2017-04-04, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostinthewild
Trenden är ju att normeringen blir hårdare och hårdare. För skojs skull kollade jag min poäng mot normeringstabeller från VT 2012 till HT 2016 och resultatet sjunker ganska jämnt från 2.0 till 1.7 under den här tiden.
Vad tror ni om framtiden? Kommer den här trenden fortsätta? Kommer vi se ännu en chocknormering? (Kommer jag sluta på 1,65? 1,6?!?!? )

Ja känns nästan garanterat.
Citera
2017-04-04, 07:37
Medlem
Vart finns högskoleprovet som skrevs nu så man kan kolla igenom det?
Citera
2017-04-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eparth
Känns som att jag är ensam om att tycka att verb var lättare i år, medan kvant var betydligt svårare. Fick ~20 fler rätt på verb än kvant. Tidigare år har poängen varit jämna för mig.

Du är inte ensam! Jag tycker också att läs var lättare. Sen kan det ha att göra med att jag är lite äldre också!

Mattedelen har jag pluggat på men fick inte så bra, DTK sög jag på! Även Nog-delen var svår tycker jag.

Tycker överlag att provpass 4 var svårast och det stämmer överens med mina resultat!
Citera
2017-04-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTLIFE
P är 3000 större först men sedan 40 mindre. Du får ta 40 minus 80, därför 2960. (4*10) minus (8*10)

Åh fan vad kasst!! Hahaha!!

Vet ju att det är såna uppgifter!
Citera
2017-04-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Spaceman
Vad svarade ni på följande uppgift?

Svarade själv A men tydligen är svaret E, om man ska följa hpakademins facit.

27. De tre siffrorna 3, 4 och 9 står skrivna i en viss ordning på en rad. Vilket tresiffrigt
tal bildar siffrorna?
(1) 3 eller 9 står i mitten. 3 står någonstans till vänster om 4.
(2) 4 står inte först. 4 eller 9 står sist.
Tillräcklig information för lösningen erhålls
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)
C i (1) tillsammans med (2)
D i (1) och (2) var för sig
E ej genom de båda påståendena

Jag svarade också A..
Citera
2017-04-04, 08:44
Medlem
Är det bara jag som fick fel på DTK-frågan där man skulle dra en punkt 90 meter rakt till väster från stenen?

Där fanns ingenting och jag såg inte rad nummer två där man skulle gå 290 meter ner från den punkten. Är typ helt säker på att den meningen inte fanns med i mitt prov..Satt ett tag med den uppgiften nämligen.

Någon mer än jag som gjorde fel på den?
Citera
2017-04-04, 08:47
Medlem
Jag hoppas på snäll normering i år, men känns inte så eftersom det känns som alla här verksr tycka Matten var lättare i år.

Om man går efter förra årets normering så får jag 1.45
1.3 på matten och 1.6 på läs.
Tycker ändå det är bra, men man vill ju alltid vara bättre

Helst när man läser om allas toppresultat här!
Citera
2017-04-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanhoee9
Jag hoppas på snäll normering i år, men känns inte så eftersom det känns som alla här verksr tycka Matten var lättare i år.

Om man går efter förra årets normering så får jag 1.45
1.3 på matten och 1.6 på läs.
Tycker ändå det är bra, men man vill ju alltid vara bättre

Helst när man läser om allas toppresultat här!

Det är bäst att ta vad folk säger här med en nypa salt.
Citera
2017-04-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanhoee9
Är det bara jag som fick fel på DTK-frågan där man skulle dra en punkt 90 meter rakt till väster från stenen?

Där fanns ingenting och jag såg inte rad nummer två där man skulle gå 290 meter ner från den punkten. Är typ helt säker på att den meningen inte fanns med i mitt prov..Satt ett tag med den uppgiften nämligen.

Någon mer än jag som gjorde fel på den?

den var jobbig, tog typ stenad murvägg eller nåt liknande, det fanns ingen grav ens i närheten i den direktion de ville att man skulle leta så vette f hur det kan va rätt svar
Citera
2017-04-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Jag gjorde ett litet excel-dokument för att kontrollera mina svar. Hade tråkigt så jag byggde vidare och det inkluderar nu poängöversikt för respektive del och provpass samt normering för de tre senaste proven.

Provkör om det låter intressant:

https://dropfile.to/HpSgSxT

Jag har bara lagt in version B av provpass 1 och 3. Men enkelt att skriva in version A i fälten för facit om man vill

Bumpar så fler kan få (ev.) glädje av den Säg till om ni hittar något fel!
Citera
2017-04-04, 09:26
Medlem
katekes1s avatar
Det måste finnas ett annat facit till pp1 än de som ligger uppe på hpakademin.

Hade:

PP1: 3/40
PP3: 34/40
PP4: 33/40
PP5: 31/40

Annars har jag gjort ett kardinalfel
Citera
2017-04-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Det är bäst att ta vad folk säger här med en nypa salt.

Jo, jag vet det :-)

Men jag tror som många påpekat här att de som är intresserade av högskoleprovet och skrivit bra på det, det är de som är inne här o skriver. Vet inte vad man skulle ha för nytta av att ljuga om sitt resultat på ett anonymt forum. Men va vet jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in