2017-04-02, 21:08
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hört talas om recidivfara?
Den där idioten borde inte rätten ha så svårt att besluta om att låsa in.

Nu tror jag inte han är begåvad med överdrivet mycket förstånd. Men jag tror nog att det gjort såpass ont i kroppen, att den i alla fall lärt sig att avhålla sig från bensinstölder.
Citera
2017-04-02, 21:40
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu tror jag inte han är begåvad med överdrivet mycket förstånd. Men jag tror nog att det gjort såpass ont i kroppen, att den i alla fall lärt sig att avhålla sig från bensinstölder.

Tveksamt. Var väl några ur gänget som var ute och stal bensin bara någon vecka efter. Kan vara så att jag minns fel, orkar inte plöja tråden igen. Men inte smarta nog att låta bli att tända ljus vid bensinpumparna. Så tyvärr tror jag du överskattar stjärnan.
Citera
2017-04-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är grillad. Rätten borde väl i detta fall lägga ner åtalet. Han har liksom fått sitt straff flera gånger om och det var ingen människa brottet var riktat åt heller. Så tycker gott man kan lägga ner detta och ägna sig åt viktigare saker.

...så om Breivik eller Hitler eller Ikea-mördaren hade blivit allvarligt skadade så skulle de frias enligt ditt resonemang
Citera
2017-04-02, 21:50
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
...så om Breivik eller Hitler eller Ikea-mördaren hade blivit allvarligt skadade så skulle de frias enligt ditt resonemang

Var Breiviks, Hitlers etc brott riktade åt någon/några personer? Kan du inte läsa en text på ett par meningar? Vet att det är söndagkväll.. men ändå.
Citera
2017-04-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Var Breiviks, Hitlers etc brott riktade åt någon/några personer? Kan du inte läsa en text på ett par meningar? Vet att det är söndagkväll.. men ändå.

Vad har det för betydelse vilket brott det är? Enligt ditt synsätt ska brottslingar bli friade om de blir allvarligt skadade. God söndagskväll på dig också
Citera
2017-04-02, 22:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va

Du läser inte ens... Det var ingen människa det var riktat åt och du tar upp exempel där det är extremt just människor som var måltavlan. Jag tycker i det stora hela här brottet var riktat åt materiella saker ingen person så där ja man kan visa hänsyn sett till skador och strunta i detta.
Citera
2017-04-02, 22:40
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Du läser inte ens... Det var ingen människa det var riktat åt och du tar upp exempel där det är extremt just människor som var måltavlan. Jag tycker i det stora hela här brottet var riktat åt materiella saker ingen person så där ja man kan visa hänsyn sett till skador och strunta i detta.
Tror du att det är materiella saker som för stå för kostnaden för brottet? Är du kommunist som inte förstår någonting?
Citera
2017-04-02, 22:44
Medlem
Citat:

Håller med om att man inte försökt skada någon men nog borde man väl ändå bli dömd för det brott man begått? Oavsett hur mycket man skadat sig själv?
Citera
2017-04-02, 22:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Tror du att det är materiella saker som för stå för kostnaden för brottet? Är du kommunist som inte förstår någonting?

Ja är skattebetalare och därmed kommunist. Jag fattar att det alltid måste finnas någon som betalar för skiten. Vi skattebetalare har redan betalat multum för att nu denna klåpare till kriminell har ett något ok utseende. Att vi ska betala mer (vilket mest kommer gå till advokater) ställer jag mig frågande till.
Citera
2017-04-02, 23:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Tveksamt. Var väl några ur gänget som var ute och stal bensin bara någon vecka efter. Kan vara så att jag minns fel, orkar inte plöja tråden igen. Men inte smarta nog att låta bli att tända ljus vid bensinpumparna. Så tyvärr tror jag du överskattar stjärnan.

Jag har inte trott honom om särskilt mycket, men nog kan du ha rätt i att jag överskattat honom. Jag tror du förlåter mig ifall jag misstog mig, i att erfarenheten inte nådde reptilhjärnan på honom.

Hursomhelst så bedömer man inte, (så vitt jag vet), återfallsrisken på det sättet. Utan snarare ifall en våldverkare kan tänkas ge sig på sin misshandlade flickvän när han kommer ut.
Citera
2017-04-03, 00:05
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Hursomhelst så bedömer man inte, (så vitt jag vet), återfallsrisken på det sättet. Utan snarare ifall en våldverkare kan tänkas ge sig på sin misshandlade flickvän när han kommer ut.
Jag vet inte varför du tror att du vet något om den där saken men du är helt ute och cyklar. Återfallsrisken har inte med brottsoffret att göra utan risken för fortsatt brottslighet mer generellt. Jag har noterat att du har för vana att slänga ur dig saker du inte har någon egentlig uppfattning om.
Citera
2017-04-03, 00:07
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Jag har inte trott honom om särskilt mycket, men nog kan du ha rätt i att jag överskattat honom. Jag tror du förlåter mig ifall jag misstog mig, i att erfarenheten inte nådde reptilhjärnan på honom.

Dur utan tvekan förlåten man vill ju tro lite mer om "folk" vilket även jag själv kan göra. God natt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in