Citat:
Ursprungligen postat av
JohanElias
Då ställer man FAN I MIG klockan på 15 min intervaller och går upp, kollar, och vrider nacken av de som tagit av sig bälten. Eller så lever man resten av sitt liv med minst tre barns liv på samvetet.
Visst. Men det betyder ändå inte att de kommer att ha bältena på vid olyckan. Nu gjorde säkert du exakt som dina föräldrar och lärare sa och trilskades aldrig. Jag har jobbat med tonåringar och vet att många vill utmana gränserna och inte alls göra som de vuxna säger. På läger vill man smita in till varandras rum mitt i natten eller ge sig ut i samhället mitt i natten.
Så direkt läraren satt sig i bussen efter att ha gått en runda och väckt många, så skulle ett antal försiktigt spänna upp bältena igen 1) för att det är bekvämare att sova utan bälte på, 2) för att se när läraren exploderar.
Om du har missat det så anses dagens ungdomar vara ganska svåra att undervisa. De ska diskutera rätten till mobil, att ha kepsen på etc. Att lyda är överskattat. Inget jag uppskattar och det kan göra sp att man dör i en bussolycka.