2017-02-23, 11:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är det någon som har personnummer på den inte så hårt grillade killen?
Åtal kommer väckas i Karlstads tr och då kan jag hålla koll när det kommer upp.
Jag hoppas jag närvara vid huf när den går av stapeln.

Födelsedatum borde väl räcka:
1992-01-14
Citera
2017-03-10, 13:49
Medlem
GM Tobias (Toni) Niklasson lever och frodas. Av hans nya profilbild på FB att döma verkar han ha återhämtat sig bra av sina brännskador i ansiktet. https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FNikla ssontobias%3Ffref%3Dts
Citera
2017-03-31, 07:25
Medlem
flugrekorders avatar
http://nwt.se/saffle/2017/03/30/fast-for-rattfylleri
Citat:
Fast för rattfylleri

Bara några dagar efter att han orsakade den våldsamma branden vid OKQ8-macken i Säffle, åkte den 25-årige Säfflebon fast för rattfylleri.

[...]

Det hann bara gå några dagar till innan mannens greps av polisen. Han stoppades i en poliskontroll där det visade sig att han var narkotikapåverkad då han körde bil. Han var påverkad av olika droger vilket också bekräftades av blodprovet.

Han åtalas nu för rattfylleri samt för grov olovlig körning. Brottet rubriceras som grovt eftersom åklagaren anser att mannen vanemässigt kör bil trots att han saknar körkort.

Något åtal för händelserna kring den våldsamma branden har ännu inte väckts.

Publicerat i går så vi får nog vänta lite till på åtalet för branden.
Citera
2017-03-31, 07:32
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder

Nu kommer väl hans låginteligenta withtrash till brudkompisar eller hans sopa till morsa galloperande och säger att detta inte stämmer.
Kunde inte fanskapet brunnit upp han med?
Citera
2017-03-31, 15:33
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder

Meh, hur blir man inte häktad efter ett grovt och allmänfarligt brott där någon dör?!?
Tacka vet jag USA där han i flera stater skulle ha åtalats för dråp.
Citera
2017-03-31, 16:52
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Meh, hur blir man inte häktad efter ett grovt och allmänfarligt brott där någon dör?!?
Tacka vet jag USA där han i flera stater skulle ha åtalats för dråp.

Men båda, den här stjärnan & den döde, var ju gemensamt orsaken till olyckan. Tanken var mest största säkerhet inte att bensinen skulle börja brinna. Men visst, märkligt att han redan kan vara ute och härja igen.
Citera
2017-04-01, 08:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är den överlevande idioten ute och härjar och hotar fortfarande?
Någon som vet?
Citera
2017-04-01, 11:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Men båda, den här stjärnan & den döde, var ju gemensamt orsaken till olyckan. Tanken var mest största säkerhet inte att bensinen skulle börja brinna. Men visst, märkligt att han redan kan vara ute och härja igen.

Nej, det är klart att han inte skulle bli anklagad för dråp i USA heller. Anledningen till att han är ute är, dels att brottet inte motiverar fortsatt häktning om han nu var det, och dels att han inte antas kunna förstöra bevis eller på annat sätt lägga sig i rättsprocessen.
Citera
2017-04-01, 16:16
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, det är klart att han inte skulle bli anklagad för dråp i USA heller. Anledningen till att han är ute är, dels att brottet inte motiverar fortsatt häktning om han nu var det, och dels att han inte antas kunna förstöra bevis eller på annat sätt lägga sig i rättsprocessen.
Risk för fortsatt brottslighet är häktningsgrund. Ganska uppenbar risk i detta fall. Det handlar nog mest om att brottet inte är tillräckligt allvarligt för att motivera häktning.
Citera
2017-04-01, 17:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hört talas om recidivfara?
Den där idioten borde inte rätten ha så svårt att besluta om att låsa in.
Citera
2017-04-01, 18:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Han är grillad. Rätten borde väl i detta fall lägga ner åtalet. Han har liksom fått sitt straff flera gånger om och det var ingen människa brottet var riktat åt heller. Så tycker gott man kan lägga ner detta och ägna sig åt viktigare saker.
Citera
2017-04-01, 18:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är grillad. Rätten borde väl i detta fall lägga ner åtalet. Han har liksom fått sitt straff flera gånger om och det var ingen människa brottet var riktat åt heller. Så tycker gott man kan lägga ner detta och ägna sig åt viktigare saker.
Det är ju så att rätten, eller domstolen rättare sagt, kan inte "lägga ned ett åtal" det är åklagaren som innan dom har fallit som kan göra det (RB 20:9), och då om åklagaren anser att det saknas tillräckliga skäl för att den misstänkte är skyldig till brottet.
Nu är väl den grillade korven ännu inte åtalad, såvitt jag vet.
Sjäkvklart ska och kommer han åtalas och förhoppningsvis hållas borta från Säffles gator och torg så han i alla fall under den tiden inte kan ställa till mer jävulskap.
Om jag satt som rådman skulle jag döma skithögen till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Och om jag var hans ansvarige läkare skulle han aldrig få komma ut.
Samhället behöver inga som honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in