2017-04-02, 17:19
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är BB så gammal? Har för mig han var -79a och är alltså 37 eller 38.

Det är korrekt- han har inte fyllt 40 och det är ju lite tidigt att dega ur.
Citera
2017-04-02, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Oavsett omständigheter, så kan man inte förneka att det ger ett dåligt intryck när det är en bunt tjockisar bakom spakarna på podden. Speciellt när det attributet tillhör nidbilden av ett nättroll. Jag har svårt att tänka mig att Dan, Magnus och Björn har legitima ursäkter, utan det handlar nog snarare mest om lättja. I.o.m. att de är sådana publika och framträdande personer, hade det varit bättre för alla om de levde mer som förebilder.

Träning förbrukar mindre kalorier än vad man tror. Det som är absolut mest avgörande för ens vikt är kosten och kaloriintaget.

Sedan är väl sällan långdistanslöpning att rekommendera till överviktiga, med tanke på knäna och vikten... Finns mycket mer skonsamma alternativ, som simning och crosstrainer.

Du säger ju själv att Golden One är bodybuilder, så varför tror du inte han kan göra ett kost- och träningsschema?

Fast så enkelt är det faktiskt inte. Både Magnus och Dan är naturliga tjockisar. Jag ör själv naturligt smal och kräver tillskott i form av gainer eller rapsolja för att öka i vikt.

Nu till nått helt annat. Är jag ensam om att tycka att det var bättre förr? Dan har blivit drygare, Magnus är inte riktigt sig själv längre. Kändes mer äkta i början.
Citera
2017-04-04, 22:38
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Magnus är inte riktigt sig själv längre. Kändes mer äkta i början.

Nej, Magnus är inte sig själv längre. Jag kommer ihåg att jag för några år sedan spelade upp ett klipp med Magnus Söderman och visade det för morsan och sade följande: "Magnus är en Gud!"

En gud som samarbetar med Ingrid Carlqvist, hahahahahahahahaha...

Motgifts samarbetspartner Ingrid Carlqvist har förresten på Twitter varit extra kärleksfull mot judarna den senaste tiden. Hon ojar sig väldigt mycket över muslimernas hemska judehat...

Sedan håller jag med er om att Björn "Ingrid Carlqvist borde utses till årets svenska kvinna" Björkqvist är riktigt tjock och ful.

Motgift-magin är bruten.
Citera
2017-04-04, 22:45
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, Magnus är inte sig själv längre. Jag kommer ihåg att jag för några år sedan spelade upp ett klipp med Magnus Söderman och visade det för morsan och sade följande: "Magnus är en Gud!"

En gud som samarbetar med Ingrid Carlqvist, hahahahahahahahaha...

Motgifts samarbetspartner Ingrid Carlqvist har förresten på Twitter varit extra kärleksfull mot judarna den senaste tiden. Hon ojar sig väldigt mycket över muslimernas hemska judehat...

Sedan håller jag med er om att Björn "Ingrid Carlqvist borde utses till årets svenska kvinna" Björkqvist är riktigt tjock och ful.

Motgift-magin är bruten.
De gör radio, utseendet är inte så viktigt då. Dessutom sysslar de med politik, man behöver inte direkt vara snygg för det heller så länge man inte kandiderar i val.

