2017-03-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Hallowen,johndickholmes,Sir.

3 idioter på samma gång är ni i maskopi eller ?

Jag tror på allvar att merparten av GS:ers är det för något dom tror på.(gott syfte)
Om jag ska bevisa så blir jag tvungen att hänga ut diverse individer, och
organisationer.
det är inget jag vill göra om jag inte samtidigt outar mig själv.
I den ordningen, först berättar jag vem jag är efter det vilka som sysslar med gs
om det leder så långt.
Tråden handlar om att bevisa att det förekommer, jag vet.
Att det förekommer vet jag redan, kalla mig troll om ni vill. Tror precis det
samma om er.
Jag kan prata om det jag känner till, men när det gäller bevisen så gäller det
andra personer, och inget jag vill namedroppa i tråden tills jag vet mera.
Min erfarenhet säger att motivet snarare är ren sadism. Har mycket svårt att tro att någon tror de gör en god gärning genom att delta i "stressa och störa"-kampanjer.
Citera
2017-03-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Ytterligare ett skäl till att personen inte vill presentera sina hypotetiska bevis - som dessutom är mer sannolikt - är att bevisen inte existerar.

När jag talar om GS så utgår jag ifrån det som beskrivs i den här tråden. Dvs bland annat science fiction-vapen, röster i huvudet, folk som hostar etc. Sådant som är identiskt med diagnosen paranoida vanföreställningar.
Det är även identiskt med Säpos "stressa och störa"-metoder, som inte är påhittade utan används mot personer de av någon anledning vill kuva. För exempel på ”stressa och störa”, se Guillous memoarer, Ordets makt och vanmakt: ”nu jagar vi kurder med blåslampa. Målet är att stressa och störa dem så mycket att vi tvingar fram en läcka.”

Det mest störande med Säpos metoder är att de tycks tillämpa dem även när det inte behövs. Jag har gått med på Säpos krav att betala ränta och amorteringar på deras s.k. lån till mig. Frågar de så får de svar. Men de frågar inte. Anledningen kan tyvärr bara vara att de inte är ute efter fakta utan efter att kuva, att göra om mig som person. Och det arbetet slutar inte bara för att de får reda på fakta om mig. De kräver att jag blir en annan person.

Det finns en ism som det nästan aldrig talas om och det är normalism, eller normalfascism. Säpo (och även andra statliga myndigheter) är rädda för allt de inte kontrollerar, därför vill de göra om personer som uppfattas som onormala och få dem att leva förutsägbart. Förutsägbart beteende är lättare att kontrollera. Personer som inte lever förutsägbart ska omformas tills de blir normala och kontrollerbara med konformistiska värderingar. De ska uppskatta och hylla polisen etc.

Citat:
Normalism är däremot en särskild norm som säger att vi bör vara som alla andra, vara ”som folk är som mest”, inte sticka av från massan, vara ”normala” i en statistisk mening. Normalismen är bara en primitiv flockinstinkt, ett generaliserat Stockholmssyndrom, där man hellre har fel tillsammans än rätt ensam.
Senast redigerad av MattiasGalli 2017-03-28 kl. 11:20.
Citera
2017-03-29, 10:29
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Det är även identiskt med Säpos "stressa och störa"-metoder, som inte är påhittade utan används mot personer de av någon anledning vill kuva. För exempel på ”stressa och störa”, se Guillous memoarer, Ordets makt och vanmakt: ”nu jagar vi kurder med blåslampa. Målet är att stressa och störa dem så mycket att vi tvingar fram en läcka.”

Det mest störande med Säpos metoder är att de tycks tillämpa dem även när det inte behövs. Jag har gått med på Säpos krav att betala ränta och amorteringar på deras s.k. lån till mig. Frågar de så får de svar. Men de frågar inte. Anledningen kan tyvärr bara vara att de inte är ute efter fakta utan efter att kuva, att göra om mig som person. Och det arbetet slutar inte bara för att de får reda på fakta om mig. De kräver att jag blir en annan person.

