2017-04-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
personligen tycker jag Lacazette är oduglig tack var H/H men det e väl en smaksak..
Draxler tycker inte jag var särskilt bra.. inte som LW iaf.. jäkla skott dock..
finns förvisso inga alternativ i ligue 1..skulle väl va TIF Depay isåfall kanske...men i den formationen kan säkert Draxler då¨han blir mer mittfältare än winger

Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Tif Depay ser ju rätt mycket sexigare ut än Draxler på en kant high/low snabb stark bara 2 wf iofs om du slår inlägg. kan annars rekomendera If Shaqiri som subersub. liten snabb och stark. 97 i balans med underbar skruv på skotten och 4*4 Dessutom lite roligt att spela med en spelare man aldrig ser i motståndslagen.

Lacazette har varit riktigt go för mig det jag hunnit spela med honom, så honom vill jag fortsätta med.

Körde faktiskt med SIF Depay i ca 10 matcher med mitt gamla lag och fick fan inte ut ett skit med honom... tråkigt nog! Vet inte vad det var, om det var mitt lag allmänt som inte funkade. Fick inte heller några frisparkar i bra lägen där han skall vara extremt bra. Kanske värd en chans till. Även testat SIF Lemar men diggade inte honom heller. IF Valbuena skulle ge Lacazette full kemi men ser inte jättebra ut.

Funderade på Draxler, om han inte kom till sin rätt på kanten, att byta position in-game med Giovinco. Där gör han sig nog riktigt bra, men samtidigt gillar jag spelartypen som Gio är i den positionen. Får fundera lite

IF Shaqiri säger du, kan vara intressant. Aldrig mött honom heller faktiskt. Värt ett försök!
Senast redigerad av grahnen 2017-04-03 kl. 16:20.
Citera
2017-04-03, 16:20
Medlem
vilka formationer föredrar folket? Hittar inte riktigt rätt..
gillade 433(4) ett tag men tyckte det blev klent framåt med en anfallare..
bytte därefter till 4312 och 41212(2) och vann merparten av mina matcher..tycker dock jag börjar köra fast då spelet blir väldigt enkelspårigt..hitta anfallare och lira triangelspel med cam spelaren.. blir oerhört trångt i WL där folk kör defensivt..
provade lite 4321 men funkar inte alls..
Funderar på vanliga 41212 då man ändå får två anfallare men har alternativen på kanten..
Citera
2017-04-03, 16:43
Medlem
Varför är coins så billigt på PC? Köpte in mig ett gäng, snarare 3.5 miljoner för en femhunka.
Citera
2017-04-03, 16:49
Medlem
Jag blir inte klok. Sitter och försöker få ihop en trupp 4-1-2-1-2 (2)
Jag har POTM Lukaku, vill få in Gomez bredvid. (Eller ska jag vänta då hans Fif kommer snart kanske?
Har ca 600k
Citera
2017-04-03, 16:51
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Två frågor! Först är om någon kan se några förbättringar som kan göras i detta lag? https://www.futbin.com/17/squad/2823722

Eventuella ändringar få kosta max 200k. Kemin på Giovinco och Lacazette är jag OK med. Spelat med Gio på 8 innan och han var dominant, märkte ingen skillnad.

Fråga två. Jag är ute efter en supersub att slänga in på någon av yttermittfältsplatserna. Någon av mina yttrar brukar bli rätt trötta i slutet. Budget: max 100-150k.

Tack på förhand

Packade Agbonlahor , kört honom sista 30...riktigt monster mot trötta backar extremt explosiv. Medium/High är kanske inte att föredra han rör sig jävligt udda på plan men när han väl hittar space så blir det alltid farligt.
Citera
2017-04-03, 16:54
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Precis när EA släppte sin fut birthday SBC igår 19.00 som krävde 66 rating så sålde jag typ 20 st för 1k, efter det sålde jag hur många som helst för typ 700-900 coins. Det gäller o vara med i hypen där i början, framför allt engelska bronsspelare sålde som smör och mittbackar/yttrar då man behövde 3 mittbackar och 4 yttrar. Om jag var du skulle jag lista typ 100 bronsspelare vid strax efter 18.00 idag så att dom poppar upp precis efter 19 när EA släpper sin dagliga SBC, antagligen kan man använda många bronsspelare idag igen då dom sagt att det dom ska vara enkla.

