2017-04-05, 23:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ållrajt, det var det vi pratade om iaf innan du dansade in. Folk tycker att ingen ska ta i Kakan med tång men att hon bör ta ett vanligt jobb. Jag är kvar i den diskussionen, den absurda diskussionen.
Jag läste den och tolkade det hela som att Kakan inte borde få några fler jobb som man får när och för att man är kändis, inte att hon inte borde få jobba alls.
Citera
2017-04-05, 23:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag läste den och tolkade det hela som att Kakan inte borde få några fler jobb som man får när och för att man är kändis, inte att hon inte borde få jobba alls.

Och hur ska man veta varför hon får kassajobbet på Coop? Tänk om hon fick det på Coop Nytorgsgatan för att öka försäljningen av ekologiska morötter som ej vidrörts av en manlig kropp?
Jag har ändrat mig, man bör sy igen hennes mun, stympa hennes kön och stänga in henne i en grotta. Man får inte dalta.
Citera
2017-04-06, 00:31
Medlem
Schnyggves avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XmK1o/kakan-staller-in-besok-efter-hatstorm

Nu är det synd om henne igen...
Citera
2017-04-06, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XmK1o/kakan-staller-in-besok-efter-hatstorm

Nu är det synd om henne igen...
Lite citat:
Citat:
Konstnären och tv-profilen var inbjuden till Café Delta på Tjörn utanför Göteborg för att prata om sin nya bok ”Hela Kakan”. Men besöket blir inte av, var Göteborgs-Posten först med att rapportera.
Kakan Hermansson ställer in efter att ha läst flera hatiska kommentarer i sociala medier efter att lokala medier rapporterat om arrangemanget.
– Vi beklagar verkligen att Kakan inte känner sig välkommen hit men har förståelse för hennes beslut med tanke på tonläget i det som skrivits. Vi hade verkligen sett fram emot att få hit Kakan, som är en samhällsaktuell och intressant person
Citera
2017-04-06, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det verkligen någon som förespråkar att hon inte skall få lov att jobba?

Om hon skaffar sig ett riktigt jobb så.
Merparten av det hon pysslar med finansieras väl från kulturstöd = skattepengar = bidragstagande. Så ser jag det.
Reklamjobben skall hon i det optimala läget bli av med på löpande band pga att sunda människor avstår företagets vara hellre än att finansiera hennes fortlevnad.

Citat:
Tydligen har hon nån typ av begåvning, hon tog sin examen på Konstfack.

Den fick hon bara för att hon var fet och jobbig

Citat:
Jag är verkligen inte den rätta att bedöma hennes konst, inte en susning. Haru knäck i lurarna eller? Read my lips: jag kan inte det där.

Och lik förbannat skulle du åberopa det som nån sorts argument för att hon är kunnig?
Kvinnlig stereotyp får jag säga. Öppna truten i tid och otid men när man faktiskt vill diskutera saken? "Ja si det där vet jag inget om, jag bara sa det"
Senast redigerad av UrbanSpaceman3 2017-04-06 kl. 02:53.
Citera
2017-04-06, 03:17
Medlem
de.Montforts avatar
För att bygga på sitt varumärke hittar hon säkert på hot nu. Har någon sett inläggen? Märkligt att hon kan bre ut sig i talang om hotnivån är så stor. En kvinna som kan måla ett hakkors utanför sin dörr för att skylla på nynazister.
Citera
2017-04-06, 07:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
För att bygga på sitt varumärke hittar hon säkert på hot nu. Har någon sett inläggen? Märkligt att hon kan bre ut sig i talang om hotnivån är så stor. En kvinna som kan måla ett hakkors utanför sin dörr för att skylla på nynazister.
Jag tänkte precis i samma banor. Fast jag tror att hon kommer att fejka ett överfall, skaffa sig en blåtira eller liknande.
"Överfallen efter hatstorm på Flashback"
Citera
2017-04-06, 08:09
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Vadå tala för mig själv? Klart som fan att du inte vet hur Kakan känner för idiotier hon slängt ur sig spontant.

