2017-04-01, 10:51
Medlem
https://mobile.twitter.com/leventkemaI/status/848070288147349504

En turkisk journalist som spekulerar om en kommande militär operation av Turkiet i syrien
Citera
2017-04-01, 11:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://mobile.twitter.com/leventkemaI/status/848070288147349504

En turkisk journalist som spekulerar om en kommande militär operation av Turkiet i syrien

Körde i Google Translate:
Citat:
The opponents within the Euphrates of Kalkan are gathering in Cerablus for the operation of the Jizira Kalkan to be launched from Tel Abyad.
Vad betyder det?

Turkiet har förklarat sin militära operation i Syrien som avklarad, men militären kvarstannar, men spontant känns journalister som det sista man ska lita på just nu. Fast jag förstår ärligt talat ingenting av den där turkiskan.
Hans första Re-Tweet är från al-Qaeda Journalisten Bilal Abdul Kareem‏ som är klädd värsta stiligt i sitt jihadskägg, ser ut att ha kommit upp sig i livet sen han blev utjagad från East Aleppo
Citera
2017-04-01, 11:14
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Var förminskar jag deras framgångar? Vi har nog helt enkelt olika definitioner på vad en framgång är.

Vinna alla strider är inget någon gör och jag ser inte hur du anser att det skulle vara en argumentation mot mitt inlägg?

Att rebeller dör är såklart bra, varför skulle det inte vara så?

Ja det var/är många rebeller på plats och såklart har många dött.

Realistisk är iaf något jag försöker vara, driver inte en agenda i tråden och lägger fram nyheter ifrån båda sidor i denna konflikt.
Påstår du fortfarande att det inte är stora framgångar för SAA i Hama den här veckan?
Citera
2017-04-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Körde i Google Translate:

Vad betyder det?

Turkiet har förklarat sin militära operation i Syrien som avklarad, men militären kvarstannar, men spontant känns journalister som det sista man ska lita på just nu. Fast jag förstår ärligt talat ingenting av den där turkiskan.
Hans första Re-Tweet är från al-Qaeda Journalisten Bilal Abdul Kareem‏ som är klädd värsta stiligt i sitt jihadskägg, ser ut att ha kommit upp sig i livet sen han blev utjagad från East Aleppo

Den militära operationen ES är avslutad, men det utesluter inte att de startar upp en ny militär operation under annat namn

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Påstår du fortfarande att det inte är stora framgångar för SAA i Hama den här veckan?

Första riktiga framgångarna kom igår när de intog områden som de ej hållt sedan 2015.
Citera
2017-04-01, 11:38
Medlem
Tillssons avatar
Bittra twitter-kommentarer på ett engelsktspråkigt AQ-supportande twitterkonto om varför Hamaoffensiven misslyckades.

Roande läsning.

Splittringen mellan Hay'at Tahrir al-Sham (HTS) och Ahrar-al Sham framhålls som en bidragande orsak liksom bristfällig planering och koordinering. RuAF nämns natrligtvis också.

https://twitter.com/worldonalert/status/847743840584728577

https://twitter.com/worldonalert/status/847908941501804544
Senast redigerad av Tillsson 2017-04-01 kl. 11:43.
Citera
2017-04-01, 11:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Första riktiga framgångarna kom igår när de intog områden som de ej hållt sedan 2015.
Really?
Menar du att de skall strunta i områden som de har förlorat mer än en gång? Det är ju logiskt om det inte är någon framgång i att återta dem.
Citera
2017-04-01, 11:58
Medlem
Citat:
Really?
Menar du att de skall strunta i områden som de har förlorat mer än en gång? Det är ju logiskt om det inte är någon framgång i att återta dem.

Missförstår du mig med flit eller?

