är både musklösa och feta, petar i sig anabola och äter som en häst och pressar kroppen till max lever inte sunt.
Styrketränar man på motionsnivå och inte fjantar med proteindrinkar och vill bli bodybuilder så finns inte de sambanden. Sen måste du givetvis även konditionsträna, cykel, skidåkning, gång, löpning eller lagsport. Allsidighet är nyckeln.
Att bara löpa sliter på kotor, höfter och knän.
Sidospår, viktigast ha kul och trivas med det man gör, grabbarna på motgift borde ta långa promenader i Berlin med omgivningar. Byt ut en lagad måltid mot soppa eller sallad, skippa godis och snacks, var långsiktig.