2017-04-04, 16:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Exakt så tror jag också. Se bara på Anders Svensson, även om han inte var ute lika länge som Kim, och hur det skar sig mellan honom och Jörgen. Samma sak går att se på Zlatan och vilka krav han ställde på sin omgivningen i landslaget. Det måste vara en rejäl omställning att gå från att ha gedigna proffs som tränare till allsvenska halvmesyrer.

Och så ska vi inte glömma Bosses och Kims relation. Om Kim börjar tappa hoppet så drar han nog med sig både omklädningsrummet och sedermera även Bosse.

Özcan får sparken i sommar och Kim blir spelande interimtränare säsongen ut.

DIF kanske byter tränare med AFC, det var väl där Özcan kom ifrån?
Citera
2017-04-04, 16:54
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Om nu Özcan kommer/har tappat omklädningsrummet helt så tror jag nog att han avgår. Om då resultatet fortsätter gå i samma riktning.

Det krävs en viss typ av stolle att fortsätta utan att man har laget med sig. Se Allan Kuhn
Citera
2017-04-04, 17:42
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Det krävs en viss typ av stolle att fortsätta utan att man har laget med sig. Se Allan Kuhn

Ja det är ju många tränare som avgår frivilligt.
Citera
2017-04-04, 17:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
.............

Knökat antar jag? Skall bli en trevlig tripp iaf, alltid trevligt att se en ny arena med sitt lag. Det sker rätt sällan numera. Eloge också för att det är en fotbollsplan!

Yes. Inte så mycket att skryta om, men när väl Sirius fyller Studan så får man vara glad.

Arenan får klassas som både sunkig, liten och otät - men den har sin charm. Framförallt ligger arenan bra till invid Fyrisån med fri sikt mot toppen av både slottet och domkyrkan.
Citera
2017-04-04, 17:52
Medlem
LT10s avatar
Usch har inte orkat analysera gårdagen egentligen. Fiasko i cupen, fiasko i premiären..

Men vill inte vara allt för negativ så här tidigt, det har trots allt tillkommit flera spelare väldigt tätt in på säsongsstart. Det kan bli bra eller så blir det inte det men det behövs ändå en del tålamod nu.

29 omgångar kvar!
Citera
2017-04-04, 19:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Att ifrågasätta Özcans kompetens som tränare är idioti. Hans resultat med AFC och Syrianska talar för sig själva. Däremot är det något helt annat att träna ett Djurgården med flera erfarna och starka personligheter i truppen, för att inte nämna det tryck som finns från såväl supportrar som inom organisationen. Lite för tidigt att döma ut honom redan, men det ser ut att bli tufft.

Med tanke på dessa hemvändare hade Dif antagligen mått bättre med en stark och erfaren ledare, även om Özcan gjort sig förtjänt av en sån här chans. Som det känns är risken stor, precis som någon skrev tidigare, att han tappar Kim och därmed hela omklädningsrummet.

Ja, precis så jag resonerar också. Özcan har väl presterat som bäst med lag som fått "slå ur underläge"?

Sen blir jag lite misstänksam att de spelare dif plockat in mer varit Bosse A:s gubbar än Özcans, om ni hajar hur jag menar. Om det är så blir det ju sjukt orättvist om Özcan ska bli syndabock för att han inte får ihop ett lag med spelare han kanske inte har önskat egentligen. Rätta mig gärna om jag har fel...
Citera
2017-04-04, 20:21
Medlem
InnesIs avatar
Djurgården är intressanta i år. Först var det doom and gloom. Sedan snackades det (nästan) om SM-guld (redan när Källström skrev på). Nu har det vänt igen. Özkan var alltid en stor chansning. Tycker DIF gjort en del konstiga beslut vad gäller tränarna de senaste åren.

Sedan värvar de in stora namn, för (säkerligen) stora summor pengar. Individuellt finns det flera riktigt bra spelare men som så ofta blir man tveksam till hur detta ska fungera som lagbygge. Men även ekonomiskt. Visst DIF har gjort bra försäljningar men det blir knepigt att värva in dyra spelare som kommer avsluta i klubben. Jag tror att Olsson och Källström inte drar in lika mycket pengar till klubben som de kostar. Vidare tror jag att Olsson kan vara mer värdefull än Källström för DIF. Har tidigare uttryckt att jag tror att Källström inte blir så viktig som djurgårdare hoppas. Olsson tror jag har större potential i att styra upp försvaret dock.

Vi i Hammarby tror jag kommer underskattas. Det såg inte jättebra ut på försäsongen och värvningarna har inte varit spektakulära, Hamad undantaget. Men det är just detta som jag tror är bra. Det finns få förväntningar, många tror till och med att vi kommer slåss i botten av tabellen. Jag tycker vi sett gradvis bättre och bättre ut men visst handlar mycket om hur våra spelare kommer fungera. Kan Romulu prestera på en jämn nivå på toppen? Han har visat att han kan men lika ofta sett helt vilsen ut. Dibba har inte varit något speciellt osv. Jag tror Hammarby kommer att överraska positivt. Med det sagt är vi ändå en bit ifrån riktigt fina placeringar (topp 5).
Citera
2017-04-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vad dött det är i tråden när STHMs lagen startat med 1 av 9 poäng. En poäng som man fick pga att domaren alltid hjälper storlagen. Om situationen varit tvärtom hade AIK fått straff alla dagar i veckan och vunnit med 1-0. Tragiskt!
...

Passa dig annars fyller vi tråden med Leksandsbajen, om Djurgården har flyttat hemifrån nu när de spelar fotboll bredvid där de (och AIK) spelar hockey. Oj, är Gnaget ett Stockholmslag, nä Solna. Ska vi dra igång vilken klubb som har flest supportrar i olika generationer och stadsdelar?

Edit: det fanns även en drös separata trådar för ovanstående.
Citera
2017-04-04, 21:21
Medlem
chillarmests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Yes. Inte så mycket att skryta om, men när väl Sirius fyller Studan så får man vara glad.

Arenan får klassas som både sunkig, liten och otät - men den har sin charm. Framförallt ligger arenan bra till invid Fyrisån med fri sikt mot toppen av både slottet och domkyrkan.
Blir det någon nya arena här i Uppsala eller? Varit snack om det bra länge. Studan ligger ju på ett perfekt ställe i stan för en arena.
Citera
2017-04-04, 21:29
Medlem
Kan också tänka mig att det skaver mellan Kongo och Özcan. Den förstnämnde gjorde väl dock inte heller någon glad igår? Otroligt platt insats
Citera
2017-04-04, 21:30
Medlem
P.Gs avatar
Recension av gårdagens så kallade fotbollsmatch.

Försvaret: av tre möjliga
Mittfältet: av tre möjliga
Anfallet: av tre möjliga

Citera
2017-04-04, 21:46
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Ryktas att Özcan håller på att tappa omklädningsrummet. Missnöjet ska tydligen grundas i att spelarna vet inte riktigt vad dom ska göra. Vissa anser även att Özcan slänger sig mest med klyschor.
Var det inte nyss både spelare och supportrar hyllade özcan och sade att hn var precis det de behövde. Någon som skrek och sade "jag svär, jg bänkar er"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in