Björkqvist och De Geer är väl rätt glada i alkohol så inte så konstigt om de lagt på sig en mage. Söderman har väl ingen ursäkt, man får inte intrycket av att han är den typen som dricker särskilt mycket. Tror snarare det är läsk och skräpmat som är boven där. Och stora portioner.
Citera
2017-04-04, 22:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Förvisso men allt handlar om mängd. Själv älskar jag mat och skulle aldrig vilja begränsa mig alls där. Jag tränar i princip för att kunna äta vad jag vill. När jag hamnar på en veckomängd på 50km löpning och däröver kan jag äta i princip vad jag vill. Jag har aldrig träffat någon som tränar de mängderna och är fet. Nej för att komma till löpning får man först gå, typ powerwalk om man är för tung. 2-2,5 timmar om dagen är en mängd som gör att de flesta hamnar på kaloriminus.
Jag anser i motsats till många andra att detta är betydligt bättre än späkande dieter som sällan funkar i det långa loppet för överviktiga. Lyckas man däremot få drogen som långdistanslöpning i blodet får man en långsam viktnedgång och många löpare håller igång till 70-75 med låga BMI.
Ett par timmar om dagen i friska luften gör även underverk med intellektet medan ett par timmar på gymmet gör motsvarande skada. Det finns nästan inte gym som är dyra nog för att hålla borta blattar och svenskar med halstatuering.
Bodybuilders har ofta vedervärdigt narcissistiska personligheter. Jag tävlade i styrkelyft i 20 år och stor möda lades på att hålla lokalen tillräckligt mörk, dammig och spegelfri för att hålla bodybuilders borta.
Löpning är väl inte speciellt nyttigt, styrketräning kombinerat med allsidig motion är däremot bra.
Gym är meditativt för mig, på Svensson gym syns inga bodybuilders, finns mängder med sådana idag.
Citera
2017-04-04, 23:01
Medlem
Run3s avatar
Lyssnat på Björns program Sverigebilden. Lite förvånad att det till slut kom ut. Tvivlade på att han skulle verkställa det. Måste säga att jag är lite imponerad över hur bra det blev och hur han lyckades fylla programmet. Han är en riktigt bra talare med en mysig radioröst. Verkligen något man skulle kunna somna till (på ett bra sätt).

Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Dan har blivit drygare, Magnus är inte riktigt sig själv längre. Kändes mer äkta i början.
Jo något drygare känns Dan ja. Å andra sidan verkar han ligga lite åt frimarknadshållet/libertarianism/frihet/altright, och han brukar få mothugg från Jonas när han yttrar någon sådan åsikt. Så jag vet inte om det kanske är grupprunket som gör programmet likriktat och framställer Dan som en översittare.

Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
De gör radio, utseendet är inte så viktigt då. Dessutom sysslar de med politik, man behöver inte direkt vara snygg för det heller så länge man inte kandiderar i val.
Politiker är säljare. Likväl som att Motgift konstant polerar och rullar ut nya hemsidor, använder snygg stock-art till sina artiklar och bokomslag, osv, är deras egna utseende också viktigt. Personerna bakom Motgift är i allra största grad viktiga när de säljer in sitt koncept i stugorna, eftersom att Motgift står och faller på dem.

Citat:
När och var sa han det???
Senast redigerad av Run3 2017-04-04 kl. 23:03.
Citera
2017-04-04, 23:05
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Björkqvist och De Geer är väl rätt glada i alkohol så inte så konstigt om de lagt på sig en mage. Söderman har väl ingen ursäkt, man får inte intrycket av att han är den typen som dricker särskilt mycket. Tror snarare det är läsk och skräpmat som är boven där. Och stora portioner.

Äh, jag skiter såklart fullständigt i om de är feta eller ej. Det som gör mig så enormt ledsen är att de har ett samarbete med äckelhoran Carlqvist. Usch, jag är så förbannad på Dan Eriksson så ni anar inte.

Ingrid Carlqvist...
Citera
2017-04-04, 23:07
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När och var sa han det???

Det kommer jag inte riktigt ihåg, men det var i alla fall i ett program ganska nyligen. Björn är en tjock och sjuk människa.

Edit 1: Jag kan leta upp programmet åt dig där Tjock-Björn sade detta imorgon. Just nu orkar jag inte det.

Edit 2: Dan Eriksson, den judiska försäljaren, var i samma program också han väldigt positivt inställd till Dumrid Sionistqvist. Det är väl inte omöjligt att även han gärna skulle vilja se Dumrid som årets svenska kvinna. Äckligt!

