Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Nu var det ju förvisso inte andra källors data som folk kritiserar, utan hur denna partipolitiska rapport är skriven. Dvs. det är en helt ren opponering av en rapport som har tydligt bristande kvalitet. Rapporten i sig framför ingen enskild data, utan allt kommer från redan publicerade (och mer seriösa) avhandlingar.
Sedan kan du gärna förklara för mig hur Hjälm och co. kan dra slutsatsen att offren är enbart svenska kvinnor på grund av fiktiva namn.
Det står nämligen inte någonting om att det är svenska kvinnor som våldtas, i någon av källmaterialet.
Bevisbördan ligger på dig.
Det är en axiomatisk sanning att t ex 100 000 manliga migranter i sexbrottsaktiv ålder kommer leda till ökad sexbrottslighet mot svenska kvinnor, enbart i kraft av ålder och kön.
Att ett samhälle med kroniskt mansöverskott i parbildande åldrar också blir mer våldsamt och får högre brottslighet per capita finns det internationell forskning som visar, även detta oberoende av kultur och etnicitet på männen. Att det dessutom i Sveriges fall handlar om män från problematiska kulturer vad gäller kvinnosynen skapar en ytterligare multiplikationseffekt.
Avsaknad av forskning med etnisk sortering eller illa skrivna rapporter med politisk agenda förändrar inget av detta. Du kan inte kritisera slutsatsen att svenska kvinnor våldtas i Sverige, om forskningen "glömt" beskriva verkligheten.
SD bedriver opinionsbildning och inte forskning, vilket trådens "opponenter" inte förstått. Kom igen när ni kritiserat övriga partiers lyriska och ogrundade migrationsutspel med samma akademiska sanningskärlek.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Nu förstår jag iofs inte riktigt vad din liknelse har att göra med att ha fördomar mot hela grupper för vad ett fåtal gör.
En rom sitter och tigger kan man dock med fördel anta har bristande kompitens till jobbet och är därför olämplig att anställa. Däremot så är inte alla romer oanställbara.
Men jag tycker fortfarande det är intressant att folk använder sån här statistik för att motivera ett invandringsstopp. Eller ännu mer, att utvisa folk som redan är här. Det är en väldig knepig slutsats. Dessutom kräver det att man ringar in "våldtäktsmännens etnicitet" så noga man bara kan så kanske man ändå kan "behålla" några.
Att rent generellt skicka de sämsta och behålla de bästa är ju en lösning, problemet är att den inte är så humanitär som jag tror många svenskar kräver.
Sen vill jag bara skriva till den som föreslog hjälpen utomlands. Det är mycket dyrare än vad som först framgår då pengarna man investerar försvinner medans pengar man investerar i Sverige går att återanvända i form av skatter med mer.
Men nu ska jag lämna denna tråden för mer relevanta åsikter

Svenskar skulle alltså "kräva" invandring av unga, friska män om de fick sig till livs berättelserna om våldtagna svenskor med samma strängmusik som nu används för ynglingarna?
De skulle kräva att vi låter gamla, kvinnor och barn dö därborta, för att hjälpa grabbarna här - om bara dessa andra människoöden synliggjordes? Givetvis inte.
Och du har ju fel om hjälpen i närområdet också. Det har ju skrutits om att tredje världen får enorma summor tillsända sig av sina diasporor i väst - större än biståndet. Försvinner inte dessa transfereringar ur våra ekonomier?
Om t ex somalier inte lönar sig för Sverige, så är det urusel ekonomi att försörja dem här, istället för där, till en bråkdel av kostnaden.
Inser du inte själv att med din galna logik så skulle det löna sig bättre att odla kaffebönor i eluppvärmda drivhus i Sverige, för att slippa skicka pengarna till Brasilien eller Östafrika?