Att återställa till +-0 är i min definition inte en framgång, att öka på sitt territorium är däremot det.

att de lyckades svara upp på offensiven snabbare än förra gången är en framgång med.
Citera
2017-04-01, 12:00
Avslutad
Dags igen för den årliga kollen i den här tråden med summering:
  • Evighetskriget fortsätter
  • Ryssrunkarna kämpar fortfarande på i tråden i sin egen lilla bubbla
  • Inget hopp

.. att folk ens orkar bry sig längre
Citera
2017-04-01, 12:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Missförstår du mig med flit eller?

Att återställa till +-0 är i min definition inte en framgång, att öka på sitt territorium är däremot det.

att de lyckades svara upp på offensiven snabbare än förra gången är en framgång med.

Se där ja lite framgång var det alltså, det kan du medge.

Men din definition ger jag inte ett skvatt för. Jag tror inte heller att soldaterna i SAA ser det så. När man måste anstränga sig ännu mer en gång till för att reglera en tidigare förlust, så tror jag att de uppskattar den framgången lika mycket som andra vinster.

Varje seger måste räknas om man skall orka fortsätta kämpa, det är segrarna som ger kraft. Då är det inte kul med glädjedödare som har sitt eget sätt att räkna.
Citera
2017-04-01, 12:31
Medlem
Citat:
Se där ja lite framgång var det alltså, det kan du medge.

Men din definition ger jag inte ett skvatt för. Jag tror inte heller att soldaterna i SAA ser det så. När man måste anstränga sig ännu mer en gång till för att reglera en tidigare förlust, så tror jag att de uppskattar den framgången lika mycket som andra vinster.

Varje seger måste räknas om man skall orka fortsätta kämpa, det är segrarna som ger kraft. Då är det inte kul med glädjedödare som har sitt eget sätt att räkna.

Varför antyder du att jag inte ger SAA ära för framgångar när de lyckas med något?

Klart soldaterna bryr sig, tror de hade varit gladare om de ej tappat landområden först dock

Kalla mig glädjedödare om det får dig att må bättre, att andra kan se på saker och ting annorlunda än du själv måste vara svårt
Citera
2017-04-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tror inte du ska ropa hej ännu. Detta är långt ifrån över.
Det finns fortfarande två aktörer som knappt lyft ett finger ännu. Israel och Iran.
Vi känner redan till Trump och hans hållning mot Iran.

Att be nick "NisseD" växa upp är korkat då han redan 2014 insåg att Aleppo skulle befrias samt ett potentiellt fortsättningskrig mot kurderna. Detta när isil och FSA är besegrade.
Se tråden slutspel i Irak inlägg #1008.
Det är precis där vi befinner oss nu.

Ja, så blev det. Något forysättningskrig tror jag inte på längre. Rojas kommer bli som KRG i Irak. Formellt med i Syrien, men i praktiken självständigt. Och efter några är blir det helt självständigt. KRG i Irak tror jag blir självständigt i år eller nästa år.

USA kommer garantera deras säkerhet och ha ett mkt nära mimutört samarbete med dem.

Resten av Syrien kommer kontrolleras av Assad/Ryssland.
Citera
2017-04-01, 14:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hela poängen och anledningen till 7-länder Take Out Listan är ju för "säkra Israel" - som uppenbarligen och öppet föredrar Wahhabism grannar som Islamiska Staten än arabnationalistiska stater som föll som dominobrickor i den så kallade "Arabiska Våren" (Colour-Coded CIA-Style)
Så Hardcore Sionisterna, NeoCons, "Rebeller", Saudi och jag vet inte, om folk på allvar köpte Amerikanska Psyops om Assad den gamle Folkmördare så borde de finnas anledning för oro nu.
"Varning för Gas"

Finish off: Iran - givetvis är judarna redan igång: ‪https://aml.ink/6JpvM‬
Sjuk ockupation..
Amnesty kampanjar mot USA:s flygbombningar, som medfört civila dödsfall. Vill du fortfarande hävda att de är "köpta"?

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2016/10/usa-must-come-clean-about-civilian-deaths-caused-by-coalition-air-strikes-in-syria/

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2017/03/iraq-civilians-killed-by-airstrikes-in-their-homes-after-they-were-told-not-to-flee-mosul/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in