2017-04-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Satan vad bronspaketsmoden betalade av sig idag. Sålt bronsspelare för MINST 200 tusen.

vilka spelare är det du säljer? har öppnat sjukt många packs, men orkar inte leta vilka som är värda något.
Citera
2017-04-03, 13:25
Medlem
hur märker ni av skillnaden mellan weekend league och säsonger? Har läst att folk klagat över lagg i WL men det är inte något jag känner av, inte heller fördröjning i passar etc.
Det som jag märkt som en stor skillnad är flytet i spelet och hur spelarna rör sig. I WL hittar jag inget bra spel och mina spelare gör inga löpningar. Mitt eget spel bygger nästan bara på passningsspel så antar att det är lättare för en skiller att bortse från flytet i sitt eget spel och istället oftare vända bort motspelare än att passa sig förbi.

Jag spelar numera div 1 och de matcher jag förlorar där är 9/10 att jag själv gör misstag i fel lägen.
Jag har bra lina, lirar ps4 och har en Sony-tv med låg inputlag.
Citera
2017-04-03, 13:54
Medlem
Tja!

Har varit borta från FUT ett bra tag men har dragit ihop ett lag lite snabbt, skulle gärna höra vad ni har att säga om https://www.futbin.com/17/squad/2844971 framför allt om någon lirat med Gnabry och kan säga hur han känns?

Tack!
Citera
2017-04-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBall
hur märker ni av skillnaden mellan weekend league och säsonger? Har läst att folk klagat över lagg i WL men det är inte något jag känner av, inte heller fördröjning i passar etc.
Det som jag märkt som en stor skillnad är flytet i spelet och hur spelarna rör sig. I WL hittar jag inget bra spel och mina spelare gör inga löpningar. Mitt eget spel bygger nästan bara på passningsspel så antar att det är lättare för en skiller att bortse från flytet i sitt eget spel och istället oftare vända bort motspelare än att passa sig förbi.

Jag spelar numera div 1 och de matcher jag förlorar där är 9/10 att jag själv gör misstag i fel lägen.
Jag har bra lina, lirar ps4 och har en Sony-tv med låg inputlag.

Upplever exakt samma.. spelade WL i helgen och spelarna ville absolut inte ta några löpningar medan i säsonger finns det alltid alternativ..mycket märkligt.. möter lika dåliga spelare i WL som i div 3 men ändå lyckas man inte vinna av någon konstig anledning..slutade på 11 vinster av 17 matcher i mitt första WL men fy s*tan vad tråkigt det var o spela.. 99% hade Bailly/Smalling i 4321 och körde defensivt med kontringar..usch..
Citera
2017-04-03, 14:45
Medlem
SIF Pogba kan ha vart den värsta spelaren jag mött.. var överallt på planen..framme och dunkade in bollar, sprang ifatt SIF Gomez längst bak utan problem..helt störd..vann varenda närkamp dessutom..
Petade bort Khedira som om han vore en fjäder..
Citera
2017-04-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akalla
vilka spelare är det du säljer? har öppnat sjukt många packs, men orkar inte leta vilka som är värda något.

Precis när EA släppte sin fut birthday SBC igår 19.00 som krävde 66 rating så sålde jag typ 20 st för 1k, efter det sålde jag hur många som helst för typ 700-900 coins. Det gäller o vara med i hypen där i början, framför allt engelska bronsspelare sålde som smör och mittbackar/yttrar då man behövde 3 mittbackar och 4 yttrar. Om jag var du skulle jag lista typ 100 bronsspelare vid strax efter 18.00 idag så att dom poppar upp precis efter 19 när EA släpper sin dagliga SBC, antagligen kan man använda många bronsspelare idag igen då dom sagt att det dom ska vara enkla.

Kolla vilka positioner som behövs för SBC:n sen och börja med att sälja av spelare från populära länder. Men som sagt, det gäller o vad med dom första timmarna där, efter det säljer dom inte lika bra.
Citera
2017-04-03, 14:59
Medlem
Shanklygatess avatar
Blev 18 segrar på 30-35 matcher för mig. Har känts som de gått piss hela helgen och det var längesen man släppte in så irriterande mål. Droppen gick när motståndaren kastade ett långt inkast som Rooney sen ståendes nickar i mål från straffområdeslinjen. Efter de spelade jag ingen mer match. Men eftersom jag redan hade nått upp i guldnivån på månadsbelöningen så kändes det viktigast att få den 18:e segern o va kvalad till nästa helg.

