Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Sleep kills but who's buying.
Frågan är om resenärerna vill stanna mitt ute i skogen. Men jag stödjer din idé.
Det vore bra med ett system typ Volkswagen som läser av dina ögon. Systemet säger: nu ser din blick lite ofokuserad ut. Ta rast.
Jag hade en sån på E14 påväg mot Åre. Det räcker att stanna och ta en kaffe så är blicken fokuserad igen.

Hade chauffören sagt till passagerarna att "nu är jag så jäkla trött, så jag måste stanna och ta en powernap på en 10 min" - då hade han troligtvis fått fan för att han inte ser till att vara tillräckligt utvilad före sitt arbetspass. I detta fall (nu vet vi inte orsaken riktigt) med facit i hand så hade passagerarna sagt JA utan att tänka efter, men utan facit hade en och annan suckat, troligtvis.
Minns en gång när jag körde ett hockeylag till en stad 60-70 mil bort. Vi hade haft ett 45-minutersstopp med matpaus. Efter ca två timmars körning brakar min mage ihop och jag får stanna på en p-ficka mitt ute i skogen, springa till busstoan där bak och kräma. Tog väl 5 min och sedan satt jag bakom ratten igen. Då gnäller tränaren, och några andra att jag faktiskt får planera mina behov till pauserna. Och det var ju det jag gjorde, men den där lasagnen kom väl på sisådär 2 timmar senare att han ville åka med expressfart ut.