2017-04-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kims hand är i klass med cykelhjälmstifot.

Nej, målningar är dif verkligen inte bra på.

Till deras försvar ser ju handen fucked up ut även på originalbilden
Citera
2017-04-04, 13:17
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:

Tycker tröjorna var snyggt målade och är huvudena målade eller är det foto? Håller inte på med tifo verksamhet så mina kunskaper är begränsade, sen så är detaljer som händer svårt att måla?

Tycker inte att den var katastrof.
Citera
2017-04-04, 13:18
Medlem
Daffy-Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Snyggt. Dock måste ändå den publiksiffran kännas ödslig på Gamla?
Jag fattar att dom inte vill spela på plastaskit men publikt (om den numera håller superettanklass) borde ju Valhalla vara bättre?

Visst är det så att GU känns jäkligt ödsligt när vi spelar men så fort man kommer upp mot låt oss säga 5000 så är det helt okej. Dessvärre för både oss och gais så gör vi ju nästan aldrig det och således är arenan inte någon bra lösning. Det känns rätt trist att alla lag i Sverige har ökat sina publiksnitt när de fick nya arenor utom vi och nyss nämnda antagonister. Det är minst sagt otacksamt att "få" en ny arena som är dimensionerad för blåvitt helt utan hänsyn till de andra två elitklubbarna som är med och delar arenan. För oss var det ju roligare att gå på fotboll på vår riktiga Gamla Ullevi från 1916 än den nya betongklossen som bara gapar tom varje match. Visst är det väl så att stämningen är bättre med tanke på att det är tak över hela arenan men charmen finns inte där längre.

Angående Valhalla så är det inget alternativ då den inte är godkänd ut säkerhetssynpunkt och dessutom så uppfyller den inte de nya arenabestämmelserna med presskonferensrum, toaletter osv. Att det dessutom inte finns några som helst faciliteter för sponsorer att ens få sig en kopp kaffe gör att arenan är helt omöjlig år 2017.
Citera
2017-04-04, 13:19
Medlem
ErPupones avatar
Citat:

Jag gillar idén! Det är en klassisk bild för alla gårdare och jag förstår varför man valde den. Målningen kunde varit bättre helt klart, tycker Kim blir bra bortsett från handen (till deras försvar ser handen lite konstig ut även på originalbilden) men Isaksson sämre.

Har egentligen svårt för folk som hånar sådana här tifon. Alla som varit med i processen vet vilken enorm jövla apparat det är och hur mycket tid det tar. Sen vet jag att DIFs gubbar är jävligt snabba att håna så det kanske är rätt åt dom.

Nej, i klass med cykelhjälmstifot är det verkligen inte. Men jag håller med i att Dif har svagheter kring denna typen av tifon.

Nu är det väldigt lite som egentligen är ett svar till just dig. Jag svävade iväg med tankar, har en tendens att göra det.
Senast redigerad av ErPupone 2017-04-04 kl. 13:19. Anledning: Förtydligande
Citera
2017-04-04, 13:36
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haciendas
Det ska dom ändå ha, tillskillnad från t.ex. Östersund som varken haft nämnvärd publik eller organiserade supportrar under alla de åren dom var i division ett. I den staden var det under den tiden inne att hålla på bajen eller möjligtvis något annat stockholmslag.
Lite samma känsla på t.ex. Jönköping, var inte mycket till supportrar i superettan runt 2011-2012.
Vänta, varför försvarar du Sirius från en stad med 150000 pers, om du nu ser ner på Östersund och Jönköping?

IKS är ju i exakt samma sits som de övriga lagen du nämner, där majoriteten av folket i deras stad har "stöttat" något av Stockholmslagen från sin soffa istället. Nu kommer säkert medgångarna strömma in, och snack om "fotbollsfantaster" i Uppsala dyker väl upp som ett brev på posten inom media. Lika historielösa som de klåparna alltid är.

