2017-04-05, 11:26
  #51961
Medlem
Nu så!
Jag fick upp rätt facit och det stämde till punkt och pricka med HP-akademin!
Däremot hade jag tydligen skrivit fel på en fråga jag fick rätt på. Måste ha läst av fel i all nervositet
Så jag "fick" ett poäng till ändå. Sluträkningen blev alltså 68 kvant och 71 verb. Känner mig nöjd med det och håller tummarna tills de blir blåa för att det ska räcka till 1,75!
Citera
2017-04-05, 11:44
  #51962
Medlem
ihelps avatar
Haha på fitthåret igen. Har försökt nå 1.7 i flera år nu. Inte för att det hjälper mig men, hade som mål att ta 1.7 som skitunge och jag har svårt att släppa det och nu gör jag horungesprovet gång efter gång och har fått 1.6 fyra prov på raken

Hatar matte. Får 1.8 på verbala om man går efter förra årets nomineringstabell.

Är det bara jag som är efterbliven och gör provet av ingen anledning?
Citera
2017-04-05, 11:47
  #51963
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostinthewild
Nu så!
Jag fick upp rätt facit och det stämde till punkt och pricka med HP-akademin!
Däremot hade jag tydligen skrivit fel på en fråga jag fick rätt på. Måste ha läst av fel i all nervositet
Så jag "fick" ett poäng till ändå. Sluträkningen blev alltså 68 kvant och 71 verb. Känner mig nöjd med det och håller tummarna tills de blir blåa för att det ska räcka till 1,75!

68 kvart är nästan garanterat minst 1.7 vill jag säga. Vill dock inte sia om verb. Kan bli allt mellan 1.7 till 1.9. Men troligen 1.8. Bra jobbat! Håller tummarna för dig.
Citera
2017-04-05, 11:47
  #51964
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWNL
Känner mig fan helt trasig efter att ha skrivit 0,8 (enligt gamla normeringstabeller), 45/80 verb och ynka 36/80 på KVA. Borde jag känna att detta indikerar att jag kanske inte är lämpad för högre studier? Känns som att en ingenjörsexamen är väldigt långt borta efter ett sånt resultat..

Hur hemskt det än känns så kan du alltid bli lärare eller sjuksyrra ^^

0,8 är ju nästan medel dessutom - finns långt värre resultat =)
Citera
2017-04-05, 11:49
  #51965
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWNL
Känner mig fan helt trasig efter att ha skrivit 0,8 (enligt gamla normeringstabeller), 45/80 verb och ynka 36/80 på KVA. Borde jag känna att detta indikerar att jag kanske inte är lämpad för högre studier? Känns som att en ingenjörsexamen är väldigt långt borta efter ett sånt resultat..
Har du tänkt på högskoleingenjör? Är väldigt bra löner och klaras av på 2-3 år.
Citera
2017-04-05, 11:50
  #51966
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Hur hemskt det än känns så kan du alltid bli lärare eller sjuksyrra ^^

0,8 är ju nästan medel dessutom - finns långt värre resultat =)

Hehe, nu är detta kanske bara jag, men är hellre under medel än att vara medel. Medel är så tråkigt.
Citera
2017-04-05, 11:50
  #51967
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Haha på fitthåret igen. Har försökt nå 1.7 i flera år nu. Inte för att det hjälper mig men, hade som mål att ta 1.7 som skitunge och jag har svårt att släppa det och nu gör jag horungesprovet gång efter gång och har fått 1.6 fyra prov på raken

Hatar matte. Får 1.8 på verbala om man går efter förra årets nomineringstabell.

Är det bara jag som är efterbliven och gör provet av ingen anledning?

Än har inte normeringen kommit. Håll tummarna!
För vissa tar det väldigt många prov att nå drömresultatet. Trägen vinner!
Citera
2017-04-05, 11:54
  #51968
Medlem
32 på kvant och 46 på verb. Suck. Får ungefär samma resultat varje gång. Har inte ens någon förhoppning om att höja mitt bästa resultat vilket är 0,75. Men med lite tur kanske det går...

Förhoppningsvis kommer jag in på lärarutbildningen i alla fall.
Citera
2017-04-05, 11:57
  #51969
Medlem
ihelps avatar
Har lite tråkigt just nu, och sitter och tittar på antagningstatisk från i höstas. Kan det verkligen stämma att socionomprogrammet har så högt söktryck? Är ju 1.3 hp i UU, 1.15 (med flera hundra antagna) i SU med uppemot 3-4000 réserver. Nu är 1.3 eller 1.15 inga superresultat men visst kan man få ut något bättre än socionom master med dessa resultat? Vad fan gör man ens som socionom?
Citera
2017-04-05, 12:00
  #51970
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Än har inte normeringen kommit. Håll tummarna!
För vissa tar det väldigt många prov att nå drömresultatet. Trägen vinner!
Hehe, jo hoppas, så slipper jag göra det här jävla provet igen och slösa en värdefull lördag. Kan inte ge upp, om jag satt något i siktet måste det klaras av.

Hur gick det för dig då?
Citera
2017-04-05, 12:04
  #51971
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
32 på kvant och 46 på verb. Suck. Får ungefär samma resultat varje gång. Har inte ens någon förhoppning om att höja mitt bästa resultat vilket är 0,75. Men med lite tur kanske det går...

Förhoppningsvis kommer jag in på lärarutbildningen i alla fall.
Det gör du garanterat. Eller, beroende på vilken. Ganska sjukt egentligen att vissa lärarprogram har studenter som tagit 0.1 på HP.

Typ högskolan i Gävle kan man läsa lärarprogrammet med inriktning svenska om man fick 0.1 på högskoleprovet. Det i min mening är sjukt, hur fan ska man lita på en lärare som inte är efterbliven? 0.1 är ju fan typ chansa på varje fråga.
Citera
2017-04-05, 12:08
  #51972
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Hehe, jo hoppas, så slipper jag göra det här jävla provet igen och slösa en värdefull lördag. Kan inte ge upp, om jag satt något i siktet måste det klaras av.

Hur gick det för dig då?

Verb 70 och Kvant 65. Så förbannad på mig själv, då jag brukar skriva minst 70 på kvant.
Fick hjärnblödning under PP1 eller något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in