Det finns en ism som det nästan aldrig talas om och det är normalism, eller normalfascism. Säpo (och även andra statliga myndigheter) är rädda för allt de inte kontrollerar, därför vill de göra om personer som uppfattas som onormala och få dem att leva förutsägbart. Förutsägbart beteende är lättare att kontrollera. Personer som inte lever förutsägbart ska omformas tills de blir normala och kontrollerbara med konformistiska värderingar. De ska uppskatta och hylla polisen etc.

Har du börjat dokumentera, hostningar, avloppsljud eller markeringar då du läser etc ?

Teknikerna och miljarder andra tillvägagångssätt går ju att störa dig och andra med, men viktigaste är ju att du dokumentera detta , annars gör du dig själv och alla andra en otjänst och hjälper utförarna då ingen kan avgöra om du pratar i nattmössan och om man inte ens har dokumenterar i dag då alla teknik finns lättillgängligt som mobiltelefon med ljud och bild så ligger det ju nära tillhands att tro så om inget finns upptaget på dessa trotts att det pågått länge.

Sedan finns det ju metoder att påvisa störningar som tex av mikrovågor som i denna film drygt 6 minuter in där man filmar en kvinna och kameran blinkar och man hör klickande ljud ( hum , hade ju klickande störning i radion samtidigt som i min telefon två meter i från .... som jag spelade in , för en tid sedan ) https://www.youtube.com/watch?v=M_Hpsks2HmE .
Har man åtminstonde sådant inspelat och dokumenterat så motiverar ju det mer en extra undersökning om det är faktiska trakasserier / tortyr eller rent av en läckande mickrovågsugn som bör åtgärdas eller har naturliga orsaker.

Om man bara skriker zersetzung / säpo / tortyr rakt ut så kommer alla som har ett lustigt ljud i vasken att skriva här då de nojar en stund och är större skada än hybris nissarna som inte tar in ens klara namn, bilder och redogörelser.

Samma sak med chip , skalärvågor etc visst kan man dosera läkemedel med chip etc och visst finns det naturfenomen som vi inte känner till ännu, men varför inte detektera till att börja de nu påverkbara sinnenas uppfattningsförmåga vi har som hörsel, känsel där tex riktat ljud redan är väl utvecklat , det finns mikrovågor , det finns sub och infra ljud etc etc .
Att börja i fel ände tycker jag är att börja då tala om tex skalärvågor där tex en batmikrofon ( för fladdermöss) , vanlig mikrofon eller bara vrida bort huvudet hade varit lämpligare tillväga gångsätt för de som hör röster , eller känner värmestrålning.

Att höra inre röster måste vara ett helvete, men man öppnar dörren för dessa att tro att de är utsatta utav just dessa zersetzung metoder med tekniker som inte någon detekterat ( öppet i alla fall) och sabotera för de som är utsatt som blir uppblandade med dessa sjuka/ överkänsliga / vantolkande om man tar in odektekterbara/okända metoder.

Om en sedelbunt försvinner ur kassan ofta så inte börjar man med att fundera om någon beamat bort dem med nu okänd stråle , utan man riggar en kamera eller bevakar på annat sätt kassalådan
Senast redigerad av Harfager 2017-03-29 kl. 10:52.
Citera
2017-03-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Har du börjat dokumentera, hostningar, avloppsljud eller markeringar då du läser etc ?
Jag spelar in ljud, men det är svårt att bevisa att hostningar etc uppstår precis vid de tillfällen då Säpo vill markera något.
Citera
2017-03-30, 21:56
Medlem
Citat:
Min erfarenhet säger att motivet snarare är ren sadism. Har mycket svårt att tro att någon tror de gör en god gärning genom att delta i "stressa och störa"-kampanjer.

Att någon form av sadistiskt tänkande ligger
i grunden tror jag är vanligt. Snarare regel än undantag.
Om det beror på hämnd, pengar, eller njutning är en annan femma.

Om det rör hämnd, eller sexuella preferenser tror jag det kan bli svårt att nå fram.
Det är snarare dom som inte är sexuellt avvikande, eller har personligt agg mot en sk TS som
jag tror kan berätta mer av hur det är.

Gäller det hämnd, eller något annat behov i botten tror jag att den som har ledarrollen
knappast bara erkänner, utan det är dom som blivit indragna genom manipulativ övertygelse
som faktiskt skull kunna ge sin output. Mängden individer spelar såklart stor roll i det hela, är det en
sluten grup med 10 personer som enbart pratar med varandra så är det kört, men ju fler
desto bättre, eller sämre beroende på hur man ser det.

