Citat:
Ursprungligen postat av
MrsFold
Källan är det som advokaten uttalar sig om, bra att de faktiskt gör det:
Dick Levinson berättar att han nu också har fått ta del av mer av det material som ingår i förundersökningen om drunkningsmordet. Enligt honom finns det ingenting som styrker att det över huvud taget handlar om ett mord.
— Enligt den 42-åriga kvinnans uppfattning ska det handla om en olyckshändelse. Alla objektiva bevis tyder på det, säger Dick Levinson.
Det är bra för diskussionen, själv diskuterar jag hur objektivt det blir om stämplingarna och Ak*fallet inte blir åtkomligt för advokaterna, hur objektivt blir det om den säck åklagarna försökt knyta ihop bara är en ICA-kasse på sin höjd? Vad anser du?
Som andra här redan skrivit så advokaten har en skyldighet att inta en viss hållning. Allt utifrån dennes (obs! ej hens) klients inställning till anklagelserna. Vad advokaten säger kan vi ju inte nu ta som en intäkt till att detta är sanningen.
Jag har sedan länge ställt mig frågande till hur den egentliga bevisföringen ligger till. Jag har även framfört att utan de långa häktningstiderna hade detta mål inte varit möjligt, iaf. inte utan att de skyldiga (för det är de) skulle promenerat i frihet och pratat ihop sig.
Jag har även påpekat att JM inte är korkad. Hon är sjuk i huvudet, men inte korkad! När en sådan ändå tänker till, då blir det svårare.
Jag känner inte riktigt samma optimism som de flesta i tråden. Hoppas jag har fel!
Ps. Lätt att glömma bort skitsaker från början av tråden, men den där rengöringen av bilen med tandborste, vad var det, och varför?