2017-04-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Orkar knappt svara dig, du känns som ett troll... Men ger det ett försök till då. Du menar allvarligt att en klubb kommer ifrån där man har sin hemmaarena? Det är ju som att säga att du är Pakistanier bara för att du flyttar till Pakistan.

AIK fotboll kanske profilerat sig som ett Solnalag förut just för att arenan ligger där, det betyder ju dock inte att klubben kommer därifrån? DIF fotboll har ju likaså profilerat sig som en Söderklubb, "Södermalm Djurgårdsland". Duger inte Östermalm längre?
Nu var den ramsan en ironisk pik mot defend söderortsgrejen, så den har inget med det här att göra. Sen säger inte jag att det bara har att göra med vart ens hemmaarena ligger. Däremot är ni starkt kopplade till Solna, det kan du ju inte förneka.

Jag vill ha ett seriöst svar av dig vad det var som gjorde att ni slutade profilera er som en solnaklubb? Vi struntar i hela den här "aik tillhör inte Stockholm"-debatten, utan jag vill seriöst veta varför.

Edit: Jag har outat mig själv i ett inlägg i en annan tråd. Så om du tror att jag är troll är det bara att gå dit och kolla så har du en länk till min Facebookprofil. Du kan skicka ett PM till mig på Facebook så får du bekräftat att det verkligen är jag också. Jag är inte anonym utan jag står för det jag skriver här.
Senast redigerad av SnyggaJim 2017-04-02 kl. 23:33.
Citera
2017-04-02, 23:28
Medlem
Julinhos avatar
Ursäkta att jag bryter av den intressanta diskussionen.

Lite blinkisar från oss och ganska slentrian stämning (varken bättre eller sämre). Röda bengaler från Peking, även där slentrian stämning. Då har vi också givetvis högre grundnivå men att jiddra om vilka som vann på läktarna en så här trött match är ointressant.

Vad hände hos er strax innan poppningen? Såg bara 20 västar gå upp vid mittgången men såg ut att lugna ner sig ganska fort.
Senast redigerad av Julinho 2017-04-02 kl. 23:35.
Citera
2017-04-02, 23:33
Medlem
Julinhos avatar
För övrigt; pajashatt och ansiktsmålning av för Gnagets burkabränning och banderoll. Bästa och roligaste på länge. Riktigt bra budskap, men snälla sluta nödrimma.

Btw är inte Ygeman gnagare?
Citera
2017-04-02, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
För övrigt; pajashatt och ansiktsmålning av för Gnagets burkabränning och banderoll. Bästa och roligaste på länge. Riktigt bra budskap, men snälla sluta nödrimma.

Btw är inte Ygeman gnagare?

Ygeman är ubergårdare, kolla hans twitter
Citera
2017-04-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
En liten kommentar rörande matchen igår; och nu är jag verkligen inte objektiv när det kommer till skrivbordssegerbönderna, men liksom... seriöst? Hur många var uppe i framsidan igår? 4000? 5000? Onekligen imponerande, men ni lät som 400. 500? 700 kanske. Några få ljudtoppar här och där. Riktigt pinsamt faktiskt av skrivbordssegrarna! Blåvitt däremot - hög ljudkuliss matchen genom. Tung bränning, klass rakt igenom.

Varför är ni aldrig europamästare?

EDIT: Måste dock berömma MFF:s tifo. Riktigt tungt för att vara borta!
europamästare blir man väl om man vinner CL och inte en europacup för sämre lag? dock måste jag tillägga att det är en stor triumf att ni vunnit 2 gånger!
Citera
2017-04-02, 23:38
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke1170
Ygeman är ubergårdare, kolla hans twitter

Han har ju samma kalkonhaka som Korv-Nisse och Fat Cat, men ok. Clown som clown, oaktat tvillingklubb.
Citera
2017-04-02, 23:49
Medlem
Fite4Todays avatar
Förbundet har startat en häxjakt....
Citera
2017-04-02, 23:49
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
En liten kommentar rörande matchen igår; och nu är jag verkligen inte objektiv när det kommer till skrivbordssegerbönderna, men liksom... seriöst? Hur många var uppe i framsidan igår? 4000? 5000? Onekligen imponerande, men ni lät som 400. 500? 700 kanske. Några få ljudtoppar här och där. Riktigt pinsamt faktiskt av skrivbordssegrarna! Blåvitt däremot - hög ljudkuliss matchen genom. Tung bränning, klass rakt igenom.

Varför är ni aldrig europamästare?

EDIT: Måste dock berömma MFF:s tifo. Riktigt tungt för att vara borta!