Om det är hundra inblandade GS t.ex på en liten ort är inte % särskillt stor att
alla dessa är sadister, "normala mäniskorna" skulle antagligen dra sig ur, eller erkänna av samvetskval.
Det är dessa jag tror kan bidra till tråden snart. Hoppas
Citera
2017-03-31, 11:26
Medlem
Citat:
Att någon form av sadistiskt tänkande ligger
i grunden tror jag är vanligt. Snarare regel än undantag.
Om det beror på hämnd, pengar, eller njutning är en annan femma.

Om det rör hämnd, eller sexuella preferenser tror jag det kan bli svårt att nå fram.
Det är snarare dom som inte är sexuellt avvikande, eller har personligt agg mot en sk TS som
jag tror kan berätta mer av hur det är.

Gäller det hämnd, eller något annat behov i botten tror jag att den som har ledarrollen
knappast bara erkänner, utan det är dom som blivit indragna genom manipulativ övertygelse
som faktiskt skull kunna ge sin output. Mängden individer spelar såklart stor roll i det hela, är det en
sluten grup med 10 personer som enbart pratar med varandra så är det kört, men ju fler
desto bättre, eller sämre beroende på hur man ser det.

Om det är hundra inblandade GS t.ex på en liten ort är inte % särskillt stor att
alla dessa är sadister, "normala mäniskorna" skulle antagligen dra sig ur, eller erkänna av samvetskval.
Det är dessa jag tror kan bidra till tråden snart. Hoppas
Jo det hoppas jag också. Men det finns något som kallas bystander-effekten. Och den förstärks ju fler som känner till det. Ju större publik desto svårare att träda fram på scenen och sätta stopp för det. Jag har gett upp hoppet om att journalister ska axla det ansvaret, men någon modig vanlig person kanske vågar. Hoppas!
Citera
2017-04-02, 07:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ska börja med att säga att jag alltid hatat denna tråden. Nackdelen diskussionen medför är att den kan förvärra ett psykotiskt tillstånd, då symptomen är identiska - och en psykos sannerligen inte verka vara så särskilt trevligt tillstånd

Men jag tror nu att det finns så kallad Gang Stalking. I UsA via grannsamverkan grupper och rena agenter.
Men jag tror det krävs en del för att bli "targeted" - här en Journalist - kanske en av USA bästa kolla hans YouTube Kanal under namnet George Webb.
Här berättar han om Gang Stalking och hur systemet är uppbyggt (under annat namn än George Webb, men jag litar ändå på han) han har lyckats "Connect many dotts" o Independent Journalist
https://youtu.be/oofGyEVgDqE
Citera
2017-04-02, 07:53
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Det finns säkert många som lurats med i början. Och sedan då det gått ett tag och de tex läser anmälningar så förstår det hur det ser ut och kniper då käft för sin egen del eller vänskapskorruptionen, hållhakar etc .

De har ju all expertis att till gå som tex inom psykologi,läkarvård, ekonomi, teknik så de vet hur de ska använda och trycka på människor. "Boskapsskötsel" .
Citera
2017-04-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jamen det är ju beklagligt att du inte förstod innebörden av när jag skrev att allt knappast är personalkrävande och dyrt samt att jag är tveksam till det mest extrema som beskrivs. Det är ju verkligen tråkigt att det ska vara så svårbegripligt att det kan finnas vissa delar som framstår som möjligt genomförbara men annat väsentligt mindre sannolikt (med reservationen att jag måhända antar det delar som avsevärt mindre sannolika som kanske är möjligt men jag inte är tekniskt kunnig att bedöma det).
Okej, så allt som hypotetiskt sätt utförs av hypotetiska gangstalkers är inte personalkrävande och dyrt.
So what?

Det är ju knappast billig stalking där ett fåtal är inblandade som påstås förekomma om vi kollar på posterna i den här tråden. Det är raka motsatsen.

