2017-04-05, 00:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Utveckla.

Bevisbördan ligger på MSM och FN som anklagar ryssarna och Assad för krigsbrott. Än så länge finns det inget som tyder på att man har använt sig utav kemiska vapen, därav falseflag.

Nej, det hade varit bättre om Vita hjälmarna inte varit på plats öht.
Du kan inte alltså skilja mellan en uppgjord film och en riktig filmsekvens som visar på hur människor drabbats av kemiska substanser?

https://www.youtube.com/watch?v=fGPa0k3J4vI

Det har gått en dag och du väljer att dra slutsatsen att det är en "false-flag" för att "bevis" inte presenterats"? Vad för bevis är det du kräver egentligen? Ett klipp där Assad presenterar sig och ger order om att använda kemvapen?
Citera
2017-04-05, 00:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det är nog dags att DU börjar läsa rapporten istället, både jag och clutchshooter har gjort det nu och du ljuger och sprider NATO Propagandans echo.

läs FN rapporten!
Du läste rapporten om Saringasttacken, inte kloringas. Känns som att du borde vara lite mer uppmärksam. Jag har f.ö. läst relevanta delar ur båda rapporter.

Jag har en direkt artikel av FN som uttryckligen beskyller regimen för kloringasattacker och ändå kan varken du eller din kompanjon inte hitta det i rapporten? Det säger mer om Er än om rapporten.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=54795#.WOQi0ojyiUk
Citera
2017-04-05, 00:53
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
EMC = Edlib Media Center. De är uttalat anti-Assad.

Deras kanal på Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UC8G6HKqLQAGAGzb6fAlINug

Tack för svaret.

Här är andra bilder, kolla det vita som kommer ut från munnen, fradga?

Citat:
Horrible pictures from the gas attack in KhanSheikhun.

https://facebook.com/story.php?story_fbid=1851456728455970&id=145541703 4726610

Vilket hemskt död det måste ha varit.
Vad siktade stridsplanen på ens, många var barn....
Citera
2017-04-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det har gått en dag och du väljer att dra slutsatsen att det är en "false-flag" för att "bevis" inte presenterats"? Vad för bevis är det du kräver egentligen? Ett klipp där Assad presenterar sig och ger order om att använda kemvapen?
Jag tycker inte att det är en orimlighet att kräva av motparten, i detta fall FN, att man framlägger någon form av konkret bevis för brottet man påstås ha begått.
Senast redigerad av Nigeralia 2017-04-05 kl. 01:11.
Citera
2017-04-05, 01:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Jag tycker inte att det är en orimlighet att kräva att man framlägger någon form av konkret bevis.
Genom att påstå att det är en "false-flag" anklagar du rebellerna. På vilka grunder gör du det, om du nu är så mån om bevisning?

Jag ifrågasätter inte din begäran av bevis, utan det faktum att du, i franvaron av sådan bevisning, drar slutsatsen att det är en "false-flag". Är det inte rimligt att vänta ett par dagar/veckor så att en faktiskt undersökning tar plats som kan göra en bedömning och sedan presentera bevisen?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-05 kl. 01:15.
Citera
2017-04-05, 04:33
Medlem
wwrs avatar
Det är intressant hur många som köper denna information. Bilder på barn som vi inte ens vet om de är skadade eller bara blivit ombedda att ligga ned.
FN är ju inte opartiskt i kriget längre. I Sverige får vi otroligt nog mycket information från SOHR (en Assad-hatande avhoppare som driver klädaffär i Coventry och ibland ringer sina kompisar i Syrien och sedan författar kommunikéer).
Citera
2017-04-05, 04:34
Medlem
Den syriska militären har bestämt förnekat att de har använt kemiska stridsmedel, de har uttalat att de har inga sådana stridsmedel, och har därför inte använt några sådana stridsmedel under 6 år som kriget pågått.
Ryska militären har uttalat att de har inte utfört bombningar i Idlib den aktuella tiden.
Citera
2017-04-05, 05:41
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Massförstörelsevapen är ett hot och internationellt sett förbjudet. Om det vore så att det inte är något speciellt med kemvapen skulle man inte ha infört ett sådant förbud, som Assadregimen trots allt undertecknat. Hans förtroende är så katastrofalt skadat så jag förstår inte vitsen med att räkna med att han tänker följa konventionen.