Har inte sett/hört någon officiell siffra, men upp emot 5000 är väl ganska rimligt.
https://pbs.twimg.com/media/C8UxB59WsAE1Tzb.jpg
http://www.suprasmalmo.se/sites/all/files/styles/gallery_big/public/albums/2017/04/_MG_8737.png

Upplevde att det var bättre drag på nedre, annars svagt. Tifot det enda som får fullt godkänt på vår läktare igår. Ert tifo var å andra sidan risigt, i det närmaste tHIFo-klass. Snygg bränning dock.
Citera
2017-04-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Söder är i Stockholms kommun. Vi är i Stockholm, ni är i Solna. Varför är det så farligt för er gnagare? Är ni inte stolta över att vara ett solnalag?

Kommungränser är ganska så arbiträra, och kan förändras över tid. Kommuner kan växa, genom kommunala inkorporeringer, och även delas i mindre administrativa enheter(dvs nya kommuner skapas), det är vad en kommun i grund och botten är, en administrativ enhet. Att kommungränser förändras finns det rätt många exempel på, nu vet jag inte exakt historien om Stockholms kommuns gränser, men jag är ganska säker på att den har förändrats över tid. Gränsen mellan Solna och Stockholm går ungefär vid Karolinska, där den så kallade Hagastaden håller på att byggas.

Edit: Många stadsdelar i våra större orter brukade vara egna landskommuner, men dessa har under tidens gång inkorporerats i stadskommunerna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-04-02 kl. 23:57.
Citera
2017-04-02, 23:57
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Har inte sett/hört någon officiell siffra, men upp emot 5000 är väl ganska rimligt.
https://pbs.twimg.com/media/C8UxB59WsAE1Tzb.jpg
http://www.suprasmalmo.se/sites/all/files/styles/gallery_big/public/albums/2017/04/_MG_8737.png

Upplevde att det var bättre drag på nedre, annars svagt. Tifot det enda som får fullt godkänt på vår läktare igår. Ert tifo var å andra sidan risigt, i det närmaste tHIFo-klass. Snygg bränning dock.

Beskådar bilderna du länkade till och slås av förundran... Hur kan så många låta så lite?

Ja, vårt tifo var tämligen kefft men som folk redan skrivit är det svårt att få till ett maxat tifo på Ullevi (det tar emot, men än en gång, ert tifo var riktigt snyggt. Lite roligt att ni har gått från babyblå till Blåvitt-blå ändå!!!!!). Bränningen däremot var görübertung.
Citera
2017-04-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kommungränser är ganska så arbiträra, och kan förändras över tid. Kommuner kan växa, genom kommunala inkorporeringer, och även delas i mindre administrativa enheter(dvs nya kommuner skapas), det är vad en kommun i grund och botten är, en administrativ enhet. Att kommungränser förändras finns det rätt många exempel på, nu vet jag inte exakt historien om Stockholms kommuns gränser, men jag är ganska säker på att den har förändrats över tid. Gränsen mellan Solna och Stockholm går ungefär vid Karolinska, där den så kallade Hagastaden håller på att byggas.

Edit: Många stadsdelar i våra större orter brukade vara egna landskommuner, men dessa har under tidens gång inkorporerats i stadskommunerna.
Så är det. Senaste kommunreformen skedde 1971 (då f.ö. begreppet "stad" försvann ur den administrativa indelningen) och då var t.ex. Värmdö där jag kommer ifrån uppdelade i Gustavsbergs, Ingarös och Djurös kommuner.

Men för att sammanfatta det hela så är AIK ett lag som starkt profilerat sig som en solnaklubb. Solna ingår i Stockholms län och Stockholms tätort, men inte i kommunen. Det blir därför en definitionsfråga om vad man menar när man säger "Stockholmsklubb", och är helt öppen för olika tolkningar. Dock har AIK slutat profilera sig som en solnaklubb och istället valt att vara en stockholmsklubb under de senaste tio åren. Vad det beror på vet jag inte.
Citera
2017-04-03, 00:20
Medlem
waccoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ursäkta att jag bryter av den intressanta diskussionen.

Lite blinkisar från oss och ganska slentrian stämning (varken bättre eller sämre). Röda bengaler från Peking, även där slentrian stämning. Då har vi också givetvis högre grundnivå men att jiddra om vilka som vann på läktarna en så här trött match är ointressant.

Vad hände hos er strax innan poppningen? Såg bara 20 västar gå upp vid mittgången men såg ut att lugna ner sig ganska fort.

Polisen och vakter skulle avstyra bränningen och visa makt efter ett par öppna brev från PU/PF och OV/IFK. De åkte på det och klev ner. Såg bara slutet av det men det är vad jag hört iaf.

PF: http://mobil.nt.se/24nt/?clip=om4573695
OV: http://mobil.nt.se/nyheter/norrkoping/misskoter-du-dig-blir-du-avstangd-om4574431.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in