Citat:
Ursprungligen postat av
Njursaltare
Oj va svårt du har...
En väg kan ALDRIG vara skäl till att en buss vinglar och välter! Du är SKYLDIG att anpassa farten efter underlaget!
Vägen är en sk europaväg och då har den mått därefter.
Sedan spelar det INGEN roll hur dålig vägen är, försök fatta någon gång.
Att man sedan kan tycka att vägen är i kass skick är enn HELT ANNAN SAK. Det har inget med flrarens ansvar att göra.
Fetstil...vad hade blivit slängt ut i vägen nu då? Hade vägen ändrats? I så fall skall körningen/farten också ändras förstår du.
Liknelsen med havet var för svår för dig. Kör du med gps i full fart och litar på den hehe... Att du aldrig varit på sjön märks. Där lär man sig allt om eget ansvar.
Skyller du på samhället ofta också hehe...
Nej, jag håller med dig. Jag uttryckte mig klumpigt. Det jag egentligen menade att det kan vara bidragande, men givetvis så faller egentligen allt på föraren (om det inte handlar om extremt udda händelser som inte gick att förutse ens i vildaste fantasin).
Min kommentar om tjälskott var mer i bemärkelsen av att det var ett stort tjälskott som kunde bidra mycket. Nu verkade det mest vara lite större/mindre sänkor eller gupp och verkar inte ha en större påverkan på ett fordon av den typen. Mitt fel, helt klart.
Jag befinner mig ofta på sjön, ingenstans sa jag att jag körde i full fart med enbart GPS. Om man har fullt uppdaterade sjökort tillsammans med GPS(och andra verktyg) och att ha åkt samma väg flera gånger så vore det rätt konstigt om det helt plötsligt låg ett grund i vägen. (Här är då liknelsen av att vägen var bra hela vägen fram till detta tjälskott, verkar mindre sannolikt nu än när jag skrev)
Jag skyller inte ofta på samhället, jag påstår bara på våra bristande politiker som i stor del lyckas slösa bort pengar på allt annat än väsentliga saker. Där ingår vägunderhåll, sjukvård, polis, ambulans och allt du kan tänka dig.