Citat:
Ursprungligen postat av
tantannorlunda
Hej jag behöver råd. Har brukat (såklart missbrukat) fentanyl i.v dagligen i drygt en månad nu. Jag inser att jag måste sluta och har gjort några futtiga försök. Dock får jag sjukt konstiga besvär efter ett dygn utan. Vrålont i magen, illamående, huvudvärk,törst,svettningar/frossa om vartannat och kan inte äta. Får också en djävulsk värk i hela kroppen.
Är allt det här symtom på abstinens? Jag har nu en viss mängd plåster kvar och tänker inte beställa nya. Hur trappar jag ner på ett vettigt sätt? Har kört lösta plåster i natriumklorid. Ska jag byta intagssätt till att börja med? Typ snusa/tugga eller använda dem som det är tänkt? Tyvärr har toleransen ökat snabbt och den mängd jag är uppe i nu skulle jag nog ha dött av för en månad sen.
Välkommen till opiattorskarnas vardag. Skämt och sido.. Snusa/tugga absolut inte på dem, då det ger en snabbare high, och abstinensen blir än värre. Själv får (har) jag också så jävla ont i magen så jag tror jag håller på att dö. Det är så fruktansvärt att det inte går att beskriva.. Ett tips kan vara att köpa Dimor (Loperamid), receptfritt på Apoteket. Det är någon sorts opiod som inte går att bli hög på, så vräker du i dig 4-5 tabletter med 6 timmars mellanrum så kan magsmärtan försvinna.
Lycka till!