Edit 3: Det var nog på kvinnodagen den 9 mars som Giftradion satt och tyckte att Dumrid Sionistqvist borde utses till årets svenska kvinna, trots att hon i sin sinnessjuka podcast brukar sitta och berätta om sina "one night stands". Väldigt traditionellt... JÄVLA HYCKLANDE GIFTRADIO!
Senast redigerad av Offervilja 2017-04-04 kl. 23:55.
Citera
2017-04-05, 07:44
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Löpning är väl inte speciellt nyttigt, styrketräning kombinerat med allsidig motion är däremot bra.
Gym är meditativt för mig, på Svensson gym syns inga bodybuilders, finns mängder med sådana idag.

Löpare får sina ålderskrämpor sexton (16) år senare än ickelöpare och är framförallt mentalt mycket friskare. Ingen annan träningsform kommer i närheten. Dock hävdar jag att även styrketräning är viktigt för att dels kunna springa och för att bibehålla muskelmassa bättre med åren men löpning är grunden.
http://www.nyttigt.eu/lopning-ger-stora-halsoeffekter-–-som-ett-langre-och-friskare-liv-och-battre-minne/

Styrkelyftslaget jag tävlade i som vann Lag-SM på 1990 är två av sex döda innan 50. Tre tränar fortfarande styrketräning En har diabetes och jag år den enda som inte är överviktig och utan att överdriva verkar 10 år yngre.

För att gå tillbaka till topic, Jonas de Geers hälsa tror jag att den meditativa långdistanslöpningen passar hans personlighet bättre och skulle få honom på spåret.
Det är även dokumenterat bra vid eventuellt alkoholmissbruk vilket indikeras kunde vara aktuellt.
Citera
2017-04-05, 11:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det kommer jag inte riktigt ihåg, men det var i alla fall i ett program ganska nyligen. Björn är en tjock och sjuk människa.

Edit 1: Jag kan leta upp programmet åt dig där Tjock-Björn sade detta imorgon. Just nu orkar jag inte det.

Edit 2: Dan Eriksson, den judiska försäljaren, var i samma program också han väldigt positivt inställd till Dumrid Sionistqvist. Det är väl inte omöjligt att även han gärna skulle vilja se Dumrid som årets svenska kvinna. Äckligt!

Edit 3: Det var nog på kvinnodagen den 9 mars som Giftradion satt och tyckte att Dumrid Sionistqvist borde utses till årets svenska kvinna, trots att hon i sin sinnessjuka podcast brukar sitta och berätta om sina "one night stands". Väldigt traditionellt... JÄVLA HYCKLANDE GIFTRADIO!
Äh, bemöda dig inte med att leta upp det Björn-citatet. Bryr mig ärligt talat inte om det, och jag delar inte ditt hat mot Ingrid. Men hittar du det får du gärna länka, men lägg ingen tid på det för min skull.

Varifrån får du att Dan skulle vara en judisk försäljare?

Har aldrig hört Ingrid nämna något one night stand, men jag kanske inte har lyssnat på I&C lika mycket som dig.

Känns märkligt att Motgift i dina ögon står och faller helt och hållet på om de delar ditt hat mot Ingrid eller ej. Du måste väl kunna erkänna att de har många gemensamma beröringspunkter sinsemellan, och du måste väl kunna se att relationen till Ingrid inte är speciellt nära.
Citera
2017-04-05, 18:40
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
...
Förvisso, men det råder väl ingen tvekan om att Dan drömmer om och gör sitt bästa för att deras nunor skall bil kända. Han älskar ju att filma sig själv och de andra till absolut ingen som helst nytta. Han skulle inte tveka en sekund om att delta i Let's Dance.
Citera
2017-04-05, 18:42
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Förvisso, men det råder väl ingen tvekan om att Dan drömmer om och gör sitt bästa för att deras nunor skall bil kända. Han älskar ju att filma sig själv och de andra till absolut ingen som helst nytta. Han skulle inte tveka en sekund om att delta i Let's Dance.
Om Dan får erbjudande om att delta i Lets Dance så hoppas jag verkligen att han tackar ja. Sverige behöver folkliga mysnationalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in