2017-04-04, 08:18
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Får de en sån där broschyr i handen när de precis har landat är det inte så konstigt att de låser in sina döttrar och shariapolis skapas, de tror helt enkelt att de har kommit till ett nytt Gomorra.
Uppfattar jag dig korrekt: Vår ursvenska tradition av sexualupplysning är skadlig eftersom man kan tänka sig att somliga invandrare kan missuppfatta dess intentioner?

Citat:
Vem fan vill liksom komma till ett land där man delar ut info med bilder när en man suger av en annan samtidigt som han kör med en dildo i skitan?
Broschyren kan alltså leda till minskad invandring? Jag är förvånad att någon här uppfattar minskad invandring som ett bekymmer.
Citera
2017-04-04, 08:40
Medlem
JumpingJacks avatar
"RFSL is the Swedish Federation for LGBTQ Rights."

Intressanta illustrationer. En mörkhyad person med bröst och penis ligger och hånglar med en man.

På sidan nio sätter en man med afrikanskt utseende på en svarthårig kvinna som i sin tur pillar i underlivet på en ljushylt kvinna med kort rosa hår.

På sidan 12 sätter en afrikansk man i rullstol på en annan man. Längre bak suger en man av en annan man samtidigt som han penetrerar honom i baken med en dildo.

Jag vet inte om det här är representativt för hur man har sex i Sverige. Är den tänkt att ges till invandrare som är HBQT eller är det här något som ska delas ut till alla?

EDIT: Den är specifikt riktad till invandrare som är HBQT.
Senast redigerad av JumpingJack 2017-04-04 kl. 09:01.
Citera
2017-04-04, 08:41
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Uppfattar jag dig korrekt: Vår ursvenska tradition av sexualupplysning är skadlig eftersom man kan tänka sig att somliga invandrare kan missuppfatta dess intentioner?

RFSL kan ju gå ut med info där lite mer "normalt" sex praktiseras, behöver ju inte spela ut hela sodomitregistret till människor som oftast brukar vara ganska konservativa. Tror faktiskt att det kan vara kontraproduktivt.

Citat:
Broschyren kan alltså leda till minskad invandring? Jag är förvånad att någon här uppfattar minskad invandring som ett bekymmer.

Det jag menar är att den här broschyren troligen hade gjort mer nytta i avskräckande syfte än den som SD delade ut för att få färre människor att komma till Sverige.
Senast redigerad av sajebis 2017-04-04 kl. 08:47.
Citera
2017-04-04, 08:52
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
"RFSL is the Swedish Federation for LGBTQ Rights."

Varför tror de att invandrare från patriarkala länder kommer att ta något på allvar som kommer från en bögorganisation? Nog för att det kan behövas upplysning men jag tror att det hade fungerat bättre för just den tänkta målgruppen om det kom från en annan avsändare.

Vad är det för märklig illustration på sidan sju? En mörkhyad kvinna med bröst och penis ligger och hånglar med en man?

På sidan nio sätter en man med afrikanskt utseende på en svarthårig kvinna som i sin tur pillar i underlivet på en ljushylt kvinna med kort rosa hår.

På sidan 12 sätter en afrikansk man i rullstol på en annan man. Längre bak suger en man av en annan man samtidigt som han penetrerar honom i baken med en dildo.

Jag vet inte om det här är representativt för hur man har sex i Sverige. Är den tänkt att ges till invandrare som är HBQT eller är det här något som ska delas ut till alla?
Det är tänkt som sexualupplysning till invandrare som är HBTQ, och jag kan inte riktigt se varför det då skulle vara fel att avbilda HBTQ-invandrare som har sex. Kanske har någon en idé om hur man kunde göra det bättre? Själv har jag alltid trott på bildens makt i upplysningssammanhang, men jag kan vara felunderrättad.
Citera
2017-04-04, 08:54
Medlem
Elwys avatar
Citat:
RFSL kan ju gå ut med info där lite mer "normalt" sex praktiseras, behöver ju inte spela ut hela sodomitregistret till människor som oftast brukar vara ganska konservativa. Tror faktiskt att det kan vara kontraproduktivt.
Jo, fast den uppfattningen bygger ju mest på din privata bild av invandrare som konservativa och avståndstagande från sexuella avvikelser. De invandrare som tillhör målgruppen för broschyren avviker med stor sannolikhet från din fördom.
Senast redigerad av Elwy 2017-04-04 kl. 09:04.
Citera
2017-04-04, 08:59
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Det är tänkt som sexualupplysning till invandrare som är HBTQ, och jag kan inte riktigt se varför det då skulle vara fel att avbilda HBTQ-invandrare som har sex. Kanske har någon en idé om hur man kunde göra det bättre? Själv har jag alltid trott på bildens makt i upplysningssammanhang, men jag kan vara felunderrättad.