och det är det största problemet för honom, han kan inte bo kvar i Syrien efter maktskiftet som Mubarak i Egypten, han skulle bli tvungen att gå i landsflykt, men inte bara han, även hundratals militärer och andra i hans närmaste krets + deras familjer,

vem ska ta emot de? Asaad och ett följe på kanske 2000 personer, hans säkerhet måste garanteras, så att inte Haagtribunalen vill ställa honom inför rätta,

Det är nog inte bara Asaad som bestämmer, hans närmaste krets har inget att förlora heller och de som tillhör hans religion skulle bli tvungna att fly, kanske en miljon,

Syrien skulle bli väldigt sunnimuslimskt, salafitiskt, stora utrensningar och en slakt skulle äga rum,
Citera
2017-04-05, 05:54
Medlem
tigersaid86s avatar
Angående senaste kem-attacken.

Det kan ha varit så att Assad/Ryssland bombade i Idlib men att det dom träffade, dvs ett av husen/målen kan ha haft kemiska vapen som i sin tur ledde till detta.

Flyganfallet ska ha utförts på en lagerlokal där ammunition ska ha förvarats.

Vad tror ni om detta? Det vore inte omöjligt om så var fallet eller hur?

Känns inte som att varken Assad eller Ryssland skulle bomba idlib med kemvapen nu av alla tillfällen.

Även om vi vet Assadregimens inhumana syn på människovärde.
Citera
2017-04-05, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag tycker alla nyheter verkar lite väl snabba på att utdöma domar om att Assads regim som skyldiga utan att någon utredning skett.
Det gör detta med stöd av uppgifter om att attacken skedde i samband med en flygattack och att regimen har flyg men det saknar oppositionen.
Det utesluter helt att det kan finnas andra orsaker t.ex att flygen bekämpat riktiga mål t.ex ett av daesh/al-qaeda allierade gruppers vapenförråd som innehållit/förvarat denna gas.
Det krävs utredning innan de skyller på någon part samt att jag inte ser att Assad regimen har något att vinna på att detta sker utan endast mycket att förlora.
...och du har troligen rätt i att det handlade om ett vapenförråd med giftgas som bombats.. Svensk media skadebegränsar gårdagens tendentiösa nyhetsspresentation, låt dem slicka såren medan verligheten kommer ifatt.
Citera
2017-04-05, 06:37
Medlem
Citat:
Du läste rapporten om Saringasttacken, inte kloringas. Känns som att du borde vara lite mer uppmärksam. Jag har f.ö. läst relevanta delar ur båda rapporter.

Jag har en direkt artikel av FN som uttryckligen beskyller regimen för kloringasattacker och ändå kan varken du eller din kompanjon inte hitta det i rapporten? Det säger mer om Er än om rapporten.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=54795#.WOQi0ojyiUk

Som jag sa till dig, så har jag bara läst första 66 sidor i rapporten. Och där har militärstyrkor blivit utsatta för ett tiotal attacker, varav den värsta hade 33 dödsfall. Men jag ska läsa klart hela och återkommer med en summering.
Citera
2017-04-05, 06:53
Medlem
Pre 1914s avatar
Tillerson säger att ryssarna inte ska ha några illusioner om syriens intentioner, men här är jag säker på att ryssarna sitter inne med oändligt mer kunskap och insikt om syriens intentioner och handlingar än en nykläckt minister i washington. Riktigt dåligt uttalande som sänker honom själv.
Förutom de ökända bomboningarna så sliter ryssarna just med att kamma och borsta upp syriens styrkor och känner väl till dem och deras tillvägagångssätt i olika situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in