Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-02, 09:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Beställde du till montering osv? För montering och balansering sen går ju på ~6-800kr
Så om du landar på 2500kr för däcken t.ex. Så blir det ju en bit till att betala sen när du ska på med dom på dina fälgar

Ja, montering och balansering fixar de! Köpte sådant paketpris där allt ingick. Köpte även till förvaringspåsar.
Citera
2017-04-03, 08:58
  #14
Medlem
bettingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du kollat på Dackonline.se och Dack365.se?
jämför man med abswheels.se så är dack365 och dackonline billigare på däck, gjorde misstaget att handla däck på abswheels dom var 210kr dyrare än däckonline. så billigast blir däckonline, ingen slår deras priser?
Citera
2017-04-03, 21:17
  #15
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bettings
jämför man med abswheels.se så är dack365 och dackonline billigare på däck, gjorde misstaget att handla däck på abswheels dom var 210kr dyrare än däckonline. så billigast blir däckonline, ingen slår deras priser?

Men du kan få däck som legat på hyllan rätt länge (pratade med en del kunder som fick 2-3 år gamla däck) och/eller piratkopior (se mitt inlägg tidigare i tråden).

Men dom kan ju ha skärpt sig de senaste 10 åren!
Citera
2017-04-03, 21:52
  #16
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Jag köpte på bythjul.com, lager i Sverige och bra partners, leverans direkt till verkstaden och bara att åka dit med fälgarna. 4900:- monterat och klart för premiumdäck 235-45-17" Däckia skulle ha 8990:- för samma däck. Jag stödjer gärna lokala företag men skillnaden här är ju absurd och verkstaden fick iaf 600:- för skiftet.
Citera
2017-04-06, 18:31
  #17
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
För många år sen så satt jag på kundtjänsten för delticom (som äger däckonline).
Det ringde då in en kund med däck som enligt tillverkningskoden var tillverkade på en goodyearfabrik i Kina. Det roliga var att goodyear enligt dom själva inte tillverkade den modellen i Kina (dvs det var en piratkopierade).

Det kombinerat med annat jag hörde under tiden på kundtjänsten får mig att undvika däckonline och endast handla hos bythjul.se
Ok tack för infon,jag kör min m5 på däckonlinedäck men det brukar bli tre omgångar bakdäck per sommar
Citera
2017-04-18, 08:01
  #18
Medlem
Vilken miss. Fälgar hade jag ju redan. Betalade totalt 5900kr för 4st däck med fälgar. De kommer med DHL idag. Nu är det väl ingen idé att skicka tillbaka heller. Aja man lär sig av sina misstag .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback