Citat:
Ursprungligen postat av
TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?
I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..
Men vart är alla motdebattörer?
För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.
Va...och va?
Feminister har ju inget att sätta emot människor som lever i verkligheten om de inte får diktera debattvillkoren och ljuga och fabulera lite som de vill...så jag antar att de helt sonika lämnar WO och drar sig till andra, starkt modererade, forum och diskussionsplatser (med fördel platser som inte tar hänsyn till statistik, logik osv) där de kan tillkalla hjälp som kan stänga av/slänga ut människor som inte delar deras sjuka världsbild? Twitter, Aftonbladets debattsidor, fikarummet på dagiset de jobbar på osv osv.
Det kan ju även vara så att det är en fråga om prioritering. När ju uppenbarligen man prioriterar kampen för kvinnors rättigheter att slippa se män sitta bredbent på tunnelbanan i västvärlden över kampen för kvinnors rättigheter att slippa få syra i ansiktet i MENA så kanske man, enligt samma logik, väljer att jaga den sista ickekonformisten som inte är övertygad om att kvinnan = gud på Familjeliv innan man går vidare till FB? Jag kan bara spekulera då jag inte är feminist/efterbliven.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRickiestRick
Men herregud det är ju här på Flashback man får vara anonym, det är ju helt glasklart för fan att det här som man bakom sin anonymitet har safe space för sina icke rumsrena tankar och åsikter.
Definiera.
Lite av en oxymoron att påstå att anonymitet = safe space och sedan kalla tankar och åsikter "icke rumsrena". Vad tycker du och andra feminister bör göras med sådana som uttrycker "icke rumsrena" åsikter IRL?
Jag tror att feminster faktiskt också mår bättre av den anonymitet du verkar förakta. Även om deras argument är dumma så kan de iaf räkna med att de blir lästa innan de avfärdas som korkat trams. När de uttrycker sig IRL är det lätt att inte höra vad de säger då man mest brukar stå och förundras över hur fula och korkade de är/låter och således inte lyssnar öht (förvisso till åhörarens fördel men ändå).