2017-04-04, 21:16
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfu
Ja, varför är det så tabu för feminister att kritisera andra feminister?

Vet inte, men jag hoppas verkligen att någon kan ge ett bra svar på detta, mycket intressant fråga.
2017-04-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Säger man i verkligheten att man skriver på flashback så blir man utskrattad av alla. "Men sluta ta dina källor från flashback"

"sluta läs flashback, bara psykopater där"

Å andra sidan har de rätt. Bara WT-idioter som hänger här. Vanliga människor som inte har hat inom sig, gör något annat.

Säger han som snittar mer än två inlägg om dagen

Du utmålade precis dig själv som en hatisk WT.
2017-04-04, 21:30
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Alla länkar till twitter:

Zara säger Jag hatar killar. Hatar hatar hatar. Hon har sagt flera saker, bland annat "alla män ska dö en plågsam död". Det är intressant på flera plan; dels att hon säger det, dels att det är helt ok för henne att säga sånt utan att döda karriären. Det visar vilket samhällsklimat vi lever i. Detsamma gäller följande:

Fackordföranden och vänsterpartisten Jenny Bengtsson: En bra förkortning för "mähän"? Män. Även; "Niklas Svensson personifierar på något sätt allt som är problemet med män. Dryg, storhetsvansinne, testosteronstinn, dum i huvet. Kräk"

Margret Atladottir, Journalist bla Aftonbladet: Jag hatar även den vita mannen. och efter att ha rest i världen är det sjukat att den inte är hatad mer.

Veronica Palm, kanske en av världens mest bortskämda snyltare; Kan åter konstatera att vita medelålders män utan hjälm men med kostym är mest fräcka och otrevliga på cykelbanan (också).

Några exempel på vad några makthavare personligen twittrat utan konsekvenser. Tja, mer än "hat från antifeminister" såklart.

Åsa Romsons Almedalstal har du nog hört talas om. Hennes karriär gick förvisso inte så bra.

Tillkommer debattartiklar och liknande som jag länkar till med jämna mellanrum. Senast igår: (FB) Går det att bota feminism?

Ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, lite väl grova ord tar dom till, tycker det borde bli större kritikstorm utanför FB än vad det faktiskt verkar vara.

Men detta är enstaka fall och jag har noll koll på källkritik och vad andra "betydelsefulla" människor kan ha sagt om det hela, att dom fått motstå NOLL kritik på hög nivå har jag svårt att tro.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-04 kl. 21:40.
2017-04-04, 21:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Angående våldtäktskultur, bemöt jättegärna mitt inlägg rörande detta tidigare i tråden.
Den här föreställningen om att kön skulle vara socialt konstruerade, är inte det lite som folk som tror på bibeln och koranen som menar att det är helt ok att gå emot all vetenskap och forskning inom ett område för att istället tro att tusentals års gamla skrifter författade på uppdrag av "gud" för att de är mer trovärdiga än vetenskap och seriös forskning. Fast när det gäller kön som social konstruktion handlar det väl snarare om 30-tals år gamla skrifter författade för den ideologiskt baserade religionen feminism.

Och du verkar vara ytterligare en person som inte förstår vad begreppet betyder. Socialt konstruerat kön betyder alltså inte att ett biologiskt kön (tänk engelskans sex) inte existerar. Utan helt enkelt att många delar utav våra könsroller (tänk engelskans gender) beror på sociala konstruktioner.

Alltså arv och miljö helt enkelt.
2017-04-04, 22:25
Medlem
Personligen har jag fått för mig att de feminister som orkar debattera på FB, är första års elever som läser genus"vetenskap".
2017-04-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och du verkar vara ytterligare en person som inte förstår vad begreppet betyder. Socialt konstruerat kön betyder alltså inte att ett biologiskt kön (tänk engelskans sex) inte existerar. Utan helt enkelt att många delar utav våra könsroller (tänk engelskans gender) beror på sociala konstruktioner.

Alltså arv och miljö helt enkelt.
Jo jag förstår det, men jag håller helt enkelt inte med. Jag tror inte särskilt många aspekter av könsrollerna i samhället beror på sociala konstruktioner, men det är möjligt att jag har fel. Du kommenterade för övrigt inte andra delen av inlägget alls. Skulle vara intressant att höra din åsikt där.
2017-04-05, 01:05
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusglimten
Zara är en påläst och vältalig feminist. Hon kan alla fraserna utantill. Därtill är hon naturlig och inte ett dugg tillgjord. Hon anspelar aldrig på sex när hon är på scenen. Hennes sångtexter är fantastiska. Hon kommer att förändra tillvaron för alla unga tjejer.

