How can the general conclusion in the
text best be characterized?
A It represents a drastic break with how humans
have traditionally seen their place on the planet.
B It makes little attempt to challenge conventional
evolutionary wisdom, although based on recent
research.
C It suggests an alternative approach to human
evolution as distinct from the animal world at
large.
D It shows that, despite new findings, the overall
view of humans in relation to other animals is
basically familiar.
Gällande sista texten i PP3.
Är säker på att jag svarade D) men på mitt orangea papper står det A). Är hundra på att jag inte svarat A, men är D) rätt?
Någon som har samma prob?
Några mer som tycker dessa är felrättade? Eller är det något trix med att det finns olika versioner och så?
pp1b:
19, 28
pp4:
13
Eller finns det fler versioner än de som hpakademin har listat?
Hpakademin hade bara 9 coacher som skrev så det är mycket möjligt att dom inte har täckt alla versioner. Tror dom uppdaterar om dom märket det!
Några mer som tycker dessa är felrättade? Eller är det något trix med att det finns olika versioner och så?
pp1b:
19, 28
pp4:
13
Eller finns det fler versioner än de som hpakademin har listat?
Varför är pp4 13 fel? 10/3 är större än 26/13 (stryk 15(5x3)/15)
How can the general conclusion in the
text best be characterized?
A It represents a drastic break with how humans
have traditionally seen their place on the planet.
B It makes little attempt to challenge conventional
evolutionary wisdom, although based on recent
research.
C It suggests an alternative approach to human
evolution as distinct from the animal world at
large.
D It shows that, despite new findings, the overall
view of humans in relation to other animals is
basically familiar.
Gällande sista texten i PP3.
Är säker på att jag svarade D) men på mitt orangea papper står det A). Är hundra på att jag inte svarat A, men är D) rätt?
Någon som har samma prob?
Har inte samma problem med A är ju med säkerhet fel.
Svarade också D.
Funderar på att bara överge allt som har med HP att göra fram tills den 8:e maj. Sjukt påfrestande att spekulera om resultatet och vara nervös, när det ändå inte går att göra något åt skiten
Vid arbetsrotation kan rotationstiden variera från några minuter, när det är frågan om
____ och rutinbetonade arbetsuppgifter, till månader, när det gäller mer omväxlande
och intellektuellt krävande arbete.
A oansenliga
B senfärdiga
C vanskliga
D enahanda
Funderar på att bara överge allt som har med HP att göra fram tills den 8:e maj. Sjukt påfrestande att spekulera om resultatet och vara nervös, när det ändå inte går att göra något åt skiten
Varför är pp4 13 fel? 10/3 är större än 26/13 (stryk 15(5x3)/15)
Du kan lägga ihop 3x5 t 15 och därmed stryka 15 både uppe o nere. Sedan delar du 26 där uppe på 13 (och får 2 uppe) och 13 där nere på 13 så får du : 2/1=2
Vid arbetsrotation kan rotationstiden variera från några minuter, när det är frågan om
____ och rutinbetonade arbetsuppgifter, till månader, när det gäller mer omväxlande
och intellektuellt krävande arbete.
A oansenliga
B senfärdiga
C vanskliga
D enahanda
Vad svarade ni på denna då? Själv tog jag A)
Jag tog D, men jag är inte bra på denna provdelen så antagligen är D fel.
Du kan lägga ihop 3x5 t 15 och därmed stryka 15 både uppe o nere. Sedan delar du 26 där uppe på 13 (och får 2 uppe) och 13 där nere på 13 så får du : 2/1=2
Märkte det, råkade skriva 5 istället för 15 på miniräknaren. Fattar dock inte hur jag kunde få fel på den på provet.
Jag förklarade för honom.. det du skriver står ju i mitt inlägg :/