Har också upplevt att mina spelare in tar några löpningar och att man hamnar väldigt djupt med laget, främst den här helgen. Är ganska beroende av att få upp bollen snabbt på forward som sen fördelar ut på kanterna eller sätter tillbaka på rättvänd cm. Men den här helgen har de känts som att forward står ihop med mittfältarna nästan hela tiden. Och yttrarna har inte gått på djupet speciellt ofta.
Citera
2017-04-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blime
Tja!

Har varit borta från FUT ett bra tag men har dragit ihop ett lag lite snabbt, skulle gärna höra vad ni har att säga om https://www.futbin.com/17/squad/2844971 framför allt om någon lirat med Gnabry och kan säga hur han känns?

Tack!

Störde mig mest på Gnabrys medium/medium workrates var aldrig där han skulle vara. 3 wf också störigt och bara 173 cm lång. Konstigt nog är Muller den bästa anfallaren jag provat i bundes. Auba gör lika mycket mål men muller gör betydligt fler assist och är mer delaktig i spelet. Tror hans positionsspel upphäver lite av high/high för han står alltid perfekt och petar in returer. Hade kört Sif Bentaleb på mitten riktigt komplett spelare. Coman är bra men Douglas Costa är bättre för samma peng. Rodriguez är mycket bättre än schmeltzer samma med Lahm man kan tro att han är långsam men känns inte så och omöjlig att dribbla förbi. Fährman är bundes bästa målvakt, perfekta traits och lång.
Citera
2017-04-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Blev 18 segrar på 30-35 matcher för mig. Har känts som de gått piss hela helgen och det var längesen man släppte in så irriterande mål. Droppen gick när motståndaren kastade ett långt inkast som Rooney sen ståendes nickar i mål från straffområdeslinjen. Efter de spelade jag ingen mer match. Men eftersom jag redan hade nått upp i guldnivån på månadsbelöningen så kändes det viktigast att få den 18:e segern o va kvalad till nästa helg.

Har också upplevt att mina spelare in tar några löpningar och att man hamnar väldigt djupt med laget, främst den här helgen. Är ganska beroende av att få upp bollen snabbt på forward som sen fördelar ut på kanterna eller sätter tillbaka på rättvänd cm. Men den här helgen har de känts som att forward står ihop med mittfältarna nästan hela tiden. Och yttrarna har inte gått på djupet speciellt ofta.

det jag märkte framförallt var anfallarnas djupledsspel.. har smyg in bakom backlinjen och båda anfallarna har H/L.. de började ta löpningarna för att sedan stanna helt 1m innan de nådde backlinjen..helskumt...
Citera
2017-04-03, 15:28
Medlem
Två frågor! Först är om någon kan se några förbättringar som kan göras i detta lag? https://www.futbin.com/17/squad/2823722

Eventuella ändringar få kosta max 200k. Kemin på Giovinco och Lacazette är jag OK med. Spelat med Gio på 8 innan och han var dominant, märkte ingen skillnad.

Fråga två. Jag är ute efter en supersub att slänga in på någon av yttermittfältsplatserna. Någon av mina yttrar brukar bli rätt trötta i slutet. Budget: max 100-150k.

Tack på förhand
Citera
2017-04-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Två frågor! Först är om någon kan se några förbättringar som kan göras i detta lag? https://www.futbin.com/17/squad/2823722

Eventuella ändringar få kosta max 200k. Kemin på Giovinco och Lacazette är jag OK med. Spelat med Gio på 8 innan och han var dominant, märkte ingen skillnad.

Fråga två. Jag är ute efter en supersub att slänga in på någon av yttermittfältsplatserna. Någon av mina yttrar brukar bli rätt trötta i slutet. Budget: max 100-150k.

Tack på förhand

personligen tycker jag Lacazette är oduglig tack var H/H men det e väl en smaksak..
Draxler tycker inte jag var särskilt bra.. inte som LW iaf.. jäkla skott dock..
finns förvisso inga alternativ i ligue 1..skulle väl va TIF Depay isåfall kanske...men i den formationen kan säkert Draxler då¨han blir mer mittfältare än winger
Citera
2017-04-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Tack på förhand

Tif Depay ser ju rätt mycket sexigare ut än Draxler på en kant high/low snabb stark bara 2 wf iofs om du slår inlägg. kan annars rekomendera If Shaqiri som subersub. liten snabb och stark. 97 i balans med underbar skruv på skotten och 4*4 Dessutom lite roligt att spela med en spelare man aldrig ser i motståndslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in