Citat:
Ja, ett par av dem har medgett att de har psykiatriska diagnoser. Och!?!?
Ja det är väl av uppenbara skäl relevant för trådens ämne - som handlar om att ta reda på om GS förekommer eller ej - om flertalet av de som utan bevis påstår sig vara drabbade lider av paranoida vanföreställningar.
Är man inte totalt bakom flötet så förstår man att det är extremt mycket mer sannolikt att det är diagnosen i fråga som är förklaringen snarare än att gangstalkingen de facto förekommer.

Citat:
Innebär det att det inte skulle gå att övervaka människor med hjälp av teknik för att kontrollera och trakassera dem på ett systematiskt sätt för en ganska billig peng om man så skulle önska av någon anledning!?!
Det skulle såklart gå. Men vilken av GS-historierna i den här tråden tycker du ingår i facket "trakasserier för en billig peng"? Och vilka bevis och motiv har vi sett för dessa?
Citera
2017-04-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Allt som sägs i tråden är knappast absurt. Att någon tycker sig förföljd för att de känner igen ssmma människa för många gånger är inget absurt i sig. Så går vanligt span till.
Jag har såklart inte läst vartenda inlägg i hela tråden, men utav det jag har läst så har jag inte sett något som inte är absurt.
Det är inte span från polisen som beskrivs i den här tråden.
Men du får gärna hänvisa mig till ett påstått GS-fall som inte är absurt.

Citat:
Vad som däremot är absurt är ju att de som tillstår att de har diagnos och medicinerar mot det ändå går att föra en konversation med viss intellektuell versatilitet, man kan ifrågasätta medan de som menar sig så förnuftig intar den förstoppade hållningen att antingen måste allt vara sant/möjligt eller inget.
Jag är inte säker på att jag förstår dig rätt här. Menar du att det är konstigt att de med paranoida vanföreställningar kan konversera?
Och vem har ställt upp en falsk dikotomi om att allt eller inget måste vara sant?

Citat:
Händelsevis så kommer jag ibland i kontakt med sådana som systematiskt utsatts för denna typ av trakasserier.
Och jag väntar på att du presenterar dina bevis för detta. Påståenden utan belägg har vi redan gott om i tråden.
Senast redigerad av Sir. 2017-04-03 kl. 16:56.
Citera
2017-04-03, 16:43
Medlem
Citat:
Att du är skeptiskt är bara bra, inte det jag syftade på utan att det var inlägg som
: Sluta spela viktig, eller sluta lura folk att det finns ,eller krav på att visa bevis.
Vi är i maskopi för att vi vill ha bevis, eller vad menar du? Har du verkligen förstått vad tråden går ut på?

Citat:
Eller så är det kanske bara så enkelt som att du inte är den enda som kan se det absurda i det som påstås av TI's?

Så enkelt är det nog, men det är för att du inte varit med om, eller sett hur det kan se ut.
Nej, det är för att jag kan tänka rationellt och inget annat.

Citat:
det finns massa påståenden som är absurda, och en del teorier tror inte jag på heller, men väljar att inte diskutare kring dem.
Det blir lätt så att vi som säger att det finns klumpas ihop, och bara för att jag säger att det gör det, per automatik tror på allting som har med det att göra vilket inte alls stämmer.
2
Men specificera då exakt vad det är som just du tror på och presentera sedan dina bevis för det.

Citat:
Jaha det kan dröja.
Ja, jag gissar på att det aldrig kommer att hända faktiskt.

Citat:
Vad är det för extraordinärt jag har sagt ?
Att GS förekommer.
Men du får gärna specificera vad du själv menar med GS. Jag utgår givetvis ifrån det som i hundratals poster beskrivits i tråden när jag talar om GS. Och det rör sig om extraordinära påståenden.
Senast redigerad av Sir. 2017-04-03 kl. 16:57.
Citera
2017-04-03, 16:52
Medlem
Citat:

Jaja.. vi väntar fortfarande på att du ska presentera bevis för att du är gangstalkad. Det enda du hittills har bidragit med är att klistra in texter i Word och tolka allt som är understruket som kodade meddelanden. Det tog ju ett par minuter för dig att konstatera att jag är en Säpo-agent som stalkar dig för att jag använde ordet "medans" i ett svar till dig. Detta i kombination med att du själv har medgett att du diagnostiserats med vanföreställningar.
Inte ens du själv kan väl tro på det du skriver?
Senast redigerad av Sir. 2017-04-03 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in