Och nu har de lärt sig att svenska rosahåriga kvinnor gärna är med på trekanter. Men du har rätt, den är specifikt riktad till nyanlända som identifierar sig som HBQT.
Citera
2017-04-04, 09:05
Medlem
Känns lite omoget/oseriöst att använda orden "dick" och "pussy" istället för penis/vagina. Ungefär som att det är någon som antingen är väldigt ung som skrivit det, eller någon som försöker vara lite trendig (notera att de blandar vagina och pussy lite här och där).

"Anal sex is dick in anus."
"Some STDs can be found inside the pussy."

Varför inte använda den rätt välkända termen "oral sex" istället för "when sucking a dick"?

I övrigt är det knappast något att bry sig om. Det är väl bra att de informerar om risker med oskyddat sex, risken är väl större att invandrarna för med sig smitta än tvärtom, och då är det bara bra att man försöker få dom att förstå att man inte behöver dölja att man har HIV och att man ska använda kondom m.m.
Citera
2017-04-04, 09:06
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Känns lite omoget/oseriöst att använda orden "dick" och "pussy" istället för penis/vagina. Ungefär som att det är någon som antingen är väldigt ung som skrivit det, eller någon som försöker vara lite trendig (notera att de blandar vagina och pussy lite här och där).

"Anal sex is dick in anus."
"Some STDs can be found inside the pussy."

Varför inte använda den rätt välkända termen "oral sex" istället för "when sucking a dick"?
Jag förmodar att det här är första gången du kommer i kontakt med modern sexualupplysning. Vokabulären du har noterat har använts sedan nittiotalets början eller så i de här sammanhangen. Eller menar du att det blev problematiskt nu helt plötsligt?
Senast redigerad av Elwy 2017-04-04 kl. 09:10.
Citera
2017-04-04, 09:24
Medlem
Hhahaahahahaahahahahahhahahahajhjahhajajjhhaahj detta är fan då det sjukaste jag har sett i mitt liv. Gråter!!!!

Stackars jävla ensamkommande när de börjar snurra i det här, nog med att se är sexuellt förvirrade nog som de är med tanke på att de är från muslimska länder... men sen behöva läsa detta haha det är bara rått. Älskar det för övrigt!
Citera
2017-04-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
"In Sweden, anyone who is 15 years old or older can agree to have sex."

Kanske ordet agree borde vara lite tydligare angivet i informations-skriften?

Är det här den exakta och kompletta formuleringen alltså? Det står inget om vad som gäller för personer under 15 år?
Märkligt val att uttrycka det så, framhålla vad som är tillåtet men inte markera vad som är otillåtet..

Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Hhahaahahahaahahahahahhahahahajhjahhajajjhhaahj detta är fan då det sjukaste jag har sett i mitt liv. Gråter!!!!

Vänta dig inget annat heller, från RFSL.
Senast redigerad av buranshe 2017-04-04 kl. 09:34.
Citera
2017-04-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Har fram tills nu missat RFSU:s "Sexualundervisning på lättare svenska".

Hade jag fått reda på broshyrens existens för några dagar sedan hade jag trott att det var ett aprilskämt...

http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf

Finns en "faktabild" med på en omskuren vagina.
"En omskuren vagina. Vaginan har sytts ihop så att det är ett litet hål kvar. Klitorisollon, förhud och inre och yttre blygdläppar kan ha tagits bort, men det är inte alltid så."
Fin folkupplysning...

"När Teah är kåt blir hennes penis större och står upp. Hon undrar om det är samma med vaginor.
Blir vaginor också större?
Vad händer med vaginan?"

HENNES penis, HON undrar. Gjorde hon en könskorrigering i sjuårsåldern eller vad menas?

Är faktiskt något chockad nu... Det kommer hit folk som inte ens vågar visa sitt huvudhår, och får information som denna???
Hahaha. Den här är ju nästan värd en egen tråd på humor.
Citera
2017-04-04, 09:52
Medlem
Rasande-Roses avatar
Ser ut som ett PR-blad för 1800-talets freakshows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in