2017-04-05, 20:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tala för dig själv. Räcker med att se kontexten för ursäkten. Och du tror hon skulle ändra en så stark uppfattning plötsligt. Nej snarare insåg hon att polishat funkar på SVT och SR men inte i den riktiga världen. Hoppas hon ruttnar bort.

Vadå tala för mig själv? Klart som fan att du inte vet hur Kakan känner för idiotier hon slängt ur sig spontant.
Citera
2017-04-05, 20:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ska verkligen företag få anställa henne som hon uppfört sig? Vad fan skulle hända på Fbook om Ikea anställde Kakan som designer? Det tänkte du inte på.

Tror inte många skulle bry sig om hon fick på IKEA på lagret typ. Designer på IKEA det skulle väl då ytterligare vara ett sådant där glamjobb. Design by Kakan köksmöbel osv. Nej vanligt Svensson jobb. Men det lär ju inte hända då denna lilla klick oavsett för fram henne överallt och tror inte hon gråter över en ännu "hatet" stoppar henne artikel i tidningarna. Om hon nu faktiskt gjorde det hade hon tagit det där Svensson jobbet för länge sedan.
Citera
2017-04-05, 20:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror inte många skulle bry sig om hon fick på IKEA på lagret typ. Designer på IKEA det skulle väl då ytterligare vara ett sådant där glamjobb. Design by Kakan köksmöbel osv. Nej vanligt Svensson jobb. Men det lär ju inte hända då denna lilla klick oavsett för fram henne överallt och tror inte hon gråter över en ännu "hatet" stoppar henne artikel i tidningarna. Om hon nu faktiskt gjorde det hade hon tagit det där Svensson jobbet för länge sedan.

Hon är utbildad konstnär/formgivare och formgivare är ett helt vanligt jobb. Om Ikea anser att hon tillför dem något så lär det inte vara som städare, bättre om folk gör det de är utbildade till och kan.

Men det om det. Allt är skitsamma ändå, straight skitsamma och patetiskt.
Citera
2017-04-05, 20:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hon är utbildad konstnär/formgivare och formgivare är ett helt vanligt jobb. Om Ikea anser att hon tillför dem något så lär det inte vara som städare, bättre om folk gör det de är utbildade till och kan.

Men det om det. Allt är skitsamma ändå, straight skitsamma och patetiskt.
Fast hon skulle ju inte få jobb som designer för att hon är duktig utan för att hon är Kakan. Således inte ett vanligt jobb på det sättet.
Citera
2017-04-05, 21:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast hon skulle ju inte få jobb som designer för att hon är duktig utan för att hon är Kakan. Således inte ett vanligt jobb på det sättet.

Tydligen har hon nån typ av begåvning, hon tog sin examen på Konstfack. Så på vilka grunder vår fantasianställning sker vet varken du eller jag. Men de flesta brukar inte sura om nån får jobb efter godkänd examen, men jag utgår från att det som vanligt är det här feltänket som är så vanligt på FB: du gillar inte en persons åsikter, alltså är personen värdelös på allt.
Och det är ju ett feltänk.

Å hej komigen på den, tjohej!
Citera
2017-04-05, 21:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tydligen har hon nån typ av begåvning, hon tog sin examen på Konstfack. Så på vilka grunder vår fantasianställning sker vet varken du eller jag. Men de flesta brukar inte sura om nån får jobb efter godkänd examen, men jag utgår från att det som vanligt är det här feltänket som är så vanligt på FB: du gillar inte en persons åsikter, alltså är personen värdelös på allt.
Och det är ju ett feltänk.

Å hej komigen på den, tjohej!
Well, med tanke på dom alster som länkas en bit bak i tråden så vet jag inte om jag tycker att det är nån form av begåvning att prata om.
Citera
2017-04-05, 21:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Well, med tanke på dom alster som länkas en bit bak i tråden så vet jag inte om jag tycker att det är nån form av begåvning att prata om.

Jag är verkligen inte den rätta att bedöma hennes konst, inte en susning.
Citera
2017-04-05, 21:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag är verkligen inte den rätta att bedöma hennes konst, inte en susning.
Här är ett exempel: http://www.sven-harrys.se/files/cache/3be2aba6995f9c568a73dbf52d5ac310_f591.jpg

Jag såg bättre och mer intressanta verk när jag jobbade i förskolan.
Citera
2017-04-05, 21:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Här är ett exempel: http://www.sven-harrys.se/files/cache/3be2aba6995f9c568a73dbf52d5ac310_f591.jpg

Jag såg bättre och mer intressanta verk när jag jobbade i förskolan.

Jag är verkligen inte den rätta att bedöma hennes konst, inte en susning. Haru knäck i lurarna eller? Read my lips: jag kan inte det där. Mi no comprende dos artos of keramik och glas, så att jag tycker det ser ut som en konstkväll på Särvux är ovidkommande. Men jag brukar även fördöma allt på Fotografiska.
Prata med Jessica Kempe.
Citera
2017-04-05, 21:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag är verkligen inte den rätta att bedöma hennes konst, inte en susning. Haru knäck i lurarna eller? Read my lips: jag kan inte det där. Mi no comprende dos artos of keramik och glas, så att jag tycker det ser ut som en konstkväll på Särvux är ovidkommande.
Prata med Jessica Kempe.
Det är inte jag heller men du lär ju ha en åsikt om det. Vågar du inte eller vill du inte säga vad du tycker?
Citera
2017-04-05, 21:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är inte jag heller men du lär ju ha en åsikt om det. Vågar du inte eller vill du inte säga vad du tycker?

Tycker det ser ut som en konstkväll på Särvux. Har du glömt läsglasögonen?
Citera
2017-04-05, 21:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tycker det ser ut som en konstkväll på Särvux. Har du glömt läsglasögonen?
Nej, jag läser bara slarvigt när folk börjar spela Allan Ballan istället för att bara diskutera rätt upp och ner. Nästa fråga då; tror du att någon skapar konst av det här slaget skulle ens kunna drömma om att få jobb som designer på IKEA om denna inte är en kändis av något slag? Det vill säga: tror du att Kakan skulle få det jobbet om hon bara var en konstfackselev i mängden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in