Kolla vilka positioner som behövs för SBC:n sen och börja med att sälja av spelare från populära länder. Men som sagt, det gäller o vad med dom första timmarna där, efter det säljer dom inte lika bra.

Dag 4, idag krävs det guldspelare. Vore kanske inte smartast att lägga 20k på bronspelare .
Citera
2017-04-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsimfuck
Jag blir inte klok. Sitter och försöker få ihop en trupp 4-1-2-1-2 (2)
Jag har POTM Lukaku, vill få in Gomez bredvid. (Eller ska jag vänta då hans Fif kommer snart kanske?
Har ca 600k

https://www.futbin.com/17/squad/2848814 så¨går ju göra..kräver dock Mertens för kemins skull..
Citera
2017-04-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Dag 4, idag krävs det guldspelare. Vore kanske inte smartast att lägga 20k på bronspelare .

Att lägga 20k på bronsspelare? Man öppnar bara bronspaket. Betalar i princip tillbaka bara på fitnesskorten man får. 0 risk. Har garanterat gjort flera 100k i vinst på bronspaket, gäller bara o ha koll på Marquee match ups etc o checka klubben då o då o se vilka spelare som säljer. Igår var det guldgruva då ALLA gjorde en SBC som kräver 67 rating.

Mycket möjligt att det krävs guldsspelarei dag, lägger du ut bronsspelarna några minuter över 18 så är det ingen risk dock, bara att rensa transferlistan o sälja det det som skjuter i pris då.
Senast redigerad av hjeaeee 2017-04-03 kl. 17:12.
Citera
2017-04-03, 17:13
Medlem
Vilken rating var det på laget dag 1 o dag 2 i den dagliga SBC:n? Nån som kommer ihåg?
Citera
2017-04-03, 17:14
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
vilka formationer föredrar folket? Hittar inte riktigt rätt..
gillade 433(4) ett tag men tyckte det blev klent framåt med en anfallare..
bytte därefter till 4312 och 41212(2) och vann merparten av mina matcher..tycker dock jag börjar köra fast då spelet blir väldigt enkelspårigt..hitta anfallare och lira triangelspel med cam spelaren.. blir oerhört trångt i WL där folk kör defensivt..
provade lite 4321 men funkar inte alls..
Funderar på vanliga 41212 då man ändå får två anfallare men har alternativen på kanten..

Jag spelar med 4-4-1-1, mycket bollinnehav och tålamod med lite kontringar. Lyckades vinna div 1 nyligen. Dock ska jag göra ett helhjärtat försök med 4-2-3-1 nu!
Citera
2017-04-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Jag spelar med 4-4-1-1, mycket bollinnehav och tålamod med lite kontringar. Lyckades vinna div 1 nyligen. Dock ska jag göra ett helhjärtat försök med 4-2-3-1 nu!

har provat 4411 och kände att anfallaren blev otroligt isolerad..därför jag föredrar 2 anfallare..
4231 kan nog va ett bra alt med rätt spelare som cams.. de blir ju lite mer uttryckta mot kanten iaf, så spelet inte blir allt för centralt.. då bör inte anfallaren bli isolerad, samtidigt som du har 2 cdm som kan förhindra anfallen..värt o testa kanske tack för input
Citera
2017-04-03, 17:21
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Att lägga 20k på bronsspelare? Man öppnar bara bronspaket. Betalar i princip tillbaka bara på fitnesskorten man får. 0 risk. Har garanterat gjort flera 100k i vinst på bronspaket, gäller bara o ha koll på Marquee match ups etc o checka klubben då o då o se vilka spelare som säljer. Igår var det guldgruva då ALLA gjorde en SBC som kräver 67 rating.

Mycket möjligt att det krävs guldsspelarei dag, lägger du ut bronsspelarna några minuter över 18 så är det ingen risk dock, bara att rensa transferlistan o sälja det det som skjuter i pris då.

Bronspack metoden tänkte inte på det sorry gubben helt riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in