ÖFK som huserar i en tre gånger mindre stad hade ju ändå kring 1000 pers i Div 1, och över 3000 på plats under samtliga tre säsonger i S1. Medans Sirius vars klubb har existerat sedan 1907 inte alls har lyckats bättre, trots det demografiska försprånget.
Citera
2017-04-04, 14:08
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag gillar idén! Det är en klassisk bild för alla gårdare och jag förstår varför man valde den. Målningen kunde varit bättre helt klart, tycker Kim blir bra bortsett från handen (till deras försvar ser handen lite konstig ut även på originalbilden) men Isaksson sämre.

Har egentligen svårt för folk som hånar sådana här tifon. Alla som varit med i processen vet vilken enorm jövla apparat det är och hur mycket tid det tar. Sen vet jag att DIFs gubbar är jävligt snabba att håna så det kanske är rätt åt dom.

Nej, i klass med cykelhjälmstifot är det verkligen inte. Men jag håller med i att Dif har svagheter kring denna typen av tifon.

Nu är det väldigt lite som egentligen är ett svar till just dig. Jag svävade iväg med tankar, har en tendens att göra det.
Det stora problemet med fotografitifon är att de är jävligt svåra att göra, som du säger. Jag föredrar tvåfärgat istället för flerfärgade om man ska göra fototifon. Blir jävligt mycket lättare att jobba med tvåfärgat och så brukar resultatet bli bättre. Titta bara på Birger Jarl-tifot förra året.

Nej, jag tycker att vårt tifo var dåligt igår. Matchen också f.ö...
Citera
2017-04-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daffy-Duck
Man är ju inte direkt avundsjuk på DIF just nu. Vi å andra sidan vann säkert med 2-1 mot Varberg inför 3300 åskådare vilket är bra för att vara ÖIS och Superettan. Varberg mäktade med ett bortafölje på 20-30 pers som inte hördes en enda gång.

Tifo
http://i63.tinypic.com/16h7llj.jpg

Blinkisar
http://i65.tinypic.com/2qmn7li.jpg

Snyggt, ni hade ganska bra väder så det var väl inte till er nackdel direkt.
Citera
2017-04-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daffy-Duck
Visst är det så att GU känns jäkligt ödsligt när vi spelar men så fort man kommer upp mot låt oss säga 5000 så är det helt okej. Dessvärre för både oss och gais så gör vi ju nästan aldrig det och således är arenan inte någon bra lösning. Det känns rätt trist att alla lag i Sverige har ökat sina publiksnitt när de fick nya arenor utom vi och nyss nämnda antagonister. Det är minst sagt otacksamt att "få" en ny arena som är dimensionerad för blåvitt helt utan hänsyn till de andra två elitklubbarna som är med och delar arenan. För oss var det ju roligare att gå på fotboll på vår riktiga Gamla Ullevi från 1916 än den nya betongklossen som bara gapar tom varje match. Visst är det väl så att stämningen är bättre med tanke på att det är tak över hela arenan men charmen finns inte där längre.

Angående Valhalla så är det inget alternativ då den inte är godkänd ut säkerhetssynpunkt och dessutom så uppfyller den inte de nya arenabestämmelserna med presskonferensrum, toaletter osv. Att det dessutom inte finns några som helst faciliteter för sponsorer att ens få sig en kopp kaffe gör att arenan är helt omöjlig år 2017.

Flytta över till fel sida av älven?
Bravida hade nog varit ganska bra för både GAIS och ÖIS(storleksmässigt), just nu iaf, har vi riktigt flyt kanske Gotevent och Higab får för sig att även lägga hybridgräs där när det är dags att byta ut mattan. Valhalla IP borde exploateras stenhårt, galet slöseri med mark, även om jag förstått att den behövs som uppställningsplats för eventen på Ullevi(ännu ett argument för att riva den skiten).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-04-04 kl. 14:37.
Citera
2017-04-04, 14:42
Medlem
Cykelhjälmstifot? Kan någon länka en bild på det?
Citera
2017-04-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Cykelhjälmstifot? Kan någon länka en bild på det?

http://i50.tinypic.com/2j64ejd.jpg
Citera
2017-04-04, 15:13
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchyshit
http://i50.tinypic.com/2j64ejd.jpg
Vad fan är storyn bakom det där?
Citera
2017-04-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vad fan är storyn bakom det där?
Man skulle spela sista tävlingsmatchen på Stadion och slog på stort som aldrig förr för att hylla gamla hjältar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in