2017-03-30, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Så är det ju. Och jag tror inte morden prioriteras så högt då ingen vill medverka i någon utredning.
Polisen är nog bara där för syns skull men skiter ju fullständigt i dessa skräpmänniskor egentligen. Men de blir nog annorlunda om oskyldiga dödas.

Precis. Det blir helt omöjligt att utreda när alla håller tyst. Vilket i längden gör att fler mord kan ske. Det trappas upp hela tiden, och stadens styrande idioter står lama vid sidan om och tittar på alt. planerar ett nytt "integrationsprojekt".
Citera
2017-03-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Toro
En fågel viskade i mitt öra att albaner gjorde detta...
Vilka albaner?
Citera
2017-03-30, 22:07
Medlem
Det är ahmed som dog. Han hängde i dem kretsarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Precis. Det blir helt omöjligt att utreda när alla håller tyst. Vilket i längden gör att fler mord kan ske. Det trappas upp hela tiden, och stadens styrande idioter står lama vid sidan om och tittar på.
Handlar också om att man inom dessa kulturer hanterar saker mellan klaner utan att blanda in ovidkommande element som polis och rättsväsende. Så har de alltid gjort och de finner ingen anledning att ändra på det.. .Myten om att alla vill "komma in i det svenska samhället" har ju aldrig blivit så uppenbart motbevisad som när det gäller just alla dessa mord. Om idioten Ygeman bara ville fatta det och sluta bjuda på korv som om det vore lösningen.
Citera
Medlem
Skreams avatar
Citat:

Vill du så snäll som du är ange din söta fågel
Citera
2017-03-30, 22:08
Medlem
Citat:

Hämnd för nåt alban mord?
Citera
2017-03-30, 22:09
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han var säkert bara på fel plats vid fel tillfälle

Såklart. Fel av mig att tro det skulle ha något att göra med kriminalitet.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha. Om bo nu är självaste mästerfotografen borde de inte vara så svårt att räkna ut var man kan finna GM. Det är märkligt att polisen inte lyckas plocka någon i dessa oändliga hämndhistorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Incidenter som dessa ger Rosengård så himla dåligt rykte. Ni som läser detta och besöker Rosengård kommer inte bli skjutna, så istället för att låta media och rykten tala så bör ni besöka området själva, t.ex. Yalla Trappan, och se vilket fint bemötande alla får där.

Vila i frid till ungdomen som dog, jag är ej en av de som anser att socioekonomiska orsaker är roten till allt ont men någonstans måste vi ändå fråga oss var och när vi har gjort fel som samhälle och folk som sviker dessa unga män som mördas på våra gator.

Skulle säga att det beror väldigt mycket på vilken tid på dygnet du befinner dig där. Har befunnit mig en hel del runt ramels väg/herrgården/kryddgården/city dagtid utan nåt större bekymmer. Men däremot kvälls/nattetid blivit spottad på och hotad x antal gånger (oprovocerat).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Handlar också om att man inom dessa kulturer hanterar saker mellan klaner utan att blanda in ovidkommande element som polis och rättsväsende. Så har de alltid gjort och de finner ingen anledning att ändra på det.. .Myten om att alla vill "komma in i det svenska samhället" har ju aldrig blivit så uppenbart motbevisad som när det gäller just alla dessa mord. Om idioten Ygeman bara ville fatta det och sluta bjuda på korv som om det vore lösningen.

Mm. Och även om de hatar svenskar och Sverige kryllar det också av konflikter inom alla dessa grupper. Vissa konflikter går ju tillbaka hur långt som helst.

Vilken importerad sörja!
Citera
2017-03-30, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schultz.
Skulle säga att det beror väldigt mycket på vilken tid på dygnet du befinner dig där. Har befunnit mig en hel del runt ramels väg/herrgården/kryddgården/city dagtid utan nåt större bekymmer. Men däremot kvälls/nattetid blivit spottad på och hotad x antal gånger (oprovocerat).

Du verkar dock ha gått dit med en inställning att du kommer bli spottad på och de har, kanske, snappat upp denna fientlighet från dig och behandlat dig därefter.
Citera
2017-03-30, 22:11
Medlem
Duxups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Han ahmed som jobbade på subway för ett par år sedan är samma som den ahmed de länkade fb

Oj, ursäkta. Jag kände inte igen honom på bilden, men ja, det var han som mördades. Jag är faktiskt förvånad över att han blev mördad. Jag brukade se honom i skolan och i mitt område. För att vara helt ärlig, verkade han vara mycket lugn och snäll som person. Men detta händer alltså när livet går åt fel håll.
Senast redigerad av Duxup 2017-03-30 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in