2017-03-16, 15:37
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tillverkas bara 2 gånger per år? Är det bara reserverat för göteborgare eller??

Citat:
Baddare säljs bara i Bräckboden vid Göteborgs Kex bageri i Kungälv. Baddare tillverkas endast ett par gånger per år, så skynda dig!
Ja, det är tråkigt. Brukar aldrig få tag på några. Synd då de är förbannat goda.
Citera
2017-03-16, 18:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Någon som minns "Baddare"? Tror dom tillverkades av Göteborgskex. Köptes alltid på den lokala Essomacken
Och något som hette Bräck?
Finns ett par gånger om året men bara i Bräckboden. Vill minnas att Bräck är det officiella namnet men jag kan ha fel.

http://www.goteborgskex.se/om-oss/press/nu-bakar-vi-baddare-i-kungalv

Edit:

Men tur att jag såg att det fanns en sida till. Den pucken var jag bra sen på.
Citera
2017-03-16, 19:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Baddare säljs bara i Bräckboden vid Göteborgs Kex bageri i Kungälv. Baddare tillverkas endast ett par gånger per år, så skynda dig!
hade en heeeeeel påse för mig själv i vintras (du får försöka hitta nån i kungälv som vill köpa o skicka)
Citera
2017-03-17, 10:38
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande baddarna har dessa aldrig försvunnit så det är la lite fel tråd kanske men hysterin när dessa släpps brukar vara enorm.

Lite kul att dessa bara görs när något strular så det blir personal över till tillverkningen.
Citera
2017-03-18, 17:08
Medlem
Cleetus187s avatar
Minns ej vad dom hete men paperet på klubban va dracula? Själva klubban va lakrits och riktigt goda. Vet att jag alltid köpte dom när veckopengen kom ( runt 92-94) nån som vet vilken klubba det är? Finns dom kvar ens?
Citera
2017-03-18, 21:59
Medlem
carminaburanas avatar
Jag saknar Bill och Bull tablettaskarna, det var mjuka fruktgodis, äpple och apelsiner. Fan vad goda de var!
Citera
2017-03-23, 16:35
Medlem
Är det någon som minns Marabou chokladkaka med jordnötssmörsfyllning? Det bör ha varit 90-talets sista år om jag inte minns galet.
Citera
2017-03-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blobfisk
Någon som kommer ihåg den gamla lakritsploppen, den fanns nog bara några år eller så, tror det var någon gång under åttiotalet, saknar den fortfarande. Det var en liten plopp med två bitar bara, precis som den lilla chokladploppen men med lakritssmak.
Gud hur god den var Nu vattnas det i munnen......
Citera
2017-03-25, 19:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blobfisk
Någon som kommer ihåg den gamla lakritsploppen, den fanns nog bara några år eller så, tror det var någon gång under åttiotalet, saknar den fortfarande. Det var en liten plopp med två bitar bara, precis som den lilla chokladploppen men med lakritssmak.

Citat:
Ursprungligen postat av omsorg
Gud hur god den var Nu vattnas det i munnen......

http://gotterian.se/butik/plopp-saltlakrits-losvikt-2kg/

Är det inte den?
Citera
2017-03-26, 18:45
Medlem
Den finns idag men den smakar inte lika gott som den gjorde förr! Undrar varför det måste ändras på nåt så otroligt gott? Jag fullkomligt älskat saltlakrits! Mumsfilibabba......
Citera
2017-04-03, 01:36
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weber-45
vart har dom svarta ferrari bilarna tagit vägen?. Alltså inte dom nyare med salt på.
Har inte sett dom på flera år bland lösgodiset och ingen annanstans heller föresten

Tillverkas inte längre. Fattar inte varför de slutade med dem. Var sjukt goda ju.
Citera
2017-04-03, 12:05
Medlem
Kanske inte är rätt tråd men prövar iallafall nån som vet vart fan cornetto som var mjukglass såldes överallt förut fanns typ chocklad med några rivna flarn på och en svingod med jordgubbsmak och nån sås i. Sorry för stavfel skriver från en mobil.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in