Till och med Kakan borde tänka sig för innan hon "spontant" hånar två mördade familjefäder. Och ursäkten dröjde, undra på att den ifrågasätts.

Om hon höll käft och försvann in i anonymiteten vore det en välgärning. Är hon meriterad får hon säkert jobb i sitt yrke - men det är väl mindre intressant än att springa omkring och visa upp sig.
Citera
2017-04-06, 08:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Om hon skaffar sig ett riktigt jobb så.
Merparten av det hon pysslar med finansieras väl från kulturstöd = skattepengar = bidragstagande. Så ser jag det.
Reklamjobben skall hon i det optimala läget bli av med på löpande band pga att sunda människor avstår företagets vara hellre än att finansiera hennes fortlevnad.

Den fick hon bara för att hon var fet och jobbig

Och lik förbannat skulle du åberopa det som nån sorts argument för att hon är kunnig?
Kvinnlig stereotyp får jag säga. Öppna truten i tid och otid men när man faktiskt vill diskutera saken? "Ja si det där vet jag inget om, jag bara sa det"

Jag åberopade hennes examen. Att diskutera själva kvalitén på hennes konst tror jag inte riktigt passar i "Kändisskvaller". Men om du läst ordentligt hade du sett att jag skrev att för mig såg det ut "som en konstkväll på Särvux".
Kanske bättre att göra som coola fettogubben som är du: uttala sig i saker man inte kan ett jota om?
Är du konstvetare?

Ett rykte jag snappat upp är att Kakan är cool som en pool men tyvärr säger idiotsaker ibland.

Hehe! Stjärnstopp och runkpaus
Citera
2017-04-06, 08:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Till och med Kakan borde tänka sig för innan hon "spontant" hånar två mördade familjefäder. Och ursäkten dröjde, undra på att den ifrågasätts.

Om hon höll käft och försvann in i anonymiteten vore det en välgärning. Är hon meriterad får hon säkert jobb i sitt yrke - men det är väl mindre intressant än att springa omkring och visa upp sig.

Vet inte hur du skulle göra om du skulle försöka sälja en vara (Kakan skulle prata om sin bok), sätta dig i en grotta och hålla käft? Let me tell U one thing sockertoppen, det är inte en bra strategi.

Att Kakan uttalat sig som en jävla idiot vet vi, vi vet även att hon la sig platt, pudlade, bad om ursäkt till både folket och polisernas familjer.
Nu skrev hon en bok där hon ville utveckla sina tankar, hon försöker sedan få sitt verk att sälja. Precis som man gör när man jobbar, jobbar med sitt eget verk, man tar ansvar för att det ger cash.

Patetiskt tramsande. Väx upp gullet.
Citera
2017-04-06, 08:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort

Skulle vara intressant att se vad det är för hotfulla inlägg
På något sätt kommer hon att se till att få uppmärksamhet igen och ett troligt alternativ är ju att hon påstår att hon blivit överfallen eller hotad, sådant brukar ju skapa rubriker utan att media källgranskar påståendet om det handlar om kändisar
Hoppas på att det bara blir kaksmulor kvar av denna vidriga människa
Citera
2017-04-06, 08:46
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Vet inte hur du skulle göra om du skulle försöka sälja en vara (Kakan skulle prata om sin bok), sätta dig i en grotta och hålla käft? Let me tell U one thing sockertoppen, det är inte en bra strategi.

Att Kakan uttalat sig som en jävla idiot vet vi, vi vet även att hon la sig platt, pudlade, bad om ursäkt till både folket och polisernas familjer.
Nu skrev hon en bok där hon ville utveckla sina tankar, hon försöker sedan få sitt verk att sälja. Precis som man gör när man jobbar, jobbar med sitt eget verk, man tar ansvar för att det ger cash.

Patetiskt tramsande. Väx upp gullet.

Jag är vuxen. Sockertopp, gull och patetisk tramsare får du vara själv - det vi diskuterar här är Kakan och hennes varumärke.

Med tanke på omständigheterna är det naivt att inte ifrågasätta "ursäkten" och motivet för den. Det är dags för Kakan att inse att hon har sänkt sitt namn i skiten och får ta konsekvenserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in