2017-04-01, 16:22
Medlem
Är helt grön och måste ställa min fråga till proffsen på Flashback! Vart köper jag billigast sommardäck till en Opel Astra Enjoy? Bilmodell är kanske inte så relevant, men nämnde det ändå. Vi har mokonomen där vi bor och de servar vår bil och så. Men man kanske ska vända sig någon annanstans när man behöver 4 nya däck?

En annan fråga ska jag ställa i en annan tråd. Men vår bil är från 2004. Kanske bättre att köpa en ny nu när lånen är betalda osv? Kanske blir en del utgifter nu om saker börjar gå sönder. Även om vi varit pedantiska med bilen.
Citera
2017-04-01, 16:25
Medlem
franges avatar
Har du kollat på Dackonline.se och Dack365.se?
Citera
2017-04-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du kollat på Dackonline.se och Dack365.se?

Jag hittade bägge sidorna via google tidigare idag. Men jag vet inte hur legit de sidorna är så ville kolla med er först. Man vill ju ha bra kvalite på däcken och att beställningen ska gå smidigt.
Citera
2017-04-01, 18:31
Medlem
nezzoms avatar
Däckonline är billigast enligt mig .....
Citera
2017-04-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Är helt grön och måste ställa min fråga till proffsen på Flashback! Vart köper jag billigast sommardäck till en Opel Astra Enjoy? Bilmodell är kanske inte så relevant, men nämnde det ändå. Vi har mokonomen där vi bor och de servar vår bil och så. Men man kanske ska vända sig någon annanstans när man behöver 4 nya däck?

En annan fråga ska jag ställa i en annan tråd. Men vår bil är från 2004. Kanske bättre att köpa en ny nu när lånen är betalda osv? Kanske blir en del utgifter nu om saker börjar gå sönder. Även om vi varit pedantiska med bilen.
Jag frågade Mechanum om nya däck till min 2002 Volvo, och dom var rätt så mycket dyrare än tex bythjul.com där jag köpte mina. Dom fraktade däremot däcken till min närmaste Mechanum, som satte på dom m/balansering på dom gamla fälgarna för 1000 spänn. Totalt tror jag att jag sparade runt 1000 spänn på att göra det med den här metoden. Lycka till
Citera
2017-04-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag frågade Mechanum om nya däck till min 2002 Volvo, och dom var rätt så mycket dyrare än tex bythjul.com där jag köpte mina. Dom fraktade däremot däcken till min närmaste Mechanum, som satte på dom m/balansering på dom gamla fälgarna för 1000 spänn. Totalt tror jag att jag sparade runt 1000 spänn på att göra det med den här metoden. Lycka till

Ofan, det låter fint! Ska kolla upp det direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av nezzom

Ska jämföra med bytadäck.com!
Citera
2017-04-01, 20:27
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom

För många år sen så satt jag på kundtjänsten för delticom (som äger däckonline).
Det ringde då in en kund med däck som enligt tillverkningskoden var tillverkade på en goodyearfabrik i Kina. Det roliga var att goodyear enligt dom själva inte tillverkade den modellen i Kina (dvs det var en piratkopierade).

Det kombinerat med annat jag hörde under tiden på kundtjänsten får mig att undvika däckonline och endast handla hos bythjul.se
Citera
2017-04-01, 23:24
Medlem
orvarens avatar
Testa närmsta skrot.. Iofs underförstått att det var nya däck det frågades om, men.. 😁
Ska man bara ha lagliga däck och vill komma billigt undan så...
Citera
2017-04-02, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
För många år sen så satt jag på kundtjänsten för delticom (som äger däckonline).
Det ringde då in en kund med däck som enligt tillverkningskoden var tillverkade på en goodyearfabrik i Kina. Det roliga var att goodyear enligt dom själva inte tillverkade den modellen i Kina (dvs det var en piratkopierade).

Det kombinerat med annat jag hörde under tiden på kundtjänsten får mig att undvika däckonline och endast handla hos bythjul.se

Skrev in min bil på bytadäck. Men jag har 185/65R 15 på bilen nu. Men hittar bara 195. Hmmm, varför finns inte 185? =/

Dum fråga. Kommer däcken från bytadäck klara att monteras på bilen eller saknas fälg eller dylikt som man måste köpa? Något man måste göra själv mer än att montera dem så att säga?
Senast redigerad av MRZnr1 2017-04-02 kl. 07:39.
Citera
2017-04-02, 07:43
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Skrev in min bil på bytadäck. Men jag har 185/65R 15 på bilen nu. Men hittar bara 195. Hmmm, varför finns inte 185? =/

Dum fråga. Kommer däcken från bytadäck klara att monteras på bilen eller saknas fälg eller dylikt som man måste köpa? Något man måste göra själv mer än att montera dem så att säga?

Ingen aning om bytadäck, jag skrev bythjul

Däck kommer alltid utan fälg om du inte köper till fälg på sidan
Citera
2017-04-02, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Ingen aning om bytadäck, jag skrev bythjul

Däck kommer alltid utan fälg om du inte köper till fälg på sidan

Byta hjul menade jag. Sorry. Men jag hade tittat på vinterdäcken. Sommardäcken hade ett annat mått. : )

NU HAR JAG KÖPT. Kostade inte en förmögenhet som jag trodde!
Senast redigerad av MRZnr1 2017-04-02 kl. 08:38.
Citera
2017-04-02, 09:30
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Byta hjul menade jag. Sorry. Men jag hade tittat på vinterdäcken. Sommardäcken hade ett annat mått. : )

NU HAR JAG KÖPT. Kostade inte en förmögenhet som jag trodde!

Beställde du till montering osv? För montering och balansering sen går ju på ~6-800kr
Så om du landar på 2500kr för däcken t.ex. Så blir det ju en bit till att betala sen när du ska på med dom på dina fälgar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in