2017-04-05, 01:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Men detta är enstaka fall och jag har noll koll på källkritik och vad andra "betydelsefulla" människor kan ha sagt om det hela, att dom fått motstå NOLL kritik på hög nivå har jag svårt att tro.
Det finns hur många "enstaka fall" som helst.

För 12 år sedan blev det ramaskri när Ireen von Wachenfeldt sa att män är djur. Idag är det gängse uppfattning, "För ni är äckliga varelser som lever på vår jord."

Manlighet anses problematisk och pojkar ska i skolan uppfostras till att bli mindre pojke. Trots att svenska pojkar är snällast i världen, snällare än flickor.
2017-04-05, 01:07
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Detta!

Det är jäkligt tröttsamt att gång på gång förklara vad som menas med socialt konstruerat kön, våldtäktsstruktur och liknande.

Sedan har jag en känsla (går enbart utifrån min egna bekantskapskrets här) så för inte feminister kampen på nätet särskilt mycket utan för diskussionerna irl oftast.

Förtälj gärna. Vad menas med socialt konstruerat kön? Jag är idel öra. Och jag har dessutom rätt mycket kunskap i sakfrågan så do your best!
2017-04-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Förtälj gärna. Vad menas med socialt konstruerat kön? Jag är idel öra. Och jag har dessutom rätt mycket kunskap i sakfrågan så do your best!

Ja man undrar ju. Om det inte är det biologiska könet utan endast en individs känslomässiga vanföreställningar som menas så är ju "könet" inte relevant för någon annan än individen själv. En identitet grundad i ideologi och mental sjukdom. Det är en känsla, en vanföreställning om ens egen person helt enkelt.

Är det den här vanföreställningen som menas när man vill införa fler än två "kön" på pass?
Då kan man lika gärna sluta ange namn, födelsedatum, kön och bild också eftersom att dessa lika gärna som "kön" kan vara avhängda på hur någon känner sig för tillfället...
Senast redigerad av oLf 2017-04-05 kl. 01:41.
2017-04-05, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

Va...och va?

Feminister har ju inget att sätta emot människor som lever i verkligheten om de inte får diktera debattvillkoren och ljuga och fabulera lite som de vill...så jag antar att de helt sonika lämnar WO och drar sig till andra, starkt modererade, forum och diskussionsplatser (med fördel platser som inte tar hänsyn till statistik, logik osv) där de kan tillkalla hjälp som kan stänga av/slänga ut människor som inte delar deras sjuka världsbild? Twitter, Aftonbladets debattsidor, fikarummet på dagiset de jobbar på osv osv.

Det kan ju även vara så att det är en fråga om prioritering. När ju uppenbarligen man prioriterar kampen för kvinnors rättigheter att slippa se män sitta bredbent på tunnelbanan i västvärlden över kampen för kvinnors rättigheter att slippa få syra i ansiktet i MENA så kanske man, enligt samma logik, väljer att jaga den sista ickekonformisten som inte är övertygad om att kvinnan = gud på Familjeliv innan man går vidare till FB? Jag kan bara spekulera då jag inte är feminist/efterbliven.

Citat:
Men herregud det är ju här på Flashback man får vara anonym, det är ju helt glasklart för fan att det här som man bakom sin anonymitet har safe space för sina icke rumsrena tankar och åsikter.

Definiera.

Lite av en oxymoron att påstå att anonymitet = safe space och sedan kalla tankar och åsikter "icke rumsrena". Vad tycker du och andra feminister bör göras med sådana som uttrycker "icke rumsrena" åsikter IRL?

Jag tror att feminster faktiskt också mår bättre av den anonymitet du verkar förakta. Även om deras argument är dumma så kan de iaf räkna med att de blir lästa innan de avfärdas som korkat trams. När de uttrycker sig IRL är det lätt att inte höra vad de säger då man mest brukar stå och förundras över hur fula och korkade de är/låter och således inte lyssnar öht (förvisso till åhörarens fördel men ändå).
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-04-05 kl. 02:43.
2017-04-05, 02:56
Avslutad
Ja, men varför??

Citat:
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

Detta fora är mestadels till för männen vilket du som man också bekräftar, Feminismen är alltså något som främst männen tagit till sig?
Varför?

I övrigt så finns en del tvättäkta och kvinnliga feminister här och dessa kan man inte missa.
Varför har du som man missat dessa??
Feminismen är fortfarande till för kvinnan och inte till för er alla och s. k "män"?
När väl en dag och när den dagen väl kommer så behöver inte en kvinna agera detta "Feminist" och där anstår det er män att agera just som en man.
Frågor på det?
Senast redigerad av hee4r 2017-04-05 kl. 03:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in